Gå til innhold

6600GT til 795 på elkjop.no


Anbefalte innlegg

Må vel ned å hente ut kortet mitt jeg også snart. Ikke det at jeg trenger det, har 6800gt, men det var jo billig og så tenkte jeg å få solgt unna 6800gt siden det er agp og sylte pengene til pcie mens det enda er verdt noe. Og da er det nå greit nok med et 6600gt imens som man sikkert får like mye for når man skal selge det igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har installert nyeste driver fra nvidia, og winfox som fulgte med på cden.

 

Ser at det står at kortet står som 299/900, 2D Turbo. Pcen kjører visstnok med det nå.

Og at 3D Turbo er 500/900, er det sånn at når pcen kjører noe i 3d, så blir det den hastigheten?

 

Står jo på tester at den originale hastigheten er 500/900!

Lenke til kommentar

Det er bare 3D som er interessant, for det er da man trenger høye frekvenser. Det er altså ikke galt å skrive at hastigheten til skjermkortet er 500/900.

 

Strengt tatt skulle det ha stått 500/450, for 450MHz det er den virkelige hastigheten til minnet, men ettersom det er DDRRAM, så tillater man seg å skrive den doble hastigheten på minnet (selv om ytelsesøkningen i forhold til SDRAM bare er ca. 10%).

 

De tillater seg mye i markedsføringens navn, og vi godtar det... :hmm:

Lenke til kommentar
Det er bare 3D som er interessant, for det er da man trenger høye frekvenser. Det er altså ikke galt å skrive at hastigheten til skjermkortet er 500/900.

 

Strengt tatt skulle det ha stått 500/450, for 450MHz det er den virkelige hastigheten til minnet, men ettersom det er DDRRAM, så tillater man seg å skrive den doble hastigheten på minnet (selv om ytelsesøkningen i forhold til SDRAM bare er ca. 10%).

 

De tillater seg mye i markedsføringens navn, og vi godtar det... :hmm:

så det betyr at frekvensen endres fra 299/300 til 500/900 i 3d? :ermm::roll:

Lenke til kommentar
Det er bare 3D som er interessant, for det er da man trenger høye frekvenser. Det er altså ikke galt å skrive at hastigheten til skjermkortet er 500/900.

 

Strengt tatt skulle det ha stått 500/450, for 450MHz det er den virkelige hastigheten til minnet, men ettersom det er DDRRAM, så tillater man seg å skrive den doble hastigheten på minnet (selv om ytelsesøkningen i forhold til SDRAM bare er ca. 10%).

 

De tillater seg mye i markedsføringens navn, og vi godtar det... :hmm:

så det betyr at frekvensen endres fra 299/300 til 500/900 i 3d? :ermm::roll:

ja...

Lenke til kommentar
Bigwater settet er ikke dugende til å kjøle både cpu og gpu. Det har nok med en cpu alene. Pumpa er for svak.

Vel, min lillebror har BigWater-settet med den nye GPU-kjøleren til Thermaltake i kobber på sitt 6600GT-kort fra XFX, og det funker strålende...

Er ikke problem i det hele tatt. Forøvrig kjøler det da et ellers uklokket A64 2800+ system :)

Lenke til kommentar
Bigwater settet er ikke dugende til å kjøle både cpu og gpu. Det har nok med en cpu alene. Pumpa er for svak.

det er x antall tråder og svar på at den greier og kjøle cpu & gpu, det er til og med

noen som kjøler NB sammen med de 2 overnevnte. så bastante utsagn gagner ingen gjør det ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...