Gå til innhold

Den "store" mote og utseende-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fjåsete? Tja, hva mener du med det? Jålete, annerledes enn det du ønsker å prioritere? Helt sikkert. Jeg trenger hverken sko eller skjerf til flerfoldige tusen kroner stykket for å overleve, men jeg velger å bruke penger på det. Jeg kjenner mennesker med både høye og lave inntekter og formuer som bruker mye penger på klær, så det har ikke nødvendigvis noe med det å ha spesielt mye penger å gjøre.

Ja, fjåsete. Teit, unødvendig, lite gjennomtenkt, klønete, you get the drill. Jeg gir flaksende Fanny i om du ikke er enig.

Lenke til kommentar
Burberry er jo skjerf ALLE har. Men de rosa og blå, er mindre vanlig. Har lyst på rosa!

Slutt nå med dette jævla sosse tullet ditt. Jeg har ingen skjerf og stolt av det! Bruker du mye penger på et skjerf er det enten for å fortelle alle prisen, eller at du har så mye penger at du ikke bryr deg! Det er hvertfall ikke kult! feminint og pappaguttete... Jeg blir faktisk jævla forbanna å høre på 15åringer uttale seg sånn som man kan lese gjennom tråden her! Faen dere er tilogmed forsmå til å være pappagutter! Men fy faen så store i kjeften dere er

Endret av Bogan
Lenke til kommentar
Burberry er jo skjerf ALLE har.

Vel. Alle er vel en overdrivelse. Men mange som liker å bruke penger på klær.

 

Ok Haltan, ta et bedre eksempel. Vesker.

 

De fleste jenter har sikkert 20-30-40-xxx vesker. Og de kjøper nye på løpende bånd og bruker en formue på det, helt unødvendig. Hvorfor ikke heller kjøpe en Louis Vuitton veske som man, bokstavelig talt, har resten av livet?

 

De koster riktignok mange mange tusen de også, men de er nærmest uslitelige. Mamma (pappa også forøvrig) har en hel samling og har hatt det i alle alle år. Ingen av dem kommer til å kjøpe en veske eller koffert til for resten av livet.

Lenke til kommentar
Bruker du mye penger på et skjerf er det enten for å fortelle alle prisen, eller at du har så mye penger at du ikke bryr deg!

Eller kanskje vedkommende liker å se bra ut?

 

Personlig ville jeg aldri ha brukt flere tusen kroner på et skjerf (eller et annet plagg, for den saks skyld), men dersom man har lyst på et skjerf som koster noen tusen og faktisk har råd til å betale det, er det vel ikke noe galt i det?

Lenke til kommentar
Bruker du mye penger på et skjerf er det enten for å fortelle alle prisen, eller at du har så mye penger at du ikke bryr deg!

Eller at du liker skjerfet, og ønsker å bruke en del penger på det.

Det er hvertfall ikke kult! feminint og pappaguttete...

Jeg vet ikke hvilken del av 'feminint' jeg skal se på som negativt. Pappaguttete var et heller interessant ord, betyr det noe sånt som 'sånn som de jeg ikke liker kler seg'?

Jeg blir faktisk jævla forbanna å høre på 15åringer uttale seg sånn som man kan lese gjennom tråden her! Faen dere er tilogmed forsmå til å være pappagutter! Men fy faen så store i kjeften dere er

Det må jo være trist for deg at du blir forbannet. Nå er ikke jeg 15 år, og jeg aner ei heller om du rettet dette mot meg, men uansett; folk prioriterer forskjellig. Noen bruker mer penger på klær enn de ønsker å selv vite om (der inkluderer jeg meg selv), andre synes klær i sin helhet er en unødvendig utgift som helst bør unngås. Noen har mye penger, andre har lite penger. Hvor ligger problemet? Kan ikke folk få lov til å bruke pengene sine på det de vil, uten at andre skal surmule? Om noen bruker mye penger på hardware eller ny PC her på forumet, blir det sett på som utelukkende positivt og en særdeles positiv og tilfredsstillende situasjon. Bruker noen mye penger på klær, er en plutselig en bortskjemt idiot av en pappagutt som utelukkende jobber for å få frem for andre at ens foreldre tjener eller har mye penger? Hadde det vært formålet, ville jeg heller fått tatovert oppslag av meg i skattelistene på pannen. Og jeg som ikke liker tatoveringer.

Lenke til kommentar
Ok Haltan, ta et bedre eksempel. Vesker.

 

De fleste jenter har sikkert 20-30-40-xxx vesker. Og de kjøper nye på løpende bånd og bruker en formue på det, helt unødvendig. Hvorfor ikke heller kjøpe en Louis Vuitton veske som man, bokstavelig talt, har resten av livet?

 

De koster riktignok mange mange tusen de også, men de er nærmest uslitelige. Mamma (pappa også forøvrig) har en hel samling og har hatt det i alle alle år. Ingen av dem kommer til å kjøpe en veske eller koffert til for resten av livet.

