Durabont Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Jeg venter på min 350D, og har brukt ventetiden til å lese så mye jeg kan om objektiver. En ting som har forbauset meg er antall fotografer som har måttet bytte tilbake defekte objektiver. Dvs at det har vært en feil med fokuseringen. Hadde siktet meg inn på en Canon 17-24mm (ca.11-12 tusen), men ble usikker da jeg leste på fredmiranda.com, hvor mange det var som var SVÆRT missfornøyde med kvalitetet. Noen hadde til og med byttet objektivet flere ganger uten et tilfredstillende resultat. Det blir sikkert ikke så lett for en amatør som meg å se om objektivet er så skarpt som det burde være. Nå lurer jeg på om det finnes steder der man kan få kalibrert objektivet, uansett, slik at man kan være helt sikker på hvem sin feil det er dersom bildet blir dårlig? Og hvis ja, hvor mye koster dette? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hvis det faktisk ER en feil på objektivet, vil du nok få kalibreringen gratis så lenge du har kjøpt det i Norge.. Hvis du er usikker på om det er noe feil, kan du jo teste objektivet selv (det finnes greie prosedyrer for det, følg dem slavisk) eller spørre en fotokyndig kompis om han vil gi deg noen tips. Lenke til kommentar
Durabont Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Takk for svar. Jeg har sett noen av disse testene, og det virker som du bør ha rimelig god peiling på hva du driver med. Hva slags mulighet har man for å sjekke objektivene i butikken der man kjøper dem. Tenker først og fremst på de mest annerkjente fotobutikken i Oslo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå