Bone Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Arikkel fra VG. Playback'05 Bare Madrugada spilte live under LIVE'05 Kun én av 14 artister spilte live under gratiskonserten LIVE'05 fredag kveld. Resten holdt seg til singback eller ren miming. - Madrugada har alltid vært et live-band. De «breaket» aldri gjennom Akersgata eller radio, men med livespillinger, og så er de jo et rockeband. De insisterer alltid på å spille live, så det blir mer en «take it or leave it»-situasjon for dem som vil booke dem, forteller markedssjef i EMI, Bjørn Rogstad. Dette liker jeg å høre.. Egentlig skulle det BARE MANGLE!! Men, jeg er/var , , , og på at folk ikke kan spille live. Alt skal være så forbanna "glattpolert" for tiden.. Ingenting EKTE lenger.. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Madrugada har jeg virkelig fått sansen for. Meget finfin musikk, og en behagelig Leonard Cohen/Nick Cave-stemme på vokalisten. Lenke til kommentar
Hetfield^^ Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Madrugada vil jeg si er noe av det bedre norske.. Industrial silence plata er bare genial. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 liker ikke Madrugada, men de har min respekt av det der! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Var gratis konsert, kan ikke kreve for mye av artistene da Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Så de i Trondheim for en tid tilbake, var bra det. Liker Madrugada, spesiellt Industrial Silence. Glimrende plate. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Liker Madrugada kjempegodt jeg og. Kul stemme på Sivert. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Har ikke hørt så mye av dem.. De er ok. Men det er stor respekt av å spille skikkelig live Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Har hørt noe av Madrugada, og det jeg har hørt synes jeg er knallbra! Det er vel de jeg gleder meg mest til å se på Slottsfjellfestivalen til sommeren (mye annet bra der også, som Big Bang). Beste er at det er her i Tønsberg. Noen andre som har tenkt seg dit? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Var gratis konsert, kan ikke kreve for mye av artistene da At de gjør levebrødet sitt? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Syns selv det bare skulle mangle at banda spillte selv på konsert... Noe annet er jo direkte latterlig. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Stor forskjell mellom musikere og sirkusartister. Tror vi har et poeng OterOter. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Hm... Madrugada kunne like godt spilt med playback, de suger live uansett, har før eg ga opp det bandet vært på 5 konserter i inn og utland. Alle disse fem er blandt de dårligste konsertene eg noensinne har vært på, dette har også vært konserter som dekker de fleste format -> Roskilde til pub i Harstad, men de mesterer ingenting, kun Sivert Høyem utstråler noe som helst på scene. Skulle tru resten av bandet var statister uten noen form for sjel.. Dødt og tafatt på scene Få gode låter (har du hørt ei har du hørt 10) Madrugada; det mest oppskrytte møkkabandet i Norges rockehistorie, pøh, Norges rockehåp! De greier jo ikke å gi ut EN plate hvor du ikkje gjesper halve tiden. Endret 11. mai 2005 av kvikks Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Madrugada; det mest oppskrytte møkkabandet i Norges rockehistorie, pøh,Norges rockehåp! De greier jo ikke å gi ut EN plate hvor du ikkje gjesper halve tiden. De er en anelse selvhøytidelige ja. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Kan si meg enig i det kvikks sier. Debutplata var finfin, resten var bare kjedlige supper. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Madrugada er heilt genialt. Dei har ikkje ei plate som eg ikkje liker. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Madrugada er heilt genialt. Dei har ikkje ei plate som eg ikkje liker. Genial? Vil gjerne vite HVA som er så genialt... Vokal-linjene er til tider veldig bra, god frasering etc, Sivert er jo veldig flink. Arrangement: Dette er kanskje deres største svakhet, alt høres likt ut. Du vet hele tiden hva som vil komme i en Madrugada låt, er ikkje det fryktelig kjedelig? Eg vil ha musikk som gir meg input, ikkje like forutsigbar som en episode Hotel Cæsar. Så var det utvikling i bandet: Hvilken musikalsk utvikling som har Madrugada hatt på sine utgivelser? Null niks nada vil eg. Det er ikke stor forskjell på første og siste skive. De greier jo ikkje engang å leke i sin egen sjanger, svakt... Joda, siste er litt på vei ut av søla, men det holder ikkje. Madrugada overleve pga en person, det er Sivert Høyem, og ironisk nok fungere Sivert Høyem enda bedre når det er andre prosjekt enn Madrugada. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 tja.. det er da min meining. Synest verken dei er forutsigbare eller kjedelige, men dette blir jo som med all annen musikk smaken til personen som høyrer på. Personlig synest eg og det er stor forskjel på første og den nyeste platen... første var meir melankolsk, mens den nye er litt meir i rettningen rock. Det ser jo ikkje heilt ut som norges musikk anmeldere er enig med deg då: Anmeldelser på The Deep End: Avisa Nordland 6 Adresseavisen 5 Aftenposten 5 Bergens Tidende 5 Dagbladet 5 Vg 5 Anmeldelser på Industrial Silence: Dagbladet 6 Vg 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå