Gå til innhold

Brenneren funker ikke i XP

Anbefalte innlegg

Jeg har en kamerat som har et problem med en brenner i Wind(bl)ows XP. Brenneren er en Cyberdrive cw038d, og denne brenneren vil altså da ikke funke. Uansett, han har prøvd å oppdatere firmwaren til 120c eller no' sånt men får bare en feilmelding om at den ikke finner cdromen. Oppdateringa er for Windows, ikke noe du må legge på en diskett for å så boote i dos (microsoft har jo klart å "fikse" alt som kan kalles kontroll...). Han får følgende feilmelding i egendefinering:

Windows kan ikke starte denne maskinvareenheten fordi konfigurasjonsinformasjonen (i registeret) er ufullstendig eller skadet. (Kode 19)

Spilleren er Windows XP sertifisert(med firmwaren som selvfølgelig ikke virker) så det burde da ikke være noe problem. Den fulgte med PCen(Siemens).

Er det noen som vet råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis han har XP Pro: For å oppdatere firmware i XP må dette gjøres som administrator, i mange tilfeller vil en ikke kunne gjøre dette selv som bruker med adm.rettigheter. Sikkrest gjørest dette i sikkermodus, da kan man kommen inn som ren adm.

Er dette en ny brenner han prøver å installere, eller en "gammel" som har sluttet å virke?

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig ikke peiling på om brenneren er ny eller gammel (har ikke spurt), men jeg tror den brenner i 16x. Angående det der med Windows Update, så funker det ikke (fikk noe feilmelding), men jeg fant en Cd-burn fix som man kunne laste ned manuelt (mulig jeg er paranoid, men jeg liker ikke tanken på at M$ skal "kontrollere" hva som installeres), men denne funka visst ikke.

Uansett så er det jo rart at det ikke går å installere firmwaren (programmet kjenner ikke igjen spilleren). Nå har jeg faktisk ikke sett PCen hans, noe som kompliserer tingene "noe". Men siden brenneren fulgte med maskina er det vel en mulighet for at det er en OEM-løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...