Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den "store" mote og utseende-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Ellers føler jeg ikke for å kommentere innlegget dit tyterligere, det taler i grunnen for seg selv. Den som bruker ti tusen kroner på film, han har litt problemer.

Brukte vel heller halvparten på film. Vet ikke nøyaktig hvor mye dama brukte på klær. Jeg gikk ikke over kvitteringene etterpå med intensjoner om å levere dem over til pappa for total refund.

Så det å bruke 10k på underholdning er sykt, men når det er klær, så her det helt greit? Ikke server meg det der "klær er nødvendig"-pisset. For meg er film nødvendig.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Den som bruker ti tusen kroner på film, han har litt problemer.

Forskjellige interesser...

Det virker som om det er det mange av dere har problemer med å forstå. Hvis jeg bruker 1000 kroner på en genser er det galt, men hvis Wh1te bruker 5000 på film er det bare en sunn hobby? Fordommer, kanskje?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Du har ikke hørt ordet "prioriteringer", Joachim? Det har ikke slått deg at normale folk må prioritere, da ikke alle er født med sølvskje i munnen, eller rett og slett ikke kan fordra å bli skjemt bort?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Den som bruker ti tusen kroner på film, han har litt problemer.

Forskjellige interesser...

Det virker som om det er det mange av dere har problemer med å forstå. Hvis jeg bruker 1000 kroner på en genser er det galt, men hvis Wh1te bruker 5000 på film er det bare en sunn hobby? Fordommer, kanskje?

Forskjellen her er vel at du svir av tusen spenn på èn genser, mens jeg investerer moderat prissatte filmer i en samling.

Lenke til kommentar
Man kan kjøpe flere kler hvis de er billigere, ikke alle som har en rik far den kan snylte på vettu... ;)

Tull. Man kan jo tjene penger selv også.

Kjære JoaachimR, en vanlig ungdom har ofte ikke jobb. Får han en jobb må han jobbe rævva av seg på en møkka jobb og ha liten fritid. Men hvis du er over 18 år har du krav på litt mer lønn. Så nå skal jeg ta i og bruke et eksempel på langt over gjennomsnittet av hva en i 14-18års alderen tjener/bruker.

Si han tjener 3000 i mnd

Grovt budsjett:

fyll og fest: 3*500kr

MAt: 1000kr

Bensin til bil /moped: 300kr for moped 1000kr for bil

hobbyer/div: 1000-mye merkr

Og klær skal og passe inn her... Hvor lurt er det å bruke hele budsjettet da på klær?

Kom ikke her og si at folk tjener mer en det osv, for det er feil! Nå jeg gikk u-skole hadde så og si ingen jobb. på vgs var det fler, men ikke faen om de tjente seg feite på det! Kan jeg få spørre hva slags jobb du har og timelønn? Vurderer nemlig å bryte utdannelsen for det er tydeligvis penger i det du gjør pluss at det virker så ekstremt allmennt siden du "Ikke kan forstå" at andre ikke har det sånn, så nå venter jeg i spenning.

Desuten så synes jeg ikke merket er kult men plagget.. Man kan ikke kjøpe seg stil. Man kan ikke betale for å bli kul. Mitt intrykk av hva mange i slike klær gjør.. de er usikkre på hva som er kult og kjøper derfor merkeklær i dyredommer.

Stemmer...ikke lett å få jobb når du er under 18 :)

Tjener selv 3-4000 i måneden, men regner med litt mer i sommerferien.

Selv bruker jeg:

Fest og annet "sløseri" 500-800,-...har skjerpet meg litt :)

Har verken bil eller moped så jeg sparer litt på det

DVD-filmer, kino, musikk og annen underholdning 500,-

+ klær, sko osv.

Varierer veldig. Noen måneder bruker jeg ingenting, andre bruke jeg masse. Prøver også å spare litt.

Lenke til kommentar
Og mens denne genseren varer lenge, er sjansen for at noen av filmene neppe sees mer enn et par ganger stor. Filmer er et like uforsvarlig kjøp som klær, om enn i en annen prisklasse.

Varer lenge, ja det gjør jo filmen og det, for uansett hvor lenge en genser varer så har jeg mistanke om at den havner bakerst i skapet etter kort tid, da den ikke er "moteriktig" nok :hmm:

Husk at på dyre moteplagg er det sjelden kvaliteten du betaler dyrt for , men navnet :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Og mens denne genseren varer lenge, er sjansen for at noen av filmene neppe sees mer enn et par ganger stor. Filmer er et like uforsvarlig kjøp som klær, om enn i en annen prisklasse.

Så det du sier er at alle samleobjekter er dårlige investeringer fordi de ikke blir brukt nok?

Lenke til kommentar

Det jeg sier er at du ikke tjener mer på å samle på filmene dine enn jeg tjener på å føle meg vel i klærne jeg går i. Dessuten ser jeg også på klær som samleobjekter, om enn i en annen grad enn hva du ser på filmer som. Jeg samler også på filmer, så jeg er ikke ute etter å henge ut filmsamlere på noen som helst måte,

Lenke til kommentar

En film ser du gjerne en gang. Jeg har noen få filmer jeg har sett to og tre ganger.

En genser er noe du bruker flere ganger, og den er jo verdt ganske mye. Det er viktig å føle seg vel. Føler jeg meg ikke vel, så ser jeg jo fort vekk usikker ut, kanskje jeg går med senket hodet. Ikke en ideel situasjon.

White; du skulle visst hvor ofte jeg må prioritere. Prioriteringer er egetnlig et veldig fint ord for å lure pappa.

Lenke til kommentar

let get this straight, jeg liker ikke J.L lengere pga. allt for mange folk som går med det de går med den samme gensern i over 4-5 dager, folk kjøper det siden de trur folk vil se analedes på de om de går i en J.L genser. Men tiger IKKE på vei ut.. Men nå til sommeren gutter kjør; volcom, lacoste, quicksilver, prada osv.. funker fint i sommer. Jeg må finne hvitt sko krem til lacoste skoene mine, noen som har andre tips for å gjøre de reine?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ironi? :)

Nei, må nok skuffe deg der, Haltan.

Skuffende? Neida. Desto mer moro for oss med fingern i jorda.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...