Gå til innhold

IIS problemer tilgang

Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp en IIS på min PC og skal kjøre mot mitt webområde fra IE, men det vil ikke vises ? Jeg får denne meldingen:

Web-området kan ha tekniske problemer, eller det kan være at du må justere leserinnstillingene.

Min internett tilkobling ligger bak en router, men jeg har ikke funnet noe på denne routeren som gjør at jeg blir sperret. Hva kan jeg gjøre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Har du "allow" på "All unknown CGI Extensions"?

Hvis du bruker PHP eller andre slike ting må du også legge inn støtte for dette på serveren. Kan hende jeg snakker om helt elementære ting, men har nettopp drevet litt med slikt selv :)

Lenke til kommentar

Hmm.. alt av extensions skal være på. Det er ikke noe problem for andre utenfor mitt nettverk å koble seg til webserveren. Og det har fungert kjempefint når jeg har maskinen min i et annet nettverk.

Det er bare kun her i mitt nettverk at jeg eller ingen av de andre maskinene i nettverket får koblet seg til. Alle andre utenfor nettverket får koblet seg til :hmm:

Lenke til kommentar
Hmm.. alt av extensions skal være på. Det er ikke noe problem for andre utenfor mitt nettverk å koble seg til webserveren. Og det har fungert kjempefint når jeg har maskinen min i et annet nettverk.

Det er bare kun her i mitt nettverk at jeg eller ingen av de andre maskinene i nettverket får koblet seg til. Alle andre utenfor nettverket får koblet seg til :hmm:

Prøver dere å komme inn via domenenavnet eller den lokale IPen? Hvis dere prøver med domenenavnet (eller den offentlige IPen), vil serveren blokkere, fordi den vil tro at den selv prøver å få tilgang (== tegn på at den er exploitet). Bruk den lokale IPen og se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Serviset du hadde helt rett. Gikk inn med å taste in IP'en. Det gikk ikke med domenenavnet. Men hvorfor går det med domenenavnet når jeg flytter serveren i et annet nettverk og er det noe jeg kan gjøre slik at jeg kan bruke domenenavnet i mitt nettverk også ?

Lenke til kommentar
Serviset du hadde helt rett. Gikk inn med å taste in IP'en. Det gikk ikke med domenenavnet. Men hvorfor går det med domenenavnet når jeg flytter serveren i et annet nettverk og er det noe jeg kan gjøre slik at jeg kan bruke domenenavnet i mitt nettverk også ?

Som sagt, serveren vil tro at den blir exploitet når noen med samme offentlige IP (eller lokale IPen) prøver å logge seg inn. Grunnen til at det gikk når den ble flyttet til et annet nettverk, er mest sannsynelig at den offentlige IPen var annerledes på ditt nettverk enn på det nettverket serveren ble flyttet til. Løsning på problemet? Enten sett opp en DNS-server, eller bare venn deg til å skrive IPen. Sikkert mange smarte måter å løse problemet på, men jeg vet kun om disse to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...