Morten K Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Du trenger kun brenneren,den spiller og brenner alt. Ta bort Samsung spilleren og ta Nec 3540 i stedet for Nec 3520. Nec 3540 er etterkommeren til 3520. Jeg foreslår at du kjøper dette kabinettet og denne strømforsyningen. Lenke til kommentar
lenix Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Må jeg ikke kjøpe massevis av kabler, USB porter, vifter osv. også? Er skikkelig bad når det gjelder dette.. Nei, alle kablene du trenger følger med (med forbehold om at du ikke kjøper noen demovarer). Regner med du har en skjerm med tihørende kabler allerede? DVI - VGA adapter(2 stk) følger med skjermkortet ditt. Du har 8 USB 2.0 porter på det hovedkortet du har valgt, så regner med det vil holde om du ikke skulle ha et helt spesielt behov. Vifter?.. Tja... Om du velger å montere uten noen ekstra vifter vil nok dette fungere, men du kan risikere at det bli varmt i kabinettet(høy varme kan føre til ustabilitet, samt levetiden kan gå ned, særlig harddisker er glad i litt kjøligere omgivelser). Uansett så vil du spare noen kroner på å kaste ut DVD spilleren (takk Morten K) slik at du kan kjøpe ei stillegående vifte til å blåse frisk luft inn i kabinettet ditt (om du velger å kjøpe et kabinett som ikke har noen vifter allerede...). Du vil uansett ha vifta i strømforsyningen som blåser ut. Lykke til med kjøpet! lenix Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg skal kjøpe meg en pc(i deler). Den skal kunne kjøre hl2, doom3 og mange nyere spill. Så lurte jeg på om dette var noe jeg burde satset på? Aspire X-Dreamer II Miditower Black 400W ATX = 547 kr http://www.databutikken.com/no/default.php...d=ASPXD2BLC-400 Asus A8N-SLI, nForce4 SLI,Socket-939 = 1229 kr http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305264&cks=PLS AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz HT Socket 939 512KB Cache, Boxed, "Venice" = 1655 kr https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=30190 Gainward GeForce 6600GT 128MB = 1545 kr https://komplett.no/k/ki.asp?sku=302678 Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB = 875 kr https://komplett.no/k/ki.asp?sku=304395 Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ = 875 kr URL=http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307912&cks=SPC (Er denne harddisken bra??) NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black = 595 kr http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309415&cks=PRL Totalt = 7321 kr + frakt(=??) Er det smart av meg å kjøpe dette. Si deres meninger om oppsettet. Skal ikke bruke mer enn 8000 kr. Si hva dere ikke liker og gjerne vil bytte ut om det er noe. Takk for seriøse svar Edit: La på en større harddisk(Er den bra??) Edit: Byttet prosessor til "3200+ Venice" Edit: Tok vekk Samsung DVD spilleren og la på NEC DVD recorder ND-3540A Så disse delene er alt jeg trenger?? Ja, har skjerm, tastatur, høytalere, headset og mus fra før av Så da trenger jeg ikke å kjøpe mer enn det som jeg har "quotet"? Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Jeg foreslår at du kjøper dette kabinettet og denne strømforsyningen. Er det noen vifter i det kabinettet fra før av? Mange sier det er vikitg med å ha kjøler til prosessor og ram og litt å vært. Må ikke jeg også har kjølere å sånn da? Endret 12. mai 2005 av quickbeck Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Er det noen vifter i det kabinettet fra før av? 2 stk. og det skal holde og siden du skal kjøpe hos komplett bør du også kjøpe kabinett og PSU der, det Aspire-kabinettet/PSU'en du hadde valgt ville ikke jeg gått for, PSU er en av de viktigste enhetene i en PC. Som Morten K linket, Tagan er bra. Hvilket kabinett du tar er mer opp til deg og din smak, så lenge det klarer å bytte ut den varme luften. Det finnes noen demo- Fortron/Source 400 Watt til en billig penge. Og et røverkjøp på mpx på Enermax 460 W til 438 kr, men det har kun 20-pin ATX-kontakt, Asus-kortet ditt har vel 24-pin. Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Er det noen vifter i det kabinettet fra før av? men det har kun 20-pin ATX-kontakt, Asus-kortet ditt har vel 24-pin. mhm Så oppsettet mitt var bra? Unntatt kabinett og psu? Lenke til kommentar
radier999 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 kjøp et stort og romselig kabinett! kjøp også en psu over 400watt Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 kjøp et stort og romselig kabinett!kjøp også en psu over 400watt Har funnet psu. Mangler bare kabinett. Kan kanskje oppgradere til 250-300 GB harddisk til slutt om jeg har penger Ellers ser alt bra ut, folkens? Lenke til kommentar
radier999 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Kjøp et chiftec kabinett er bra romselig me en solid ramme er ikke så alt for stykt blir drit fet viss du styler det selv Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Kjøp et chiftec kabinett er bra romselig me en solid ramme er ikke så alt for styktblir drit fet viss du styler det selv link? Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Og et røverkjøp på mpx på Enermax 460 W til 438 kr, men det har kun 20-pin ATX-kontakt, Asus-kortet ditt har vel 24-pin. Dette skal gå finfint. Jeg kjører mitt a8n sli deluxe med 20 pins strømkontakt og har ikke hatt noen problemer. Har et 500 watts power supply riktignok. 460w bør holde i massevis til det oppsettet Lykke til med kjøpet! Lenke til kommentar
Lanes Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 CM Stacker Jeg vurderer dette kabinettet, og skal for så vidt bygge en maskin ikke ulik quickbeck sin. Hvilken strømforsyning vil dere anbefale for dette kabinettet? Noe behov for ekstra vifter, eller følger de nødvendige med? Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Hva med dette kabinettet? Lenke til kommentar
Lanes Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hva med dette kabinettet? Tror du har funnet deg et alernativ til CM der! Jeg fant faktisk det kabinettet selv i går, og byttet det mot CM i shopping-listen min! CM blir litt vel dyr.. Vet ikke hvor mye du har tenkt å legge i kabinettet... Vi kommer nok til å havne opp med veldig like maskiner virker det som, så jeg er spent på hva du velger Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Hva med dette kabinettet? Tror du har funnet deg et alernativ til CM der! Jeg fant faktisk det kabinettet selv i går, og byttet det mot CM i shopping-listen min! CM blir litt vel dyr.. Vet ikke hvor mye du har tenkt å legge i kabinettet... Vi kommer nok til å havne opp med veldig like maskiner virker det som, så jeg er spent på hva du velger CM? Kjekt at vi får nesten like pcer. Så blir vi like fornøyde begge to Lenke til kommentar
Lanes Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 CM? Kjekt at vi får nesten like pcer. Så blir vi like fornøyde begge to Mente Cooler Master Stacker. Får håpe vi blir fornøyde (har lagt listen ørlite høyere enn deg..) Dette er din tråd, så jeg skal ikke komme over på mitt kjøp, men dette er vel et spm du kanskje også vil dra nytte av: Stiller samme spørsmål til Cooler Master Cavalier 3 som jeg stilte til CM stacker: noen som har en strømforskyning å anbefale til dette kabintettet? Noe behov for ekstra vifter? Kommer vifter med kabinettet? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering. Ved kjøp: Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for AMD/Intel kan dette også med fordel inkluderes. Døme på gode emnefelt: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Ved salg: Er du ute etter pris på din gamle pc, pc deler kan du opplyse om alder og event. hvilke delere det gjelder. Du trenger ikke prøve å presse inn alle delene hvor du etterspørr pris, men det kan være en fordel å legge inn de som du forventer vil ha høyest verdi. Døme: Selge-PC: AMD 1Ghz, 256MB RAM, 180GB HD mm. 3år Selge-deler: 2x256MB Noname RAM, 120GB HD Selge-PC: Dell P4 2.4GHz 3 år gammel Merk dog at dette er dømer, det en etterlyser er mer informasjon enn at du skal selge pc eller deler! Du er alltid tjent med et informativt emnefelt slik at de som event. kan hjelpe deg finner den. Minner også om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Dette er forøvrig den tredje ny PC-tråden din på under en måned. Sikker på at du skal ha alle sammen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg