JacoPastorious Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg lastet ned en mpeg/dvd-spiller til maskinen min. Sammen med den kom det en hel haug med spyware og adware. Jeg avinstalerte da denne spilleren, slettet filene og fjernet adware og spyware med Microsoft Antispyware. Jeg glemte å lage restorepoint. Etter fjening av disse har jeg støtt på et stort problem. Alle cd/dvd-romene er borte. De vises rett og slett ikke under "Min datamasin" eller noen programmer. De vises i enhetsbehandling, men da med et gult spørsmåltegn og dette under enhetsstatus: "Windows kan ikke starte denne maskinvareenheten fordi konfigurasjonsinformasjonen (i registeret) er ufullstendig eller skadet. (Kode 19)" Er det noen som vet noe om dette? Samtidig med dette takket brannmuren seg. Tjenesten "Windows Firewall / Internet Connection Sharing (ICS)" vil ikke starte. "Feil 10047 Det ble brukt en adresse som var inkompatibel med den forespurte protokollen." Er det noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
JacoPastorious Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Fikset brannmuren. Fant hjelp på et annet forum. Det er visst et kjent problem med Microsoft Antispyware. Det var bare å skrive "netsh winsock reset" i komandolinjen og restarte. Hvorfor?.. vet ikke.. Forresten glemte jeg å skrive at jeg får denne feilmeldingen hver gang jeg starter etter at jeg fjernet spywaren: RUNDLL Feil ved innlastingen av C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~1.DLL Noen som vet hva dette er? Hva er DLL-filer forresten? Lenke til kommentar
JacoPastorious Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Godag mann økseskaft. med all respekt sveinsel.. det der var kanskje det dummeste svaret eg har hørt i hele mitt liv. mp3 og flac, hardback og paperback, glassflaske og plastflaske, A4 og A3, pille og kapsel... alt er formater på forskjellige ting.. Hvorfor kunne du ikke svart: "DLL står for Dynamic Link Library. Det er et format for delte biblotekfiler. Dette er programbiter eller små programmer som et eller flere programmer kan bruke. F.eks kan flere programmer bruke samme DLL for å f.eks sende fax og er dermed plassbesparende. Den største fordelen med DLL-filer er imidlertid at en ikke trenger laste hele programmet inn i RAM. DLL filene lastes bare dersom det er nødvendig, som f.eks hvis du skal sende fax. En sparer da på minnet og datamaskinens ytelse blir bedre." "Hva er widescreen?- joda, det er et format det". Fikset den DLL greia. Det var en rest fra NewDotNet spyware. Litt kinkig å fjerne den, men gikk greit med denne:link men trenger fortsatt hjelp til å fikse cd/dvd-romene Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Prøv å avinstaller CD-ROM i enhetsbehandlingen, og reboot, om du ikke allerede har gjort det..? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Flyttes til langringsmedier då det er berre CDrom-feilen som står igjen. Lenke til kommentar
JacoPastorious Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Problemet er løst via registerredigering (Regedt32.exe). En måtte slette verdiene for UpperFilters og LowerFilters under følgende nøkkel i registret: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} så måtte jeg avinnstaler cd/dvd-romene og innstalere de på nytt.. Takk for interessen ronny.. og takken for løsningen går til Orakel.. Lenke til kommentar
JacoPastorious Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 dersom sveinsel mente formater hardisken må jeg jo ta en bittebitteliten bit av et lite surt eple da... men å formatere var jo da også unødvendig,, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå