Gå til innhold

PC til under 10000, til film og gaming

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe og bygge min første pc:

Navn på vare: Pris på vare:

"Kabinett: Chenbro Gaming Box Black Orange 350W Strømforsyning

"Hovedkort: Abit VT7, VIA PT880, Socket-478, ATX LAN, SATA, Raid, Lyd, AGP8X

"Prossesor: Intel Pentium 4 3.2GHz PC800 Socket 478, 1MB, Prescott, BOXED m/vifte

"Minne: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

"Harddisk: Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB 7200RPM

"Grafikk: XFX GeForce 6600 256MB DDR AGP8X, Tv-Out, Dual-DVI, Retail

"CD\DVD: NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

"Kontroller: eMagic CardBus USB 2.0/FireWire 2xUSB2, 2xFW (4-pin/6-pin), m/AC-adapter

Har jeg gjort noen feil? Noen anbefalinger? :thumbup: or :thumbdown:

Endret av henrik32
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du bruke PC'en til ?

Ville personlig kanskje valgt en annen platform. F.eks gått for et AMD Athlon 64 oppsett. Hvis du på nød og neppe skal ha Intel, kan det jo også være gunstig å for Socket 775 da dette er mer fremtidsrettet.

Hvis det er til spilling, så ville det kanskje være gunstig å heller gå for et 6600GT skjermkort. Ikke tenk så mye på det at kortet har 256 MB med RAM, da dette har lite å si for spillopplevelsen sin skyld.

-z00l-

Lenke til kommentar

Hvis det er snakk om å bruke den til film redigering, så ville jeg personlig ha holdt meg til Intel ja :thumbup:

Har i grunnen ikke så mye peiling på hva som trengs av et skjermkort i forhold til video redigering, men det er det sikkert mange andre her som har.

-z00l-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...