zemtex Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Jeg er FOR at flere kjøper AMD! Dermed kan jeg sitte å le meg skakk når kompisene min sitter på LAN og PC'n klikker midt under en STOR filkopiering/cs-game/evt annet LAN ting... Jeg er klar over at AMD XP slår meg litt i rene benchmarks, men nå bruker jeg min pc til andre ting enn å kjøre 3Dmarks/SiSandra hele dagen!........HINT HINT (benchmarks er ikke alt er i (pc)verden) Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Nå sitter jeg her jeg da og hører på AMD'en ved siden a det bråker som et helvete Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 16:19, Domino skrev:For en bedrift er det - som du sier - selvfølgelig viktigt å ha et stabilt system. Da velger man gjerne et ferdig montert/testet/sertifisert system bra en god leverandør. Da spiller det vel egentlig liten rolle om det er Intel eller AMD? Maskinen ville vel aldri blitt lagt ut for salg om den ikke var stabil. Hadde dem ikke? har du noen gang eid en compaq eller siemens maskin? Mer ustabile pc'r har jeg aldri hatt. Slike maskiner er lagd for uvitende pc brukere som kun bruker office. [ Denne Melding var redigert av: namelezz på 2002-07-13 13:19 ] Lenke til kommentar
Domino Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 13:11, namelezz skrev: Quote: Den 2002-07-12 16:19, Domino skrev: For en bedrift er det - som du sier - selvfølgelig viktigt å ha et stabilt system. Da velger man gjerne et ferdig montert/testet/sertifisert system bra en god leverandør. Da spiller det vel egentlig liten rolle om det er Intel eller AMD? Maskinen ville vel aldri blitt lagt ut for salg om den ikke var stabil. Hadde dem ikke? har du noen gang eid en compaq eller siemens maskin? Mer ustabile pc'r har jeg aldri hatt. Slike maskiner er lagd for uvitende pc brukere som kun bruker office. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: namelezz på 2002-07-13 13:19 ]</font> Hvem sier jeg sikter til Compaq/Siemens når jeg snakker om en god leverandør :wink: Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 16:08, Anders Leipsland skrev:Fordi når du skal drifte et nettverk med X antall PCer i en bedrift så er det greit at alt fungerer. I alle år har Intel levert løsninger med stabile chipset og bra ytelse. Jeg har en kommentar til dette: Det er ikke litt kødd engang! Hvor mange av dere som sier dere har hatt en eller ti amd systemer eller har jobbet med AMD pc'er i jobben (han med 4 AMD pc'er) Det er veldig tydelig at dere ikke tenker lengre enn deres egen ræv. Jeg jobber i en bedrift med 9000 ansatte og 6000 PC'er. (et sykehus). Der kjøpte vi inn noen få AMD for en stund siden, og nå siler vi dem ut av maskin parken, til fordel for Intel. Hvorfor? Fordi det er penger å spare på at vi ikke trenger å bruke extra tid på extra problemerer som vi kan unngå ved å kjøpe Intel Jeg har tidligere jobbet i en middels stor bedrift med 300 ansatte og 250 PC'er. Her valgte bedriften å ikke engang teste AMD ute blant brukerne, rett og slett fordi Intel er mindre problematisk!!! Kanskje dere som har hatt en 110% stabil amd PC i alle år kan tenke litt over det! Det er mange som får AMD til å funke perfekt, men det tallet er mye mindre enn Intel-maskiner som fungerer 100%. Ikke misforstå meg i denne anti-AMD posten. Jeg har 2xAMD maskiner selv og dem funker nå helt fint. Har hatt mye problemer tidligere though. Bare så det er sagt så kjøper jeg Intel om noen måneder. Lenke til kommentar
Komle Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Nå er jeg **** meg drittlei av denne diskusjonen. Det er jo bare de med intel prosessor som whiner. Har selv AMD athlon 1400 og er enig i det som Anders sier. AMD funker fett som varmeovn og det er et pluss, jeg trenger ikke å ha ovn på rommet mitt, selv ikke på vinteren(1400tbird@1606mhz). Har ingen problemer med verken Chipset(via kt333 og tidl. via kt266a). "Varme er ikke nødvendigvis et problem, problemet er å få varmen vekk fra CPU, har man klart dette har man et kaldt system og et varmt og godt rom" Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 21:02, Komle skrev:Nå er jeg **** meg drittlei av denne diskusjonen.Det er jo bare de med intel prosessor som whiner.Har selv AMD athlon 1400 og er enig i det som Anders sier.AMD funker fett som varmeovn og det er et pluss, jeg trenger ikke å ha ovn på rommet mitt, selv ikke på vinteren(1400tbird@1606mhz).Har ingen problemer med verken Chipset(via kt333 og tidl. via kt266a)."Varme er ikke nødvendigvis et problem, problemet er å få varmen vekk fra CPU, har man klart dette har man et kaldt system og et varmt og godt rom" Enig. Syns det er besynderlig mange Intel-folk som whiner over at AMD er så ustabilt... Har mange AMD sjøl? Nix, en de kjenner har AMD og pc'n hans er ræva. Det er jo ganske bra, slenge drit om systemer du ikke er så mye borti. (Nå får jeg helt sikker høre jah ) Det er fullt mulig å få et system stabilt, så lenge det er brukt en smule kvalitet og iq av den som bygde systemet. Ja til mindre Whine'ing ... siden feilkilde nummer 1, 2 OG 3 er bruker'n ... Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Syns at dette med buggete hardware til AMD begynner å skli ut. AMD og Via 133 chipsett har ikke vært allverdens beste. Men det har kommet bedre og mindre buggete hardware siden T-Bird serien. Jeg ser ikke vitsen i å kjøpe ditt og datt bare for jeg "må" hate det andre. Hvis folk har sett mer på tester og slikt, tatt seg tid, sett på hva det koster og så bestemt seg hva de skulle kjøpe. Enn at de drar til en av disse "mindre lure topicene" som jeg vil si. Hvordan vil det gå hvis "alle" går til Intel eller vice versa? Det sier seg selv, ren monopol og skyhøye priser. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå