Gå til innhold

socket A, størrelse på cpu, og kobberblokk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

good ødd :D nei, jeg var klar over at det var hullene, men jeg lurte på størelsen på cpuen, sånn at blokka mi kan være ca like stor som den, og festene kan jeg lage i noe anna material, no ikke strøm ledende, plexi elrns.

---

Husker å ha lest at noen har hatt prob med kjøpevannkjøling, der plexien sprikker etter 1års tid, eller andre lekasjer, der plexiglaset har fått skylda for alt det vonde, men sikker på at produsenten ikke har laget det i akryl?, bare lurer, for plexien skla jo teknisk sett ikke bli ødelagt dei første årene, jeg har selv slått på plexi, men den har ikke sprukket, blir selvfølgeligt litt sår i den, men akryl tåler ikke å bli sett på.. bare lurer jeg.

rekner med å begynne på å frese ut kobber blokka i morgen om alt går etter planen, om jeg ikke husker helt rett så er den 15mm tykk, så skal jeg frese ut en del kobber slik at jeg får vegger, kjøleribbe og 1mm+- tykk bunn, men valget står fortsatt litt uklart på om jeg skla bruke plexi på toppen eller kobber.

Lenke til kommentar

Plexi skal ikkje sprikka utan noko påkjenning. Det kan ha vert feil i materialet i det tilfellet du nemner som har fått det til å sprikka. Ein anna feil kan vera at nipplane har vert forhardt skrudd fast i plexien slik at det har vert spenningar i plexien. Eller at det har blitt spenningar i plexien når den har blitt skrudd fast til blokka.

Plexiglass vert svakare over tid. Dersom der er høge spenningar i materialet kan det plutelig sprikke.

Plexi er ikkje duktilt dvs. ved liten tøyning og sprøbrudd.

Mål på kjernen er på første tegning.

Mål på cpu kan du sjå utfrå tegning nr 2

Lenke til kommentar

jepp, er vell tilfelle det med at dei sprikker også, er vell en del bruker feil, men takk for tegningen av cpu, det var det jeg leta etter :D hehe.

noen som har erfaring med silikon slanger? jeg tenker på dei tynne hvite gjennomsiktige. eller er det slike slanger det går i?

Lenke til kommentar

Det finnes vel neppe noe bedre alternativ enn silikonslanger, men de er en del dyrere enn "vanlige" slanger.

Men vær samtidig klar over at slike slanger utelukkende kan brukes på vanlige slangenipler.

Primoflex-slangene er også verdt å kikke på. De har nesten samme egenskaper, og er en god del billigere.

Lenke til kommentar

ok, dei navnene der skal jeg huske på, jeg var innom sjø og land, en butikk der dei har slikt, men der var det selvfølgeligt en ungdom som ikke viste bedre en meg, så denne handle turen endte med 10mm pvc slange til 8kr m,m håper dei holder i test runden :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...