Bone Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Kom over en artikkel i VG nå.. Internettspill oppfordrer til homo-drap STOCKHOLM (VG) I et nytt Internettspill oppfordres unge til å drepe homofile, eller bli voldtatt. ..dette Halvparten av brukerne av siden er under 15 år. sier kanskje litt, men akkurat DETTE; «Du er en type som går rundt og skal skyte ned nakne menn. For å ikke bli homo. Hvis du ikke gjør det, voldtar de deg. Og det kan du jo ikke la skje», heter det i beskrivelsen av spillet. :!: :!: :!: Lenke til kommentar
Supposedly Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Problemet er jo at uvitende <15-åringer tror på det. (Det står forøvrig at spillet ble fjernet (for andre gang) da administratoren ble gjort oppmerksom på det.) Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Noen som har link til spillesiden som spillet var på? Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Gammelt spill. Men dårlig humor dukker jo opp fra tid til annen. Siden ingen tok skade av det sist gang skjer vel ikke det nå heller. Det var gøy i ca. 1 min, etter det var det ikke så morsomt å se at de tok deg bak. Men kanskje noen kan spille dette i timesvis også...... Lenke til kommentar
Karlbbb Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Her kan du finne det. denne siden har forresten utrolig mange bra spill Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeezzz, for en skrudd verden vi lever i!! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Herregud så hårsåre folk er. Det er jo humor for helkete! Sjekk forresten wak-da-sak på samme side. Min 4 år gamle sønn elsker det spillet. Lenke til kommentar
Supposedly Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Herregud så hårsåre folk er. Det er jo humor for helkete! Har litt problemer med å se på dette som humor. Det er mange andre måter de kunne laget dette spillet på. Hurra for fremskrittet. Ikke rart det samtidig kommer ut nok en undersøkelse om at mannlige idrettsfolk ikke tør å komme ut av skapet fordi de har hørt på alle de andres fordommer i alle år. Hvis ikke et spill som dette kan lede til fordommer, så har jeg undervurdert folk - til tross for alle indikasjoner på spills påvirkningskraft jeg har fått tidligere. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Ser på det som humor og ikke homohets. Ideen var jo litt på kanten men da.. nesten som Otto J, når han kaller folk sotrør. Man ler bare av den personen\det spillet. Og i neste øyeblikk har man glemt det. Men det bør definitivt ha en aldersgrense.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Folk ler og forsvarer Otto Jespersens idioti med blant annet brenning av flagg men tar seg nær av et grafisk spill der du skal skyte homoer eller bli tatt bakfra. Joda, det er jo mulig å se hets og alt samme i det men hjelpes meg, hvor gammeldags går det ann å bli? Finnes værre ting enn det her på nette, blant annet spill med klar rasistisk propaganda, men de ser du ikke så mye av i VG. Og spillet er ikke akkurat nytt. Husker jeg prøvde det første gang i fjord og da hadde det vært på nette en stund. VG er ikke akkurat først på sak her nei. VG er på god vei der se og hør er, tar opp saker som er uskyldige og totalt harmløs og lar viktige saker ligge. Blæ. Lenke til kommentar
Supposedly Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Folk ler og forsvarer Otto Jespersens idioti med blant annet brenning av flagg men tar seg nær av et grafisk spill der du skal skyte homoer eller bli tatt bakfra. Joda, det er jo mulig å se hets og alt samme i det men hjelpes meg, hvor gammeldags går det ann å bli? Jeg har faktisk aldri forsvart OJs idioti. Er det gammeldags å synes at vi burde ha kommet lengre enn å fremdeles drive med sneversynt hets av folkegrupper? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Folk ler og forsvarer Otto Jespersens idioti med blant annet brenning av flagg men tar seg nær av et grafisk spill der du skal skyte homoer eller bli tatt bakfra. Joda, det er jo mulig å se hets og alt samme i det men hjelpes meg, hvor gammeldags går det ann å bli? Jeg har faktisk aldri forsvart OJs idioti. Er det gammeldags å synes at vi burde ha kommet lengre enn å fremdeles drive med sneversynt hets av folkegrupper? Det går en grense mellom hets og humor og jeg anser dette spillet mer som humor enn hets. Og jeg snakket om folket generelt i landet og ikke bare her på forumet. har lest en god del fra folk som anser idiotien til OJ for humor, selv om en god del av det faktisk også er hets, og da snakker jeg om hets og ikke humor. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Er det gammeldags å synes at vi burde ha kommet lengre enn å fremdeles drive med sneversynt hets av folkegrupper? Neida. Men dette spillet kan da umulig kalles hets mot noen folkegruppe. De eneste homofile som tar seg nær av dette mangler selvironi. Og også vi som er heterofile går lettere gjennom livet med en god porsjon av sistnevnte. Uten ser man gjerne rasisme, homofobi og kvinnediskriminering der det egentlig ikke er det. For å snu det litt på hodet; hva ville du mene om du fikk vite at det var en homofil som skrev spillet? Ikke la sensasjonshungrige journalister få holde på slik de vil. Anbefaler å overse slike tåpelige artikler og la spillet være det som det er - nemlig en harmløs spøk. Føyer til at jeg er enig i at slikt burde ha en aldersgrense. Sex er vel neppe god underholdning for 8-10 åringer, enten man snakker straight eller hekktråling. Lenke til kommentar
Supposedly Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Det går en grense mellom hets og humor og jeg anser dette spillet mer som humor enn hets. Det er sikkert mange voksne mennesker som ser grensen når det gjelder dette spillet; selv syns jeg idéen var morsom, men jeg hadde store problemer med å akseptere at spillet lå ute på en side som var helt åpen for folk som ikke var fullt så tørre bak ørene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå