Skrue Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Men uansett.. om du har bsp eller npt gjenger.. så vill en metall nippel presse i plexien. Spesielt om du skrur den litt hard til.. så vill du i verste fall ødelegge gjener og i aller aller verste fall sitte igjen med sprukket plexi. Det må jeg si meg helt enig i, noe som muligens kan være årsaken til at noen har fått sprekker i BW-blokka. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 ser ikke hvor festing av nippler i plexi kommer inn mht diskusjonen om ferdigsett, men det er en annen sak. Vil bare ta med at 90% av ulykkene på veien er menneskesvikt, kan vel dra en likhetslinje inn til vannkjøling her også ? nå var jo heller ikke diskusjonen om ferdigsett. Men en del av diskusjonen av topicen, så kommer jo spørsmålet inn på kvalitet.. da kommer det inn med kvaliteten på plexien og valget av gjengetyper og nippler. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 ser ikke hvor festing av nippler i plexi kommer inn mht diskusjonen om ferdigsett, men det er en annen sak. Vil bare ta med at 90% av ulykkene på veien er menneskesvikt, kan vel dra en likhetslinje inn til vannkjøling her også ? nå var jo heller ikke diskusjonen om ferdigsett. Men en del av diskusjonen av topicen, så kommer jo spørsmålet inn på kvalitet.. da kommer det inn med kvaliteten på plexien og valget av gjengetyper og nippler. oi da . Må bare unnskylde, sitter her og svarer på to tråder og da gikk jeg visst i surr. Beklager det, og passer også på og skylde på søvnmangel Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 ser ikke hvor festing av nippler i plexi kommer inn mht diskusjonen om ferdigsett, men det er en annen sak. Det kan du nok ha rett i, men tråden har jo etterhvert dreid av litt kan vi si. Men det handler tross alt om "Hva er den beste vannkjølingen", og da vil nødvendigvis slike argumenter dukke opp, som en konsekvens av hvordan man vurderer "beste". Derfor vil jeg tro at det fortsatt er relevant å diskutere dette, ettersom muligheten for sprekkdannelser fra nippelfestene kan oppstå ved for hard tiltrekking av slangen´s ovefallsmutter. Det som kan skje, er at man da utsetter selve nippelen for en "ekstra" tiltrekking i plexien, og som i sin tur da kan medføre sprekkdannelse pga "stress" i plexi-gjengene. Det kan synes som om at BW er mer utsatt mtp det forholdet enn andre, uten at man i bunn og grunn har kommet til bunns i problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå