Gå til innhold

"Boxed CPUer"

Trillium

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-12 15:38, Trillium skrev:

Den viften som følger med boxed versjonen av P4, er den mulig å overklokke noe særlig med den eller burde jeg gå til anskaffelse av ny vifte?

Kjøper du AMD og vifte separat får du en bedre prosessor og vifte til lavere pris.. slå den! :wink:

Har aldri hatt Intel-Boxed selv, men utifra andre innstill her forstår jeg det slik at vifta som følger med bråker _mye_

[ Denne Melding var redigert av: Domino på 2002-07-12 15:42 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-12 15:43, EggePromp skrev:

Tull. AMD er ikke billigere lenger. Særlig ikke hvis du verdsetter tiden din. Boxed vifta på P4 er bra nok til masse overklokking den.

Huh?

1: Hvordan kan du si Intel er like billig som AMD?

Sjekk priser.

- XP2000+ = ca 1200kr

- P42000 = ca 2000kr.

Jeg vil si det er en viss forskjell.

2: Verdsetter tiden min? Explain please.

3: Kan godt hende den er bra nok til overklokking.. Sier bare den bråker, og det er for mange et stort issue.

Lenke til kommentar

Huh?

Sjekk priser.

- XP2000+ = ca 1200kr

- P42000 = ca 2000kr.

3: Kan godt hende den er bra nok til overklokking.. Sier bare den bråker, og det er for mange et stort issue.

XP2000+ = 1200 +vifte og goop (300) = 1500

P42000 = 1850.

Går du opp til P4 2,26 vs xp2200+ så er intel billigere.

Med P4 chipsettene så slipper du masse knot med via drivere og sånn.

Lenke til kommentar

Quote:

Går du opp til P4 2,26 vs xp2200+ så er intel billigere.

Med P4 chipsettene så slipper du masse knot med via drivere og sånn.

dUh ;P

Tenker man slik så er det fordi man VIL intel skal være bedre.. Selvfølgelig kan man ikke se på den nyeste prosessoren når man skal sammenligne priser..

Nyeste P4'en koster over 7000.. hvor billig er da Intel om man tenker slik?

Og... Hvilket knot? Eneste driverne jeg har installert er Via's 4in1..

Tok meg ca 30 sek og to-tre tasteklikk.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-12 15:49, Domino skrev:

Quote:

Den 2002-07-12 15:43, EggePromp skrev:

Tull. AMD er ikke billigere lenger. Særlig ikke hvis du verdsetter tiden din. Boxed vifta på P4 er bra nok til masse overklokking den.

Huh?

Sjekk priser.

- XP2000+ = ca 1200kr

- P42000 = ca 2000kr.

1. NEI den bråke ikkje.. så vidt du høre den

2. Ta en P4 1,8 klokk den til 2,4 da kommer du under pisn til en XP 2000+ pluss at du får bedre ytelse

Med boxed vifte:D

En P4 1,8 Ghz koste 1660 ,- på komplett

Og en XP 1800 + 879 ,- + vifte 200-300 kr = 1200 kr ca

så klokke du P4 opp til det den klarer og XP til det den klarer.

Who is winning?

Lenke til kommentar

Ikke at jeg kan så mye på intel-siden men jeg synes det virker veldig jevnt mellom de to prosessorene, en xp2000 virker å tilsvare ca p4 2.2, og koster 1200 + 400 i vifte, goop og shim. med andre ord 1600. Med 1660 for en 1.8 (kanskje) går opp til 2.4 så er ytelsen ganske lik (de testene jeg har sett viser ihvertfall at en overklokket p4 går tregere enn en som kjører "native" med samme mhz, uten at jeg helt vet hvorfor. Det skulle føre til at ytelsen til de to er veldig nære hverandre).

Prisforskjellen er vel i praksis nesten null. Så det blir kanskje chipsettvalget som er det mest avgjørende for prisen. Spørs vel hva du vil, ta en liten sjanse ved å satse på overklokking, eller få en varmere og mer watt-krevende cpu.

AtW

Lenke til kommentar

Domino: Herregud til barnslighet. Du forpester dette forumet med drittslengingen din om Intel. Og når det gjelder støynivået på boxed vifta så er det ren løgn du serverer, vi som har P4 vet at dette er en meget kraftig og stillegående vifte. Det er veldig få (uansett behov) som ser grunn til å anskaffe seg en annen kjøler.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-12 17:55, mad_arab skrev:

Domino: Herregud til barnslighet. Du forpester dette forumet med drittslengingen din om Intel.

Ærlig talt, han har da ikke vært spesielt barnslig i denne tråden, jeg vil gjerne ha eksempler. Han poengterete tydelig at han ikke hadde en boxed vifte selv men hadde hørt at den bråkte, ellers så serverer han bare synspunktene sine og bakker de tilogmed opp med argumenter.

AtW

Lenke til kommentar

ATW: det er et velkjent faktum at dette er en bra og meget stillegående vifte, og når han prøver å overbevise andre om det motsatte så er det en oppførsel som skuffer meg. Dersom man ikke vet svaret, bør man ikke uttale seg, og dersom man vet det, men lyver... så er det uholdbar oppførsel. Det var dette jeg reagerte på, forum som dette har mer enn nok av synsing i utgangspunktet, så mer forvirring trengs ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...