Padrel Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Jeg skal kjøpe ny pc, og har bestemt meg for Pentium 4 2.26mhz 533fsb, og Asus P4T533-Raid hovedkort pga. alt snackset som følger med den. Men hvilken Ram skal jeg kjøpe? Det finns mange typer til mange forskjellige priser, og må jeg kjøpe parvis eller ikke? Jeg kommer sikkert til å klokke endel, og da så jeg en som anbefalte Cruisal, men den er jo dritdyr. Skal ha 512 til å begynne med, men HK'et har bare to plasser. Og så er det kabinett. Kikker litt på Lian Li, og det er jo greit, men hvordan strømforsyning skal jeg kjøpe? Kan noen komme med noe seriøse synspunkter på dette ville jeg bli glad:) Padrel Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Hei Hovedkortet ditt er I850E og har RDRAM. Dvs at du må ha parrvis med ram. Ville nok gått for 512 med engang siden det bare har 2 slotter for RDRAM. Skal du ha skikkelig/max ytelse av dette hovedkortet ville jeg gått for 1066mhz RDRAM, men prisen er jo også deretter. Ellers lykke til Lenke til kommentar
Padrel Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 14:58, thunstad skrev:HeiHovedkortet ditt er I850E og har RDRAM. Dvs at du må ha parrvis med ram. Ehhh......det vil det ikke, kortet kjører single ram. http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...0&GrpID=10&s=pl Kikk nederst på siden Lenke til kommentar
Domino Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 14:46, Padrel skrev:Jeg skal kjøpe ny pc, og har bestemt meg for Pentium 4 2.26mhz 533fsb, og Asus P4T533-Raid hovedkort pga. alt snackset som følger med den. Padrel En liten kommentar bare.. Har ikke tid til å lese alt nå.. Kjøper du Intel er du tett og slett gal.. Eller veldig rik. Støtt AMD! :wink: Lenke til kommentar
Padrel Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 15:23, Domino skrev:En liten kommentar bare.. Har ikke tid til å lese alt nå..Kjøper du Intel er du tett og slett gal.. Eller veldig rik.Støtt AMD! :wink: Jeg er veldig rik, Skjønner ikke hva folk maser om dette med penger hele tiden. Jeg skal ikke ha noen pakkiscpu fra AMD, og jeg skal ikke ha noen meninger fra fattigfolk som ikke vil innrømme at de ikke har spenn til det feteste på markedet. Er NoName en produsent av ram, eller er det bare en betegnelse på 3.parts ram? Padrel Lenke til kommentar
Domino Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Jeg er veldig rik, Skjønner ikke hva folk maser om dette med penger hele tiden. Jeg skal ikke ha noen pakkiscpu fra AMD, og jeg skal ikke ha noen meninger fra fattigfolk som ikke vil innrømme at de ikke har spenn til det feteste på markedet.Er NoName en produsent av ram, eller er det bare en betegnelse på 3.parts ram?Padrel Det der tar jeg meget personlig. Istedenfor å være så "%# overlegen kan du kanskje heller opplyse oss om hvorfor AMD er "pakkiscpu".. Spesiellt siden AMD tross alt er både raskere og billigere. 3.parts er vel ikke helt riktig betegnelse, men jeg finner ingen bedre selv :wink: Det er iallefall ram hvor du betaler for ram'en og ikke merket.. Men det vil du vel ikke ha siden du er så rik. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 15:31, Padrel skrev:Jeg er veldig rik, Skjønner ikke hva folk maser om dette med penger hele tiden. Jeg skal ikke ha noen pakkiscpu fra AMD, og jeg skal ikke ha noen meninger fra fattigfolk som ikke vil innrømme at de ikke har spenn til det feteste på markedet. Vær glad til for at AMD finnes og at noen kjøper det også, hvis ikke måtte du vært ennå rikere... Er NoName en produsent av ram, eller er det bare en betegnelse på 3.parts ram? 3.parts, på en måte, ja. Det er "merkeløs" ram laget av en eller annen produsent som ikke vil sette noe merke på fordi ram'en kanskje er laget etter andre krav/spesifikasjoner enn det produsenten evt. bruker på sin merke ram (dersom prod. har det). Derfor er merkeløs ram vanligvis billigere. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Jeg er veldig rik, Skjønner ikke hva folk maser om dette med penger hele tiden. Jeg skal ikke ha noen pakkiscpu fra AMD, og jeg skal ikke ha noen meninger fra fattigfolk som ikke vil innrømme at de ikke har spenn til det feteste på markedet.Er NoName en produsent av ram, eller er det bare en betegnelse på 3.parts ram?Padrel Hvis du er så forb**** rik, hvorfor kjøper du ikke Cruisal RAM'en og ikke kaste bort tiden til oss andre. Eller spørre vennene dine Boot Boys og Vigrid. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Domino: du var useriøs med din omtale av intel, og du fikk tilbake med samme mynt.. Stopp maset nå. Når det gjelder ram'en, så finnes det 32bits moduler, som gjør at du bare trenger en, isteden for 2stk 16bit. 32bits modulene er i teorien to brikker på en modul :wink: Men når det gjelder tilgjengeligheten i norge så er jeg ikke sikker. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 15:55, mad_arab skrev:Domino: du var useriøs med din omtale av intel, og du fikk tilbake med samme mynt.. Stopp maset nå. Useriøs? Selv om man setter på en smiley betyr det vel ikke at man ikke mener hva man skriver.. Jeg kan seriøst ikke forstå hva folk foretrekker med Intel. Lenke til kommentar
Padrel Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 15:48, HawP skrev: Quote: Den 2002-07-12 15:31, Padrel skrev: Jeg er veldig rik, Skjønner ikke hva folk maser om dette med penger hele tiden. Jeg skal ikke ha noen pakkiscpu fra AMD, og jeg skal ikke ha noen meninger fra fattigfolk som ikke vil innrømme at de ikke har spenn til det feteste på markedet. Vær glad til for at AMD finnes og at noen kjøper det også, hvis ikke måtte du vært ennå rikere... Er NoName en produsent av ram, eller er det bare en betegnelse på 3.parts ram? 3.parts, på en måte, ja. Det er "merkeløs" ram laget av en eller annen produsent som ikke vil sette noe merke på fordi ram'en kanskje er laget etter andre krav/spesifikasjoner enn det produsenten evt. bruker på sin merke ram (dersom prod. har det). Derfor er merkeløs ram vanligvis billigere. Dere må da skjønne at man blir rimelig provosert når det kommer sånne primitive uttalelser som at jeg heller bør kjøpe amd, når jeg spør om noe helt annet. Hvordan virker denne bokseåpneren? Kjøp brød da vel, det er mye bedre!!!! Idioti Padrel Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 15:57, Domino skrev: Quote: Den 2002-07-12 15:55, mad_arab skrev: Domino: du var useriøs med din omtale av intel, og du fikk tilbake med samme mynt.. Stopp maset nå. Useriøs? Selv om man setter på en smiley betyr det vel ikke at man ikke mener hva man skriver.. Jeg kan seriøst ikke forstå hva folk foretrekker med Intel. Da har DU ett seriøst problem Lenke til kommentar
Domino Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Dere må da skjønne at man blir rimelig provosert når det kommer sånne primitive uttalelser som at jeg heller bør kjøpe amd, når jeg spør om noe helt annet.Hvordan virker denne bokseåpneren?Kjøp brød da vel, det er mye bedre!!!!IdiotiPadrel Primitive uttalelser? Det kalles råd.. Men om du synes det er bedre om alle lever sitt eget liv og driter i hva andre gjør så skal jeg holde kjeft. Selv ville jeg blitt sur om noen lot være å gi meg råd om de trodde jeg holdt på å gjøre noe dumt ;P Lenke til kommentar
Domino Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Quote: Useriøs? Selv om man setter på en smiley betyr det vel ikke at man ikke mener hva man skriver.. Jeg kan seriøst ikke forstå hva folk foretrekker med Intel. Da har DU ett seriøst problem Eller du.. Eller vil du argumentere hvorfor? Opprettet en tråd for deg.. Sjekk "Intel eller AMD..." Lenke til kommentar
Padrel Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Kan jeg få ha min tråd for meg selv, og få svar på det jeg spurte om nå? Lenke til kommentar
christt Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Domino: Skjønner ikke hvorfor noen alltid må komme med sånn AMD vs. Intel! Kisen har aldri spurt om råd rundt AMD, han skal kjøpe Intel! Så hold kjeft med mindre du kan hjelpe kisen på det han spør om! Jeg har selv AMD i dag, men skulle jeg kjøpt maskin nå hadde jeg gått for Intel. Vennligst ikke flam meg pga dette, gidder ikke å høre mer AMD - Intel akkurat nå. Tror forresten Padrel har tenkt seg litt om før han bestemte seg for Intel også... Padrel: Jeg hjalp akkurat sjefen min med å bygge en maskin. Det ble Pentium 4 2.26mhz 533fsb, ASUS P4T533-C i850E 1AGP 5PCI 4RIMM Audio Socket478 ATX og 4 stk Kingston KVR1066X16-8 256Mb RAMBUS/RIMM PC1066 (only for i850e) fra databutikken.com. Alt dette ble bygd inn i et Chieftec Dragon medium ALU tower m/340W stømforsyning. Jeg vil si at du ikke bør gå lavere enn 340w, i hvert fall ikke lavere enn 300w hvis du skal ha litt stasj i kassa utenom cpu, hovedkort og ram... De nye PSU'ene (Lepton) på Microplex virket jo ganske kule og interessante da. Billig også: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?U...e=9&expanded=52 Hvordan PSU du bør velge kommer jo også litt ann på hvor stille du vil ha maskinen, du kan jo selvfølgelig modde den litt etter på i værste fall. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: mad_arab skrev (2002-07-12 15:55):Domino: du var useriøs med din omtale av intel, og du fikk tilbake med samme mynt.. Stopp maset nå. Jepp Lenke til kommentar
EC Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Svar på det det blir spurt om, eller hold kjeft. Vi ønsker ingen flamewars eller useriøsitet som "støtt AMD - Intel er noe dritt" (eller omvendt). Gi begrunnelser for slike påstander, i det minste. Om dette fortsetter, vil tråden bli stengt og det vil bli tatt forhåndsregler mot enkelte brukere. -moderator yummy- Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Yummy, burde ikke folk som skriver "pakkiscpu" fått en reaksjon? Kan ikke skjønne annet enn at det bryter helt klart med retningslinjene. Ellers bør folk selvsagt holde seg til tråden. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Hva med Boot boys og vigrid komentaren? Jeg mener den var værre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå