Skeptos Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 ATI eier Nvidia så grundig at det er en skam. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Raptor' date='10/05/2005 : 17:57'] er ikke r520 "bare" en oppgradert versjon av den gamle brikken?skal vel komme en neste genrasjon også, den som skal stå i xbox 360 osv. edit:post 200 (egentlig 300+, poster for mye i offtopic ) Nei, helt ny brikke. Feil... R520 bygger på R4x0 som bygger på R3x0 Tviler på at det er så mye nytt i R520, det er sikkert flere pipelines, og støtte for shader model 3.0. R500 derrimot er en helt ny brikke... Den sitter i Xbox 360. R600 kommer til PC engang til neste år. Sikkert før Longhorn (Støtte for WGF 2.0) Nei, 520 er også en ny brikke. Har lest dette flere steder. Men får vel vente litt lenger da. Kanskje kjøpe ett Nvidia kort til og teste SLI i ventetiden istedet. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) ATI eier Nvidia så grundig at det er en skam. :!: Den var usakelig.... Hvordan da? Du tenker kanskje at ATi eier noen nVidia-aksjer... Det vet jeg ikke noe om... Nei, 520 er også en ny brikke. Har lest dette flere steder. Men får vel vente litt lenger da. Kanskje kjøpe ett Nvidia kort til og teste SLI i ventetiden istedet. Nei, R520 er ikke en ny arkitiektur, hvis du leser poster her på Hardware, og Beyond3D så ser du at R520 bygger videre på arkitekturen fra R4x0, det er mulig at den har noen ellementer fra R500, men mesteparten kommer til å bygge videre på en re-design av R4x0 med støtte for FP32 (som er påkrevet for shader model 3.0) og sikkert flere pipelines... R500 som kommer i Xbox 360 er en ny brikke. PC versjonen av denne kommer til å hete R600. Endret 10. mai 2005 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Betyr dette at r500 er kraftigere enn r520? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Betyr dette at r500 er kraftigere enn r520? Kan vel ikke måles helt, da R500 er en spessialaget VPU for Xbox 360 (Xbox 2) R500 bygger på en helt annen arkitektur enn R520 Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 The R520 core is expected to based on an entirely new core design featuring SM3 (and above) support along with some other innovations, including GDDR4 memory support for memory speeds of 1.2Ghz+. The architecture of the R520 is expected to contain separate pixel and vertex shaders (unlike the R500 core designed for the XBox 2 which has unified shaders) om dette er sant eller ikke vet jeg ikke da, men sånn som jeg tolker: based on an entirely new core design, så vil jeg tro at dette ikke er noe videre utvikling av r4x0 og r3x0 serien Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 ATI eier Nvidia så grundig at det er en skam. Vel det er jo ikke en katastrofe. Det kan være flere grunner til dette. Det er nok slik at ATI vil ungå en papirlansering. Og at det kommer noen problemer på veien er jo helt vanlig. [GDI]Raptor: R520 er ikke den svært forskjellig i fra dagens brikker selv om den stammer fra den og ikke alt er helt nytt. Hva er forskjellen fra denne brikken og den som kommer i den nye x-boxen? OT: Okei, bare så du vet det så er ikke Nvidia et selvskap ATI eier. Så det er neppe det du mente. Hvis du mener eie® på som et ord for å utrykke at de lager bedre GPU`er så må jeg nok si meg uenig. Jeg mener at 850XT PE er det beste kortet på markedet, men det er helt minimale forskjeller mellom 850XT PE og 6800 Ultra. Men de er sterke på foskjellige ting. Hvis du finner noen tester der noen samenlignbare kort fra ATI og Nvidia, for så å vise at Nvidia blir knust i de fleste av de duellene, så kan det diskuteres i en sånn post og ikke i en post om at ATI sin fremtidige bikke er forsinket. Det hjelper svært lite å komme med slike komentarer, og når du først skal komme med det bør det komme i en riktig tråd såfall. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Da er jeg glad jeg kjøpte X850XT...siden r520 blir forsinket Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hvis det tar like lang tid før R520 blir tilgjengelig her i Norske butikker som det ble med R420, så ser vi ikke de nye korta før jula i år! Ja vi får vel klare oss med de skjermkorta vi har noen extra måneder til da. Hadde liksom tenkt å bytte til sommeren jeg... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Mer rykter her, knallbra side faktisk, har den i favoritter: http://www.hol.dk/nyheder.asp?nID=8376 Endret 10. mai 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 å her sitter jeg med et Geforce ti4200 128 mb Men det er eit knakandes godt kort, men snart er det fullstendig utdatert og skal på dynga men da har jeg ny pc , så det er ikke noe å bry seg om... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 å her sitter jeg med et Geforce ti4200 128 mb Oj da. Og jeg som klør i fingrene etter å bytte ut mitt 6800 Ultra kort i noe raskere... Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Mer rykter her, knallbra side faktisk, har den i favoritter:http://www.hol.dk/nyheder.asp?nID=8376 Knall side jarmo. Mye artige rykter der.. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 ATI eier Nvidia så grundig at det er en skam. Jeg ville bare takke deg for dette dypsindige og skarpe innlegget. Du har min evige respekt. Jeg kan nesten ikke vente på det neste gullkornet fra deg som tydeligvis har en fantastisk innsikt i grafikk-kappløpet mellom våre to helter ati og nvidia. Vær så snill, ikke la det bli for lenge før du øser av din visdom igjen! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 ATI eier Nvidia så grundig at det er en skam. Jeg ville bare takke deg for dette dypsindige og skarpe innlegget. Du har min evige respekt. Jeg kan nesten ikke vente på det neste gullkornet fra deg som tydeligvis har en fantastisk innsikt i grafikk-kappløpet mellom våre to helter ati og nvidia. Vær så snill, ikke la det bli for lenge før du øser av din visdom igjen! Ikke glem at det er mange unge mennesker her på forumet også, sikkert mange som ikke er ferdig på barneskolen engang. Ole Johan kan være en av dem. Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 We learned that G70 is going to use single slot cooling and that it won't get very hot.(Les mer på theinquirer.net) Viss dette viser seg å være sant lover det godt. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 ATI eier Nvidia så grundig at det er en skam. Jeg ville bare takke deg for dette dypsindige og skarpe innlegget. Du har min evige respekt. Jeg kan nesten ikke vente på det neste gullkornet fra deg som tydeligvis har en fantastisk innsikt i grafikk-kappløpet mellom våre to helter ati og nvidia. Vær så snill, ikke la det bli for lenge før du øser av din visdom igjen! Ikke glem at det er mange unge mennesker her på forumet også, sikkert mange som ikke er ferdig på barneskolen engang. Ole Johan kan være en av dem. Takker, Fint å få seg en god kvelslatter.... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Var vel ikke akuratt noen bombe at r520 ikke kom når de sa?Alle som har fulgt med på hardware et par år vet at det bare var tull at det skulle komme mai-juni. 12-18 måneder mellom hver "generasjon" og det er nå 12 måneder siden X800 lanseringen. Ser ikke at ATi har blåst opp noe som helst når det gjelder R520, men det kan tenkes at de venter og ser hva NV har i ærmet.Uansett så er det kun The Inq som har anonnsert R520, og ikke Ati. Vel, ATi har faktisk snakket litt om R5xx og dem har sagt at den vil komme ut iløpet av første halvår i år. Senere har dem også sagt at dem forventer en fordobbling av omsettningen i perioden juli-august, men mulig det er grunnet Xbox360. Men bortsett fra det har hypen kommet fra alle andre steder enn ATi. Men denne forsinkelsen er nå bare rykte og fra en forholdsvis usikker kilde. Men jeg er ikke overrasket om at dette stemmer. ATi er nok ikke i noe hast med å lansere R520 og med Longhorn og WGF2.0 langt unna er det nok lurt å strekke ting ut. [GDI]Raptor: R520 er ikke den svært forskjellig i fra dagens brikker selv om den stammer fra den og ikke alt er helt nytt. Hva er forskjellen fra denne brikken og den som kommer i den nye x-boxen? Det eneste man kan si med ganske stor sikkerhet er at R500 vil ha unified shader arkitektur, mens R520 ikke vil ha det (separert PS/VS slik som idag). Men R520 vil nok likevel bli en ganske stor forandring fra R3xx/R4xx. Når det gjelder tilgjengligheten så er det blitt sagt at ATi denne gangen vil vente med annonseringen til kortet er mye nærmere et greit volum. Dem vil også ha en del flere fabs for hånden denne gangen som takler den prosessen R5xx er byggd på. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Why would they have driver issues with the R520? I mean it's on the same architecture as the R3xx/R42x as far as I understand. No, its a development from the R300 architecture, it its not the same - at the most basic level there is a large difference between the shader capabilities which will require new shader compiler optimiser, and that doesn't even consider the architectural differences. Personally, so far, I would liken R420->R520 as the change from TNT->GeForce 256 or GF256->GF4 or GF4->GFFX. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Går vel fint å vente litt ekstra? I dag har man SLI, og AMR er på vei. Er ikke noe vits i å ha et gigafett skjermkort hvis det ikke kan utnyttes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå