Howard Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Populære DVD-brennere i nye utgaver Nec og BenQ står bak noen av de mest populære DVD-brennerne her til lands. Nå kommer snart nye modeller fra begge produsentene. Les artikkelen her Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Når kommer brennere som støtter dobbellags-RW-plater? Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Og når skal de hive ut den forbaskade IDE-kontakten på de gode brennerne, er vel bare plextor som har s-ata enda. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Og når skal de hive ut den forbaskade IDE-kontakten på de gode brennerne, er vel bare plextor som har s-ata enda. ENIG! Skulle skrive det samme. Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 savner ogsp S-ATA på optiske enheter. Hadde vært kjekt å bli kvitt IDe kablene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Personlig lurer jeg på hvilken offset dette drevet har. AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Er det noen flere forskjeller enn dette? NEC 3520A->3540A: Skrivehastighet DVD+R9 4x->8x Skrivehastighet DVD-R DL 4x->6x Støtte for PI/PIF-skanning BenQ 1620 Pro->1640: Lesehastighet CD 40x->48x Skrivehastighet CD-R 40x->48x Skrivehastighet CD-RW 24x->32x Skrivehastighet DVD+R9 4x->8x Skrivehastighet DVD+RW 4x->8x Skrivehastighet DVD-RW 4x->6x Edit: S-ATA hadde vært fint ja. Ellers så synes jeg prisen på NEC 3540A ser svært bra ut i prisguiden. (Jeg regner med Benq'en havner i samme prisklasse siden forgjengerene koster det samme) Edit2: Hvis jeg sammenligner NEC 3540A med BenQ 1640 i prisguiden så ser spesifikasjonene (hastighetene) kliss like ut. Lurer litt på hva jeg skal velge eller om jeg skal vente til DVD-brennere med SATA kommer under 500kr. Endret 10. mai 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Er overgangen til S-ATA vanskelig for produsentene? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Er overgangen til S-ATA vanskelig for produsentene? Det kan jeg ikke tenke meg. Adaptere for SATA til PATA er små, billige og enkle å lage så det kan umulig koste mye å putte en slik adapter inn i DVD-brenneren. Det er sikkert ikke så vanskelig å bytte ut PATA-kontrolleren med en SATA-kontroller i DVD-brenneren heller. (Jeg vet ikke hvilken av disse tekniske løsningene Plextor benytter seg av i sin SATA DVD-brenner) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Er det noen flere forskjeller enn dette? NEC 3520A->3540A: Skrivehastighet DVD+R9 4x->8x Skrivehastighet DVD-R DL 4x->6x Støtte for PI/PIF-skanning BenQ 1620 Pro->1640: Lesehastighet CD 40x->48x Skrivehastighet CD-R 40x->48x Skrivehastighet CD-RW 24x->32x Skrivehastighet DVD+R9 4x->8x Skrivehastighet DVD+RW 4x->8x Skrivehastighet DVD-RW 4x->6x Edit: S-ATA hadde vært fint ja. Ellers så synes jeg prisen på NEC 3540A ser svært bra ut i prisguiden. (Jeg regner med Benq'en havner i samme prisklasse siden forgjengerene koster det samme) Edit2: Hvis jeg sammenligner NEC 3540A med BenQ 1640 i prisguiden så ser spesifikasjonene (hastighetene) kliss like ut. Lurer litt på hva jeg skal velge eller om jeg skal vente til DVD-brennere med SATA kommer under 500kr. Benq er visstnok bedre på å lese ripete plater, og skjører igjennom det meste av kopibeskyttelse på musikkcder,det gjør den til en vinner for mitt bruk (av disse to ihvertfall), da jeg bruker drevet hovedsaklig til ripping. AtW Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Du glemte en ting: DW1620 -------------> DW1640 Ikke -R DL støtte----> 4x DVD-R DL Grunnen til at så få brennere har S-ATA er at mange S-ATA kontrollere mangler støtte for optiske enheter. Virker ok: Intel Silicon Image Virker, men ofte problematisk: Nvidia Virker ikke / virker dårlig: Promise Highpoint. Kjenner ikke flere S-ATA kontrollere, så jeg kan ikke uttale meg om andre. Så jeg forstår at produsentene nøler med S-ATA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå