Gå til innhold

6600GT til 795 på elkjop.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Elkjøp lørenskog fikk inn dette kortet i dag morges, og selger det til 695,- hvis de har flere igjen. Jeg har kjøpt et. Tilbudet gjelder til Lørdag, men er begrenset antall.

Edit :)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe nytt at Elkjøp selger med tap og setter det på markedsføringskonto'n i regnskapet.

Men de har sikkert kommet over et billig parti, det er vel ingen andre som selger dette kortet ?

Og nei, jeg kan desverre ikke påta meg å kjøpe inn kort for folk å sende det ut.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke noe nytt at Elkjøp selger med tap og setter det på markedsføringskonto'n i regnskapet.

Men de har sikkert kommet over et billig parti, det er vel ingen andre som selger dette kortet ?

Og nei, jeg kan desverre ikke påta meg å kjøpe inn kort for folk å sende det ut.

Meget mulig de har kommet over et billig parti, men at de da kan selge det til 795 og ikke tape på det er rimelig tvilsomt. Selvom Leadtek fremstår som en rimelig produsent kan de umulig ha så stor fortjeneste på kortene sine at de kan dumpes så kraftig.

Lenke til kommentar

Leadtek er en ganske så grei produsent av kort.. og alt blir produsert etter nVidia sitt referansekort, det eneste som er forskjellig er hva produsenten velger å legge til av egne vifteløsninger og PCB som det skal produseres på.. Så det er nok et like godt kort som Gainward, MSI, Sapphire og PowerColor og de andre store produserer sine..

Og det kjører på nVidia sine drivere så det blir nok ingen problemer der heller..

Gleder meg litt nå ja, skal bli godt å bytte ut det gamle Radeon 9600 XT kortet.. Vi får bare håpe Elkjøp driter seg neste gang jeg trenger nytt skjermkort.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Er elkjøp Lørenskog som styrer elkjop.no sia så er nok i den sammenheng at prisen har surra seg til.

Ifølge systemene rundt skal det koste 1495,- Og det er med minimal fortjeneste.

Tipper det er en som må stå skolerett nå... :D

Men elkjøp kan ikke gå på enda en smell med forbrukerrådet/markedsføringsloven, så derfor biter de tapet i seg og lar de som bestilte kortet til 795,- få det for den prisen.

Lenke til kommentar

et spørsmål som er avgjørende om jeg kommer til og kjøpe den til den prisen den finnes i nå.

Jeg har 6800LE @ 12x16 softmodda. Vil jeg merke bedre ytelse i nyere spill som Doom 3, Half life, Far Cry osv med dette 6600GT kortet? Synes og ha lest at 6600GT gir en ytelse opp til 20 - 25% mer i nyere spill enn 6800LE serien.. Svar ønskes sterkt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
et spørsmål som er avgjørende om jeg kommer til og kjøpe den til den prisen den finnes i nå.

Jeg har 6800LE @ 12x16 softmodda. Vil jeg merke bedre ytelse i nyere spill som Doom 3, Half life, Far Cry osv med dette 6600GT kortet? Synes og ha lest at 6600GT gir en ytelse opp til 20 - 25% mer i nyere spill enn 6800LE serien.. Svar ønskes sterkt

Det er det spurt om i utallige tråder før.. mener jeg..

Ett umoddet 6800LE er ca. så mye dårligere enn 6600Gt som du har hørt..

Et moddet 6800LE derimot.. med alle pipes åpne er en del bedre.. Hvor mye husker jeg ikke i farten, men med litt klokk klarer det vel ett stykke over 10k i 3DMark03.. Bare de aller beste og mest "skamklokkede" versjonene av 6600GT kommer mye over 9k..

Så derfor kan de 6800LE-korta Komplett selger ut for tiden.. være et omtrent like godt kjøp som dette "feilprisede" 6600GT-kortet..

Edit:

Ser av profilen din at ditt 6800LE neppe kan være klokket.. da det softmoddet yter dårligere enn mitt Leadtek 6600GT i tilsvarende maskin (A64 2800+/S754). Så jeg kan ta feil med antakelsen min om at ett 6800LE greit klarer over 10k i 3DMark03.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Takker og bukker for linken Jarmo.. :thumbup:

Så får vi se om noen andre tar info'n til seg.. eller om vi får samme spørsmål to ggr. pr. dag i tiden fremover... :)

Legg merke til at Galaxy 6600 GT er høyere klokket @stock enn de andre

og har noe raskere minne også...

http://www.digital-daily.com/video/roundup2agp/index02.htm

Lenke til kommentar

da har kanskje kortet mitt blitt sendt og da, håper å få det imorra el lørdag siden det er en som venter på XFX kortet mitt.......

hehe pga elkjøps supertilbud så tjener jeg 300 kr på å oppgradere til et flunka nytt kort som er stillere enn XFX..

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Det er det spurt om i utallige tråder før.. mener jeg..

Ett umoddet 6800LE er ca. så mye dårligere enn 6600Gt som du har hørt..

Et moddet 6800LE derimot.. med alle pipes åpne er en del bedre.. Hvor mye husker jeg ikke i farten, men med litt klokk klarer det vel ett stykke over 10k i 3DMark03.. Bare de aller beste og mest "skamklokkede" versjonene av 6600GT kommer mye over 9k..

Så derfor kan de 6800LE-korta Komplett selger ut for tiden.. være et omtrent like godt kjøp som dette "feilprisede" 6600GT-kortet..

Edit:

Ser av profilen din at ditt 6800LE neppe kan være klokket.. da det softmoddet yter dårligere enn mitt Leadtek 6600GT i tilsvarende maskin (A64 2800+/S754). Så jeg kan ta feil med antakelsen min om at ett 6800LE greit klarer over 10k i 3DMark03.

mitt 6800le yter dårlig med softmodd, jeg har tenkt en del på dette og prøvd og sett etter feil. Det viser seg på kortet mitt at det er noe krøll med den shader verson 2.0. For vær gang det kommer en liten ting som shader motoren må jobbe med stresser kortet så utrolig at hele greia begynner og hakke som en gamme mann med parkinsen.

Så tror jeg skaffer meg dette kortet ved neste feil pris *ønske tekning*

Men takk for bra svar, endelig noen som ga meg et skikkelig svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...