Lasse Ma Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Har dette kortet: Asus N6600GT GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP8X Siden det har 1,6ns minne, vil det være raskere enn andre 6600GT kort eller betyr det at kortet har bedre overkokkingspotensiale? Leste en artikkel om at leadtek sitt 6600gt kort har 4ns minne. Hvor mye vil jeg evt være i stand til å overklokke dette minnet? Noen sa at minnet kunne gå på 2000/1,6= 1250Mhz. Stemmer dette? Bør jeg evt ha ekstra kjøling på minnet eller skal det gå fint uten? Mye spørsmål, håper noen har noen svar Mvh Lasse Endret 10. mai 2005 av Lasse Ma Lenke til kommentar
Stian_t Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Hmm.. Egentlig like dumt av meg å svare på noe under dette emnet, for jeg har ikke helt det samma kortet, og har ikke så mye peiling på klokke muligheter i forhold til ns.... Men den 2000 på minnet.. det hørtes mye ut.. Er den ikke 900 org a? Du bør klokke kanskje 50MHz av gangen å kjøre 3DMark05, og klokke ned hvis du får artifacts... Jeg får nesten ikke klokket mitt Geinward GF6600GT GS pga varme.. kan bli 80 C på org klokk under 3dmark.. Endret 13. mai 2005 av Stian_t Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Noen sa at minnet kunne gå på 2000/1,6= 1250Mhz. Tror dette skal stemme om eg ikkje huske feil. Men det sier bare noe om potensiale i minnet, det btyr ikkje at ditt minne klarer så høy klokkefrekvens. Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Så i utgangspunktet hvis jeg ikke gjør noe så er det ikke kjappere enn andre 6600gt kort når det går på 900mhz? 1,6ns viser bare at det kan klokkes høyere? Endret 10. mai 2005 av Lasse Ma Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jepp, det sier bare noen om potensiale, som sagt det finnes ingen garantier på hvor langt en kan klokke! Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Er egentlig usikker på om kortet mitt har 1,6ns minne, men ser jo sånn ut på Asus sine hjmmesider. Her er kortet mitt. Her er beskrivelse av kortet hos Asus. Men ser at det står /TD til slutt på beskrivelsen, noe det ikke gjør på esken til kortet. Kortet mitt ser eksakt likens ut som det på Asus sine sider. Finnes det er GT versjon og en GT/TD versjon? Kortet er kjøpt brukt (men er nytt) og selger ga meg link til komplett for å vise kortet. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Noen sa at minnet kunne gå på 2000/1,6= 1250Mhz. Tror dette skal stemme om eg ikkje huske feil. Men det sier bare noe om potensiale i minnet, det btyr ikkje at ditt minne klarer så høy klokkefrekvens. Men chipenes rating på 1,6 ns (=1250 MHz) er jo en form for garanti i seg selv?!? Det skal dog nevnes at jeg har sett flere tester av et 6800GT-kort med 1,6ns minne, uten at noen klarte å klokke helt til 1250 MHz, bare nesten. Men som dere sier, så vil nok ikke dette kortet yte bedre på standardinnstillinger. Det kan vel tenkes at det ville klare litt bedre timings enn vanlige kort, men da er det jo mye enklere og sikrere å bare øke klokkefrekvensen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå