AMD-King Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Etter det jeg vet kan S-video kabler overføre lyd og bilde. Når vi ser på dagens skjermkort så bruker disse S-video for TV-ut, men dette overfører selvfølgelig bare bildet. Det jeg ønsker er å ha en kabelsnutt på 10 - 20 cm som et lite skjøteledd som samler lyd ifra lydkortet og bildet fra TV-ut. Legger med ett bilde laget med mine MSpaint "skillz"... Nå må min uvitenhet taes i betraktning, det er jo muligheter for at det allerede finnes en slik kabel på markedet. Vil gjerne ha tips om dette. Ellers så blir det å lage min egen kabel, men da trenger jeg pinneforklaring på S-video og jack plugger eller annen nyttig info. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Tror det allerede finnes en slik kabel - sjekk nettbutikkene. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Etter det jeg vet kan S-video kabler overføre lyd og bilde. Det vet ikke vi andre. Hvordan skal du få til det? S-videokabler har totalt fire ledere og alle er i bruk for å overføre bilde (luminans + jord og krominans + jord). Du kan jo fravike alle mulige standarer og koble selv. Men da må du bruke komposittsignal og mono lyd og det er vel ikke noe særlig...... Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 hei, s-video er nok bare bilde ja... du må ha en kabel til for få lyd;) musa Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Du må nok bruke 2 kabler, ein S-Video og ein Phono\Jack Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Jaja, da får det vel være. Det jeg tenker på nå er hvor i huleste jeg har dette ifra. Da får jeg nøye meg med en slik lekkerbisk! http://www.clasohlson.no/images/products/N.../325313_Bw4.jpg Endret 10. mai 2005 av AMD-King Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå