Domino Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Blir nesten frustrert av å se hvor mange her som foretrekker Intel fremfor AMD. Kanskje noen kan komme med konkrete og saklige innlegg på hvorfor de mener Intel er bedre en AMD? Pris må self. tas i betraktning. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Domino på 2002-07-12 15:54 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Domino på 2002-07-13 20:29 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Fordi når du skal drifte et nettverk med X antall PCer i en bedrift så er det greit at alt fungerer. I alle år har Intel levert løsninger med stabile chipset og bra ytelse. Når AMD lanserte sin Athlon så var det AMDs første CPU som faktisk kunne konkurere med Intel. Men fortsatt så hører man om problemer, spesielt tilknyttet chipsettet, med AMD systemer. På den andre siden er det _veldig_ få som påstår at Intel systemer er ustabile. Derfor når du står der så er det kjekt å velge tryggheten om at du får noe som fungerer. Joda AMD systemet fungerer mest trolig det også, prisforskjellen kan ikke forsvare den tryggheten Intel gir. mvh lykkelig XP1800+ eier :smile: Lenke til kommentar
EggePromp Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Fordi mora di sier det. :smile: AMD er de beste varmeovnene da, det skal de ha. [ Denne Melding var redigert av: EggePromp på 2002-07-12 16:10 ] Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Skal du være så morsom i fremtiden tror jeg jaggu jeg må sette deg på ignore, sånn at jeg slipper å le meg dønn ihjel. Vennligst besøk hardware.no sin søsterside http://www.tull.no . Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 +Intel * overklokkings venlige * flere stabile chipsett +AMD * h0yere ytelse paa lavere MHz * billigere og naa - -Intel * maa kompansere for lave ytelsen med h0yere MHz * Dyre -AMD * Varme.... * lavt MHz... ja det var det Lenke til kommentar
Domino Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Ok, beklager at jeg ba om saklige innlegg.. Jeg burde jo ha visst bedre.. ;P Anders: Bra point, men her kommer mot-argumentasjonen: For en bedrift er det - som du sier - selvfølgelig viktigt å ha et stabilt system. Da velger man gjerne et ferdig montert/testet/sertifisert system bra en god leverandør. Da spiller det vel egentlig liten rolle om det er Intel eller AMD? Maskinen ville vel aldri blitt lagt ut for salg om den ikke var stabil. Har forresten aldri hatt noen problemer med AMD selv (dvs, ikke på mange år), men det utelukker jo ikke at andre kan ha hatt det. Tenkte her først og fremst på privat-markedet. Er enig i at AMD først med Athlon har kunnte måle seg skikkelig med Intel, men jeg lar ikke tidligere erfaring/rykter påvirke meg når jeg "vet" at dagens produkt er bunn-solid. Som privat-bruker har jeg råd til å ta litt større sjanser. Tro meg, det å kjøpe en PC i deler er mye mer riscy :wink: Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Domino: Herreg*d, det finnes hundrevis av AMD vs Intel tråder her, og du trenger ikke starte din egen kun fordi folk slo ned på ditt forrige forsøk på å slenge dritt om Intel... Folk flest er lei av denne evige diskusjonen, og med mindre man har noe helt nytt å komme med så burde slike provokasjonsforsøk legges døde. Jeg anbefaler folk å ta denne barnslige krangelelen i de trådene som allerede eksisterer, denne bør legges død. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 16:17, Kebab GUD skrev:+Intel* overklokkings venlige* flere stabile chipsett+AMD * h0yere ytelse paa lavere MHz* billigere og naa --Intel* maa kompansere for lave ytelsen med h0yere MHz* Dyre -AMD* Varme.... * lavt MHz...ja det var det Good one.. Er forsåvidt også enig i det meste, men er egentlig lav MHz et minus? Og vet du om noen sier som faktisk dokumenterer at AMD'chipsets er ustabile? Har ikke opplevd noen slike problemer selv.. At jeg overhodet ikke bryr meg om overklokking er self. mitt problem :wink: Lenke til kommentar
Domino Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 17:24, mad_arab skrev:Domino: Herreg*d, det finnes hundrevis av AMD vs Intel tråder her, og du trenger ikke starte din egen kun fordi folk slo ned på ditt forrige forsøk på å slenge dritt om Intel...Folk flest er lei av denne evige diskusjonen, og med mindre man har noe helt nytt å komme med så burde slike provokasjonsforsøk legges døde. Jeg anbefaler folk å ta denne barnslige krangelelen i de trådene som allerede eksisterer, denne bør legges død. Liker du det ikke kan du vel bare la være å lese den? Og "du trenger ikke starte din egen fordi folk slo.. etc.etc" kan du trekke tilbake og stappe et visst sted.. Hva får deg til å tro at jeg prøver å provosere? Jeg startet denne tråden av pur interesse. Et forsøk på å lage en saklig tråd som faktisk ikke bare forvirrer i likhet med de andre jeg har sett. Og hvem andre en deg krangler? Bortsett fra et par usaklige innlegg har det da bare vært god argumentering her.. Og du da.. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Det som får meg til å tro at du prøver å provosere er at du går inn på samtlige tråder her og forteller folk hvor idioter de er hvis de ikke kjøper amd, for deretter å fortelle diverse røverhistorier om intel. Det er nok usaklig debatt om dette emnet allerede, og innlegg av den typen du serverer, er det siste vi trenger. Så usaklighet, drittslenging og infantil oppførsel er det nok du som må ta på din kappe. Skulle vært noen noen Web-vett regler her, f.eks "Lær å holde kjeft i tide", da hadde vi sluppet mye usakligheter på forumet. Lenke til kommentar
complex4517 Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Min mening i denne Usakelige Debatten er at amd er veldigt bra men intel er bedre på OC I DAG er det ingen tvil om. AMD er billigt og bra men skulle jeg kjøpt nytt nå hadde det vert en intel NW 2 GHZ. Mange sier at "Intel er mere stabilt en AMD" men det er bare tull!!!!!!!!!! Har hatt AMD T-Bird 1,4 GHZ og nå XP 1600 og maskinen min er like stabil som andre maskiner. Klikker aldri restarter aldri. Lenke til kommentar
Das Bimmer Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Må bare skyte inn en kommentar her... Har du et budsjett på PC-prosjektet ditt, og ikke har tenkt å gå noe serlig over 10-15 tusen kroner totalt, lønner det seg ærlig talt ikke å kjøpe intel. Skjekka prisen på 1,2 GHz Duron nå nettop. Skarve 400 kr koster den. Kan lett sette opp en system med Duron til under 10.000 kr, og da får du bra skjermkort, 80 gig harddisk, og alt du trenger egentlig. Så for budsjett-folk (studenter? kanskje bedrifter også?) lønner det seg nok med det duron-system. Jobber i en bedrift der vi har mye datatrøbbel, og kan si at jeg VET alle kræsjene ikke har noe mer prosessorne å gjøre, men med mangel på MINNE. Kjøp heller en rimeligere CPU, og mer ram, bedre HD, heftigere skjermkort, osv. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 17:27, Domino skrev:Og vet du om noen sier som faktisk dokumenterer at AMD'chipsets er ustabile nei men har opplevd det selv... (paa broren min sin pc self...) Lenke til kommentar
