Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NetGear WG111TIS 108Mbps Wireless USB 2.0 adapter

Anbefalte innlegg

Når sant skal sie så er jeg novis på nettverk, der er derfor jeg behøver ekspertpanelen her inne som hjelp!

Har vel funnet en liten liten kjekk sak som kanskje kan løse verdensproblemene... det er Netgears trådløse LAN adapter, WG111TIS 108 Mbps USB2 adapter 802.11g.

Link her: http://www.inwarehouse.se/hemma/productdet...0666&portalId=3

For det første er den ekstremt portabel, og den er billig, litt over 500 papp. Da den kan kopples til USB2 port så åpner seg en hel verden for eksterne harddisker. Tenk å kopple på en god gammel ekstern harddisk (for backup) i garasjen eller i et helt annet rom uten å behøve dra kabler.

I min tankeverden så har jeg tenkt å gifte bort adapteret til en Lacie Ethernet disk. Og kanskje bruke denne for å mate TVn med bilder og film gjennom noe en mediaspiller (behøver fortsatt finne den ultimate mediaspilleren).

Kan noen dele med seg av erfaring av Netgears adapter?

Adaptret er vel i første hand tenkt å kopples til PC, men vet noen om dette fungerer med eksterna harddisker også?

Hastigheten opp til hele 108 Mbps (g), er den kompatibel bakover med 54 Mbps(b el. g)?

Noen med lignende tanker?

Ideer mottas med stort takk både til lignende løsninger for ren databackup og mediastreaming til TV.

Har vel tenkt langt i retning Lacie Silverscreen også for medieavspilling på TV, men det skulle vært fint å slippe å kople inn/ut mediaboksen hver gang man skal legge inn ny film/bilde/musikk. D-link 320 er vel en annen mediastreamerløsning, men jeg er i tvil om den klarer MPEG2 ISO, som er et krav. Dessuten så kjenns D-link 320's trådløse egenskaper som relativt bortkastede penger, da streaming av MPEG2 filer ikke er tillrådelig pga for lav hastighet.

Håper dere kan gi kommentarer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...