Gå til innhold

HP Pavilion dv4016 oppgradere minne på den?

Anbefalte innlegg

har nettopp kjøpt meg en HP Pavilion dv4016.

i en test hw.no hadde av denne makinen har andmelderen skrevet:

3Dmark03-ytelsen er noe skuffende, og legger seg bak de andre maskinene vi har testet med tilsvarende skjermkort. Grunnen til den svakere ytelsen er valget HP har gkort med å benytte seg av DDR(1)-minne. Alviso-brikkesettet klarer ikke å fungere med doble minnekanaler med DDR(1)-minnet, slik at man taper mye på ytelsen ved bruk av den integrerte grafikkløsningen.

hva kan jeg gjøre for at ytelsen kan bli bedre?

er veldig fornøyd med makinen som den er, men bare lurer?

Endret av sthomas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forskjellige slotter for DDR(1) og DDR2-minne, og denne maskinen takler bare DDR(1). Grunnen til dette er gjort for å spare penger, det kan f.eks. tenkes at HP har hatt mange DDR(1)-moduler på lager, og at de får kjøpt inn dette langt rimeligere enn DDR2. Ikke så rart med tanke på at dette er en rimelig maskin.

Lenke til kommentar
Det er forskjellige slotter for DDR(1) og DDR2-minne, og denne maskinen takler bare DDR(1). Grunnen til dette er gjort for å spare penger, det kan f.eks. tenkes at HP har hatt mange DDR(1)-moduler på lager, og at de får kjøpt inn dette langt rimeligere enn DDR2. Ikke så rart med tanke på at dette er en rimelig maskin.

vil det hjelpe og oppgradere til 1024 DDR(1) ?

Lenke til kommentar

Om du bruker den til applikasjoner som trenger mye minne er det alltid greit med mer ram, men om du skal oppgradere anbefaler jeg heller at du kjøper en 1 GB brikke og tar ut den ene 256 MB brikken.

Du må selv finne ut om du har behov for ekstra ram, men til vanlig "kontorbruk" trenger du ikke mer enn 512 MB foreløpig.

Lenke til kommentar
Om du bruker den til applikasjoner som trenger mye minne er det alltid greit med mer ram, men om du skal oppgradere anbefaler jeg heller at du kjøper en 1 GB brikke og tar ut den ene 256 MB brikken.

Du må selv finne ut om du har behov for ekstra ram, men til vanlig "kontorbruk" trenger du ikke mer enn 512 MB foreløpig.

hvor kan jeg kjøpe en 1 GB minne brikke som passer til min makin?

link meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...