Oddbear1 Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Herregud Mad_Arab må jo være tilbakestående eller no. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Oddbear1 skrev (2002-07-13 02:13):Herregud Mad_Arab må jo være tilbakestående eller no. Du trenger derfor ikke komme med en sånn kommentar om du mener det, Du kan jo bare holde det for deg selv. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 15:53, Domino skrev:Blir nesten frustrert av å se hvor mange her som foretrekker Intel fremfor AMD.Kanskje noen kan komme med konkrete og saklige innlegg på hvorfor de mener Intel er bedre en AMD?Pris må self. tas i betraktning.<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Domino på 2002-07-12 15:54 ]</font> Frustrert, hvorfor det ? Blir du også frustrert over hvor mange Mercedeser eller Lexuser det er på veiene når du selv kjører Skoda ? Nærmere forklaring trengs vel ikke egentlig. AMD var endel billigere før (et halvt år siden og året før der), men slik er det ikke lenger!, Intel har også blitt latterlig billig, og blir enda mer gunstig om man overklokker, men pga dette så kommer nå alle de virkelige AMD fanb0yene fram og whiner noe helt grusomt. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 De jeg har sett whiner mest for tiden er Intel fan, som de fleste som har svart på tråden her. hvorfor alle klager på prosessor/hoverkort/chipsett når pcen ikke funker skikkelig? Kan jo være Operativsystemet og tillegsprogram der, eller noen andre kort som er i pcen. Ja jeg har AMD og er fornøyd. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Skoda er faktisk en veldig brukbar bil nå, har vært ute å kjørt Skoda Superb og den var en bil jeg kunne ha byttet ut en Passat med når som helst. Det var dagens off topic, unnskyld. Jeg fikk med meg en bedrift i fjor høst på å prøve å kjøpe 3 stk PC'er av et kjent merke fra USA med intel CPU og brikkesett og 4 AMD PC'er som jeg selv byggde sammen av AMD CPU, ASUS A7V133-VM Hovedkort, Chieftec kabinett, Apacer CL2 SDRAM, IBM 60GXP, Asus brenner osv. OSet bedriften bruker er Win2k. Alle 7 PC'ene har vært helt stabile hele tiden, har hatt mindre problemer med alle 7 enn hva vi vanligvis har. Bedriften ønsket nå å oppgradere med mer RAM i alle PC'ene. Da kostet det ca 450 pr ram brikke av Apacer 133MHz 256MB CL2. Merke PC'ene bruker nesten tilsvarende brikker, CL3 riktignok, og de kostet faktisk 683 kr pr stk om jeg husker riktig.... Så foreløpig så har vi brukbare PC'er med både AMD og Intel CPU'er, og foreløpig så har våre selvbygde PC'er vært litt rimligere. Spennende å se hva som skjer videre. Håper jeg ikke minster kunden i mellomtiden. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 02:59, PantZman skrev:hvorfor alle klager på prosessor/hoverkort/chipsett når pcen ikke funker skikkelig? Mest trolig fordi det er veldig vanlig at det er en av disse tingene som er med på å forårsake problemet Quote: Kan jo være Operativsystemet og tillegsprogram der, eller noen andre kort som er i pcen. det er jo totalt irrelevant sålenge cpu/hk er en av faktorene som forårsaker problemet. Det vil jo bare si at cpu/hk har et kompabilitetsproblem. Quote: Den 2002-07-12 18:12, complex4517 skrev:Mange sier at "Intel er mere stabilt en AMD" men det er bare tull!!!!!!!!!!Har hatt AMD T-Bird 1,4 GHZ og nå XP 1600 og maskinen min er like stabil som andre maskiner. altså om _du_ har fått et AMD system stabilt er da ganske så uinteresant. Den holdninga der "jeg har derfor er" er så idiotisk som det kan få blitt. Det er ingen som nekter for at AMD maskiner kan bli stabile. Dersom du derimot tar 5.000 eiere av AMD system og 5.000 eiere av Intel system. Et viktig poeng er at Intel systemene også har Intel chipset. Se så på hvor mange som har problemer. Da vil du kanskje se at det er fler problemer med AMD. Du kan forøvrig bare se på forumet her. Det virker som det er veldig få som har problemer med et system hvor både chipset og CPU kommer fra Intel -- Forøvrig sa jeg litt høyere oppe at Intel er trygghet. Det gjelder ikke bare bedriftsmarkedet, det gjelder private også. Vi strides om AMD er stabilt eller ikke, men det er ingen som klager over at Intel er ustabilt mao er du sikrere når du velger Intel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå