Gå til innhold

Bootdisk for NTFS

Anbefalte innlegg

Halla folkens!

Jeg kjører NTFS filsystem på alle diskene mine. Jeg har planer om å formatere C: disken min og inst Windows XP på nytt. Problemet er at jeg ikke har boot disk som støtter NTFS. Det var drit bra før når man kjørte boot disk for FAT. Veldig enkelt, man puttet floppy inn og restartet, man fikk spørsmål om man vil starte med el uten cd.rom og det var det. Veldig enkelt og greit.

Er det noen som har peill på hvor jeg kan laste ned bootdisk filer som støtter NTFS? Fram til nå så har jeg konvertert C disken til FAT også konvertert tilbake til NTFS etter at WIndows var inst. Men det er snabla tungvindt. Noen som har noen gode linker el noe?

Tusen takk på forhånd for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det da ikke nok med å sette inn det bootbare Windows plata og installere windows i innstallasjonen som kommer i oppstarten ?

Trenger da ikke konvertere partisjonene til verken fat eller ntfs for å installere windows på nytt da ! Eller er det noe jeg mistforstår ?

Lenke til kommentar

Problemet er at den cd`en jeg har er ikke bootable. Det jeg mente med konvertering er at jeg får ikke bootet med win98 boot disk, for den greier ikke å lese ntfs diskene min. Den støtter bare Fat.

Når jeg reinst Win så booter jeg maskina med en win98 boot disk. Så formaterer jeg c disken før jeg reinst Win.

Men det blir vanskelig når som sagt Win98 boot disken ikke greier å lese diskene mine.

Lenke til kommentar

Boot med win98 disk, kjør et disk cache prog (husker ikke hva det heter i farta) så du slipper en 4 timers lang install. Gå ut på CDrommen og gå inn i i386 katalogen. Skriv winnt.exe og installer winxp.

Det er iallfall sånn det funker på win2k. Du får tilgang til å velge både installasjonspartisjon og muligheten til å formattere denne.

_

johanf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...