Bone Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 En artikkel fra Dagbladet om "kjøp av sex" av småjenter.. Jeg har to-delte følelser angående denne saken; 1) Blir litt kvalm av de eldre mannfolkene som ønsker sex med de yngre jentene, men 2) Så, synes jeg de horete småjentene som faktisk "går med på det" nesten fortjener det.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) 2) Så, synes jeg de horete småjentene som faktisk "går med på det" nesten fortjener det.. De er ikke akkurat så gamle, når man er mindre så kan nyskijerrighetne styre mye, man kjenner ikke til alle farer og er rett og slett uforsiktig. Man kan gjøre skiggelig dumme avgjørelser som ung, et voksent menneske tenker mye klarere enn en 14åringer(i de fleste tilfeller ihvertfall). Greit nok at det ikke er så lurt å gå med på det, men at de (nesten) fortjener det... Endret 10. mai 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Bone Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 2) Så, synes jeg de horete småjentene som faktisk "går med på det" nesten fortjener det.. De er ikke akkurat så gamle, når man er mindre så kan nyskijerrighetne styre mye, man kjenner ikke til alle farer og er rett og slett uforsiktig. Man kan gjøre skiggelig dumme avgjørelser som ung, et voksent menneske tenker mye klarere enn en 14åringer(i de fleste tilfeller ihvertfall). Greit nok at det ikke er så lurt å gå med på det, men at de (nesten) fortjener det... Ifølge artikkelen så blir jentene med på "avtalt sex, for en pengesum, eller gave" ..de VET at de går til sex! Bare kanskje ikke den fulle konsekvensen ut av det.. But, anyway.. ..men jeg legger vekt på at jeg skrev "nesten fortjener" det, og ikke "(nesten) fortjenter".. ..det var bare for å understreke det at jeg synes jentene selv har et stort ansvar i saken! Det er ille nok at "kjøperene" er der ute, det skal jeg ikke si noe på.. ..Men, ren logikk sier at; får de ikke tilbudet, så vil det heller ikke skje noe.. Det er vel litt det jeg mener.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Det er ille nok at "kjøperene" er der ute, det skal jeg ikke si noe på.. ..Men, ren logikk sier at; får de ikke tilbudet, så vil det heller ikke skje noe.. Det er vel litt det jeg mener.. De trenger jo ikke tilbyde seg selv, de kommer andre og maser på dem. Igjen, ikke undervurder nyskjerrighet, kanskje de ikke tror det er så alvorlige som det er? 14åringer er mennesker som gjerne kan være i ubalanse grunnet diverse hormoner og slikt, det blir feil å legge ansvaret på dem. Det blir som at eg liten 5åringer skulle blitt straffet for at et hus brant ned når han lekte med fyrstikker. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 (..) Igjen, ikke undervurder nyskjerrighet, kanskje de ikke tror det er så alvorlige som det er? (..) Det blir som at eg liten 5åringer skulle blitt straffet for at et hus brant ned når han lekte med fyrstikker. Du har nok et lite poeng der! Dog, jeg vil ikke helt sammenligne en 5-åring med en 13-åring.. Jeg er nok veldig sta og skyldpekende i slike saker, for jeg blir så på samfunnet og dets innbyggere som for en hver pris opererer med skyldfraskrivelse i stor skala. Det er INGEN (slik jeg har inntrykk av) som kan innrømme en feil i disse dager.. Det er ALLTID "en annen" som har skylden.. En eller annen, bortsett fra en selv.. Og det irriterer meg grønnjævlig at ingen er voksne nok til å innrømme egen feil selv! Kanskje dårlig eksempel, men samfunnet i dag er litt slik som det klassiske kaffe -eksempelet ifra USA; Man saksøker 7-11, eller hva det var, for at kaffekoppen ikke var merket med "Warning; Hot", da man brant seg når man skulle drikke av koppen.. Det jeg mener er; man VET da vel for svarte at en kaffe er varm! ..man skal ALLITID skylde på noen andre.. Alle er ikke så uskyldige og uvitende som man skal ha det til.. Det er der mitt arge punkt hviler.. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Flyttes fra Off-topic-->Annet til Politikk, Religion og samfunn. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Er du en av de som mener kvinner som kler seg utfordrende har en del av skylden for at de blir voldtatt? 14-åringer er nyskjerrige, de vil ha penger og de eldre mennene har et psykisk overtak. Dessuten er de ofte ikke klar over konsekvensen av sine handlinger. Ja, det er dumt å møte voksne menn som vil ha ung mus, men de fortjener det ikke. Ikke nesten heller. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Er du en av de som mener kvinner som kler seg utfordrende har en del av skylden for at de blir voldtatt? Nei.. Men, det kan være en utløsende faktor for at det skjer, men vil ikke si at det er de som har skylden.. Det er det samfunnet ellers som står for.. Men, når vi først er inne på "voldtekt", så er jeg av den mening at mange som blir "voldtatt", faktisk ikke blir voldtatt, men er heller "angrende personer dagen derpå" .. (Minner på at "mange" ikke betyr det samme som "alle"!) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Synes pkt. 2 er "feil2 (edit - litt irritert når jeg leste det) dette er barn som ikke vet bedre og ikke kan forutse konsekvensene av sine handlinger. Skylden ligger helt og holdent hos den voksne part, som bør/skal vite bedre. Du kan f.eks. dra saken lengre, ned mot små barn - fremdeles "skyldeling"? Synes videre uttrykket "horete småjenter" er forkastelig. Endret 10. mai 2005 av Okay Lenke til kommentar
Bone Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Synes pkt. 2 minner om liten forstand;dette er barn som ikke vet bedre og ikke kan forutse konsekvensene av sine handlinger. Skylden ligger helt og holdent hos den voksne part, som bør/skal vite bedre. Du kan f.eks. dra saken lengre, ned mot små barn - fremdeles "skyldeling"? Synes videre uttrykket "horete småjenter" er forkastelig. Bare fordi jeg synes man burde ha visst bedre hva man går til, at vi er uenige, er ikke dermed sagt at jeg har liten forstand! Den største skylden ligger hos den voksne ja.. At du finner uttrykket forkastelig er greit for meg.. Det er din mening, jeg har min.. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 barn er ikke så hjernedød som folk skal ha det til. er du 14, er du omtrent garantert i puberteten. da har du følgende gjort litt "research" på emnet, enten alene eller pga skolen trykker en haug med svada ned i trynet på deg. når du er 14 vet du fint godt hva sex betyr, og ender opp med. de jentene vet det fint, og gir faen, fordi de kan dobbeltspille på det. først går de med på det, får betalt fine summer, og så "angrer" de dagen etterpå sånn at de havner i avisen for å ha blitt voldtatt, og så får de gubben de knulla inn i retten for å strippe han for alle pengene han har. de jentene der har ingen moraler i det hele tatt, hvilket er grunnen til at dem godtok handlingene deres fra begynnelsen av. hadde jeg hatt viljen min hadde de kjerringene blitt tvangsflyttet til mentalsykehus. eller fengsel. og hvis jeg noen gang finner en på gaten skal jeg gi dem en "bitchslap" som sender dem i bane rundt mars. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Idioter.. Går virkelig ikke ann å si sånnt? De jentene er et offer! JEntene er lette å lure. Blir tilbudt ekstreme summer(i deres øyne). Og de er små barn! og hvis jeg noen gang finner en på gaten skal jeg gi dem en "bitchslap" som sender dem i bane rundt mars. Hadde jeg møtt en som gjorde/tenker slikt hadde jeg ikke gitt en bitchslap for å si det sånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå