Gå til innhold

Nytt dual-screen oppsett

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å skaffe meg et nytt dual-screen oppsett med to LCD skjermer. Jeg skal bruke ca. 6-7000kr.

Men jeg lurer på om jeg skal kjøpe to 17" eller to 19". Vil jeg få to bedre 17" enn 19" til den prisen? Og er den eneste forskjellen mellom en 17" og en 19" størrelsen? Blir ikke da alt veldig svært på 19"'en?

Kunne også ha trengt noen tips angående hvilke skjermer jeg bør kjøpe. Bruksområder er: litt spilling (ikke så veldig mye, litt NFSU2 i blandt), surfing, litt filmtitting o.l.

Siden det skal være dual-screen, så bør vel også kantene rundt skjermen ikke være særlig tykke.

Takker for alle svar :)

Edit: Feil

Endret av Anderssb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og er den eneste forskjellen mellom en 17" og en 19" oppløsningen?
Det er jo nettopp dette som ikke er noen forskjell.. Om du syns at ting blir stort på 19" LCD kommer helt ann på hvor nærme skjermen du sitter, og hva du selv føler for.. Jeg kan ikke gi noe fasitsvar for deg. Men personlig syns jeg det er diggere med 17"..

Angående skjermer så hadde Samsung 172X vært bangin'. Det klart feteste 17"erne der ute til en akseptabel pris.. Problemet med disse er at ytelses-sett befinner seg på nivå med skjermer man får til under 2000 kr. i dag.. (f.eks Samsung 710V og LG 1715S, elelr hva den nå het)..

Min anbefaling havner på 2 x NEC 1770NX

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305704&cks=PRL

Lenke til kommentar
Og er den eneste forskjellen mellom en 17" og en 19" oppløsningen?
Det er jo nettopp dette som ikke er noen forskjell.. Om du syns at ting blir stort på 19" LCD kommer helt ann på hvor nærme skjermen du sitter, og hva du selv føler for.. Jeg kan ikke gi noe fasitsvar for deg. Men personlig syns jeg det er diggere med 17"..

Ops, jeg mente egentlig størrelsen på skjermene, ikke oppløsningen. Har endret det i det første innlegget nå.

Men når det gjelder skjermen så har jeg hørt noen som sier at Nec MultiSync LCD1760NX er bedre enn 1770NX. Er den det?

Endret av Anderssb
Lenke til kommentar

Jeg hadde begge hjemme noen dager. Det førte til at jeg sendte tilbake 1770nx og bestillte en ekstra 1760nx istedenfor.

Skrev denne posten om erfaringene mine.

Selv har jeg kjørt mine to 1760nx i dual oppsett en stund nå uten problemer, sammen med et XFX 6600GT med dobbel DVI utgang.

Jeg merket imidlertid etterhvert at det også var forskjell i fargene på mine to 1760nx. Den gamle, som jeg kjøpte for mye over et år siden, var mer rødlig i fargene, mens min nye er mer blå i fargen (uavhengig av hvilken DVI utgang jeg bruker). Begge to viser svartnyanser like bra og har like egenskaper ellers.

Alle skjermene (1770nx og de to 1760nx skjermene) hadde omtrent like mye etterslep av det jeg kunne se ved kjappe tester med lilla og blåfarger.

Lenke til kommentar

Kan to Dell Ultrasharp 1905FP 19" være noe å kjøpe? Skjermen har jo fått god kritikk her på hw.no og anandtech.com

Forresten, på dell sine sider er det to varianter av samme skjermen, men det eneste som står om fargen på disse er "Dual Tone TCO03" og "Midnight Grey TCO99". Hviken av disse skjermene er svart?

Edit: Typo

Endret av Anderssb
Lenke til kommentar

Ingen av de er helt svarte.. Midnight grey er koksgrå.. Dual Tone er silver..

Og ja. Den skjermen er relativt bra. Men så foretrekker jeg 17" fremfor 19" grunnet at jeg syns alt blir for stort på 19" pga. lik oppløsning som 17".. Men dette er jo en personlig mening..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...