Gå til innhold

Kan jeg bytte ut den gamle Ram`en med en ny?

Meblik

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et nytt "Ram-kort". Men så er det et par ting jeg lurer på; Ettersom det er bare to slotter for Ram til min pc, kan jeg da bare fjerne de to gamle(2x128), og sette inn det nye(1x512)?

Håper på svar..... :dontgetit:

Endret av Meblik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei,

du kan ta ut en av disse om du vil, eller begge to, har ingenting å si. men husk, den største brikka(eller ram kortet som du kaldte det) nærmest prosessoren i slot 0(eller1)...dersom de to eldre rambrikkene kjører på mye lavere hastighet(pc100 dersom det er sdram) ville jeg kjørt med BARE den nye...

Mvh

Musa

Lenke til kommentar
hei,

du kan ta ut en av disse om du vil, eller begge to, har ingenting å si. men husk, den største brikka(eller ram kortet som du kaldte det) nærmest prosessoren i slot 0(eller1)...dersom de to eldre rambrikkene kjører på mye lavere hastighet(pc100 dersom det er sdram) ville jeg kjørt med BARE den nye...

Mvh

Musa

Oki, det høres bra ut. Da kjører jeg nok på kun det nye ja tenker jeg.

Men etter at dette da er satt inn, skal det da bare være å starte opp Pc`n igjen, eller er det noe mer som må byttes/rettes på?

Baklager maset, men er første gang jeg gjør noe sånt :roll:

Lenke til kommentar

hei,

ingen fare. det skal ikke være nødvendig å gjøre noe mer. men pass på. hele tiden mens du er nær rambrikkene så må du ha den andre hånda nær stålet på kabinettet hele tiden, dersom du ikke gjør dette risikerer du å ødelegge rambrikka.(statisk elektrisitet o.l.)

Mvh

Musa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...