Gå til innhold

6600GT til 795 på elkjop.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått kortet til riktig pris(798).Fikk en mail på at det kostet 1500 kr men de hadde rettet det opp før de sendte selv om de sa at de hadde sendt det til 1500 kr..

Men det sto på fakturaen at det var ingen returrett..

Ikke at det har så mye å si men de kan jo ikke sette det på en ny vare som de selger via internett.

Lenke til kommentar

Der tok kortet kvelden... Var fornøyd helt til maskinen nektet å boote med kortet i. Tenkte først at det var min q-tec 350W som ikke gav nok strøm, men når jeg kobler fra disker og minne som jeg ikke trenger, nekter den fremdeles å boote. Får ikke Post-screen og kommer ikke inn i Bios.

Noen som vet om en kan levere det inn i butikkene, eller må jeg sende det inn pr post?

Noen andre som har fått problemer med kortet? Ser jo litt "billig" ut.

Lenke til kommentar
Der tok kortet kvelden... Var fornøyd helt til maskinen nektet å boote med kortet i. Tenkte først at det var min q-tec 350W som ikke gav nok strøm, men når jeg kobler fra disker og minne som jeg ikke trenger, nekter den fremdeles å boote. Får ikke Post-screen og kommer ikke inn i Bios.

Noen som vet om en kan levere det inn i butikkene, eller må jeg sende det inn pr post?

Nå trekker 6600GT opptil hele 3A under 3D load fra PSUs +12v da .

Kan jo være strømforsyningen din som har gitt det "skitne" spenninger slik

at det tok fløyten .

Andre AGP kort som f.eks R9800Pro tar mest fra +5v og kun 0.5A fra +12v

under 3d load .

Lenke til kommentar

Man kan levere det i en butikk

Lenke til kommentar
Men det sto på fakturaen at det var ingen returrett..

Ikke at det har så mye å si men de kan jo ikke sette det på en ny vare som de selger via internett.

Det kan de ikke nei. Du har 14 dager til å gå fra kjøpet uten noen spesielt god grunn.

Lover og regler gjelder også om du har kjøpt på tilbud. "Tilbudsvarer retuneres ikke" er for eksempel ikke lov. (Vet ikke hvordan elkjøp.no mente dette med at du ikke har returrett, men det kan ha noe med at du fikk det til "tilbudspris")

Lenke til kommentar
Kortet skal ikke ta kvelden pga. for lite strøm.

Det syar2003 trolig mener er at når jeg belastet min q-tec med x-antall watt, så ble den ustabil og ga fra seg en power-spike som drepte kortet.

Har nå bestilt meg Tagan 480w psu og skal se om jeg ikke får meg et nytt kort i erstattning fra Elkjøp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det syar2003 trolig mener er at når jeg belastet min q-tec med x-antall watt, så ble den ustabil og ga fra seg en power-spike som drepte kortet.

Har nå bestilt meg Tagan 480w psu og skal se om jeg ikke får meg et nytt kort i erstattning fra Elkjøp.

Og du har selvsagt testet skjermkortet i en annen maskin?

Bare sånn for ordens skyld mener jeg... :)

PS og Edit:

Sitter her og tester ut mitt kort i (enda) ett nybygd A64/S754-system.

Dette er et *meget* godt skjermkort..

"Autodetect Frequencies" i CoolBits.. sa 595/1090... Jeg tester det nå på 585/1100..

Foreløpig kun i 3DMark01.. pga. jeg også tester systemet(max.klokk)..

Ved HT250x10 gir det nesten 21k.. "pers" for 6600GT-kort jeg har testet...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

PS og Edit:

"Autodetect Frequencies" i CoolBits.. sa 595/1090... Jeg tester det nå på 585/1100..

Nei ikke testet i annen maskin, som jeg nevner så vil ikke maskinen engang starte opp og viser ikke Post-screen (der hvor den sier display adapter, ram bla, bla). Kortet fungerte i noen timer før det tok kvelden. Har satt inn mitt gamle kort og det fungerer som normalt.

Det var tydelige spor som indikerte at esken til kortet var åpnet før jeg fikk det, og kortet lå halveis utav posen. CD'er og manual lå heller ikke der som de skulle være.

Lenke til kommentar

PS og Edit:

Nei ikke testet i annen maskin, som jeg nevner så vil ikke maskinen engang starte opp og viser ikke Post-screen (der hvor den sier display adapter, ram bla, bla). Kortet fungerte i noen timer før det tok kvelden. Har satt inn mitt gamle kort og det fungerer som normalt.

Det var tydelige spor som indikerte at esken til kortet var åpnet før jeg fikk det, og kortet lå halveis utav posen. CD'er og manual lå heller ikke der som de skulle være.

Ting lå ikke helt bra hos meg heller og kjøleribba hadde noen stygge hakk

Lenke til kommentar

Fikk kjøpt et sånt kort jeg også på "tilbud"

La også merke til, å stussa litt over at posen kortet lå i var åpen, med tanke på at teipbiten beviste at den hadde vært lukket igjen.

Men har ikke hatt noen problemer med kortet, Windows viste tegn til å være vrang men vet ikke om det var pga kortet. Skulle reinstallere uansett så det hadde ikke så stor betydning.

Lenke til kommentar

Venta siden mandag kveld og i dag kom kortet. Kjapt levert av elkjøp synes jeg :).

Skal snart sette det inn, må bare sette inn den nye strømforsyningen og den nye harddisken :). Er veldig spent, gleder meg til å spille litt Splinter Cell, Morrowind på full grafikk. Jeg synes bundelen er overraskende positiv (Noe av fordelen med leadtek sine kort er den kule bundelen). Har til nå hatt geforce 2 mx 400, håper jeg kommer til å merke en sinnsyk forbedring :)

Lenke til kommentar

Min Q-tec 450w har aldri gitt meg noen problemer. Jeg har hatt den i 2 år nå, men jeg vet jo ikke om jeg hadde kunnet overklokket mer eller lignende om jeg hadde hatt en som er kraftigere. For min del tror jeg Q-tec gjør jobben like bra som andre PSU til samme pris vel og merke. Så kjøper man heller ikke den billigste PSU'en om man skal overklokke max heller.

kjører

P4 3.2 overklokket

4x hd

6600gt overklokket

lydkort

2xdvd-rom

5x80mm

Ellers om noen har MTV eller bare hater JAMBA så ta en titt her:

www.koreus.com/files/200505/crazy-frog-axel-f.html

(ikke reklame!)

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Meeg:

Skjermkortet mitt er ihvertfall fra Elkjøp :thumbup: , samt at det er folk som sutrer over Q-tec PSU'ene som sikkert aldri har hatt ett engang. Derfor deler jeg min egentilegnede positive erfaring akkurat like godt som de andre deler sine negative "erfaringer" som de har lest på nettet. Det er nok en grunn til at et uendelig antall ferdigmonterte pc'er leveres med q-tec. Grunnen er sikkert ikke at de håper å få de tilbake sammen med resten av de kortsluttede komponentene.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

TheLegion:

Åssen kabel hadde du da? Du har sett at det følger en overgangskabel? Denne er det overgang til composit out på. Jeg har aldri brukt no annet mot tv'en jeg :)

amarios: Du nekter vel å se at det er litt forskjellig bruksområde også da eller? Jeg mener ikke at alle skal løpe og kjøpe Q-tec, men en pc du kjøper på elkjøp har som oftest et annet bruksområde samt en annen belastning en hva en hardcore gamer med alt tweaket (les overklokket) til maks har.

Min neste PSU blir en MIST 500w til den nye pc'en, men ikke fordi Q-tec'en har fungert dårlig, men fordi jeg trenger en som kan levere mer strøm og effekt på den neste pc'en også fordi den er mer stillegående. Min forrige PSU bare smalt og reiste til de evige datamarker helt uten grunn. Dit tok den med seg hovedkortet mitt også RIP! Dette var en chieftec, er disse liksom noe bedre? Så ikke glem å sammeligne med PSUæer på samme prisnivå!

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
Fikk kjøpt et sånt kort jeg også på "tilbud"

La også merke til, å stussa litt over at posen kortet lå i var åpen, med tanke på at teipbiten beviste at den hadde vært lukket igjen.

Men har ikke hatt noen problemer med kortet, Windows viste tegn til å være vrang men vet ikke om det var pga kortet. Skulle reinstallere uansett så det hadde ikke så stor betydning.

Sånn var pakkningen min også.

Kanskje elkjøp har teste alle kortene? :p

Mitt funker helt fint

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...