Nei nei nei. Poenget her må jo være nettopp det at det faktisk ikke FÅR nok av de hersens veskene (ja, jeg har en kjæreste med veskedilla). Uansett om de er hjemmesydde eller kjøpt på loppis, eller om de er av latterlig dyrt og overhype merke (Louis Vuitton). For vesker gjelder det samme som gjelder for skjerf, egentlig - kvaliteten spiller ikke en SÅ jævla stor rolle. Og igjen gjelder det samme for Louis Viutton som for Burberry - kvaliteten på disse merkene som for tilsvarende varer det litt øvre (altså ikke det aller billigste) prissjiktet er tilsvarende, den samme eller i noen tilfeller verre. Og nei, det er ikke KVALITETEN som gjør Louis Viutton dyrt, det er merket. Det aller galeste med det du sier er at man har en slik veske resten av livet - vel, hva skjer når den går av moten? Altså, man kan riktignok BRUKE et par Levis 501 i 15 år (slik tenkte mange på 90-tallet), men 15 år etter de blir kjøpt er de likevel uhyre umoderne. INGEN, jeg gjentar, INGEN kommer til å like Louis Viutton-veskene de kjøper i dag, om 15 år - de er ikke hippe lenger.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at et skjerf eller en veske til mange tusen ikke koster så mye på grunn av kvalitet. I en del tilfeller, som f.eks. noen av skoene mine, er serviceoppfølgingen ekstrem, dette koster. At en del av prisen ligger i merkevare og prestisje er vel heller ingen hemmelighet.

 

Det finnes absolutt vesker og kofferter som faktisk er tidløse - men jeg skal ikke påstå at majoriteten av LV-vesker som blir solgt hører til denne kategorien.

 

Jeg prøver imidlertid bare å si at det ikke er noe galt i å kjøpe dyre ting, så lenge en ønsker det, og har penger til det.

 

Forresten, PelsJakob; sist jeg kjøpte skjerf fra DAY kostet det 400,-.

Lenke til kommentar
Bruker du mye penger på et skjerf er det enten for å fortelle alle prisen, eller at du har så mye penger at du ikke bryr deg!

Eller at du liker skjerfet, og ønsker å bruke en del penger på det.

Det er hvertfall ikke kult! feminint og pappaguttete...

Jeg vet ikke hvilken del av 'feminint' jeg skal se på som negativt. Pappaguttete var et heller interessant ord, betyr det noe sånt som 'sånn som de jeg ikke liker kler seg'?

Jeg blir faktisk jævla forbanna å høre på 15åringer uttale seg sånn som man kan lese gjennom tråden her! Faen dere er tilogmed forsmå til å være pappagutter! Men fy faen så store i kjeften dere er

Det må jo være trist for deg at du blir forbannet. Nå er ikke jeg 15 år, og jeg aner ei heller om du rettet dette mot meg, men uansett; folk prioriterer forskjellig. Noen bruker mer penger på klær enn de ønsker å selv vite om (der inkluderer jeg meg selv), andre synes klær i sin helhet er en unødvendig utgift som helst bør unngås. Noen har mye penger, andre har lite penger. Hvor ligger problemet? Kan ikke folk få lov til å bruke pengene sine på det de vil, uten at andre skal surmule? Om noen bruker mye penger på hardware eller ny PC her på forumet, blir det sett på som utelukkende positivt og en særdeles positiv og tilfredsstillende situasjon. Bruker noen mye penger på klær, er en plutselig en bortskjemt idiot av en pappagutt som utelukkende jobber for å få frem for andre at ens foreldre tjener eller har mye penger? Hadde det vært formålet, ville jeg heller fått tatovert oppslag av meg i skattelistene på pannen. Og jeg som ikke liker tatoveringer.

Ikke rettet mot deg! For all del bruk pengene. Det som irriterer meg er visse som generealiserer med seg selv som utgangspkt.

Lenke til kommentar

Ok Bogan.

 

Men, til Joachims forslag; han mente neppe at alle Norges innbyggere eier, eller har råd til å eie, Burberry-skjerf, men siktet vel heller mot at innen den gruppen som er potensiell kjøper av slike varer, er det forholdsvis mange som har et skjerf. Det må jo være lov til å bruke dagligdagse uttrykk uten at noen skal fare opp av den grunn?

Lenke til kommentar
Selv ville jeg satt større pris på sko som ikke trenger ekstensiv oppfølging, og betalt mer for slike, men det er muligens kun mine prioriteringer.

Skinn må smøres og ordnes, skosåler blir etter hvert slitt, det setter seg skitt i sømmer og overganger, kort sagt - det finnes ikke sko som ikke trenger oppfølging, det er bare det at noen sko er såpass billig at det strengt tatt ikke er så farlig om de ikke varer særlig lenge. Jeg har selvfølgelig også noen par sko som krever svært lite vedlikehold utover regelmessig rengjøring, men jeg har en tendens til ofte å ende opp med å gå med skinnsko.

Lenke til kommentar
Nei nei nei. Poenget her må jo være nettopp det at det faktisk ikke FÅR nok av de hersens veskene (ja, jeg har en kjæreste med veskedilla). Uansett om de er hjemmesydde eller kjøpt på loppis, eller om de er av latterlig dyrt og overhype merke (Louis Vuitton). For vesker gjelder det samme som gjelder for skjerf, egentlig - kvaliteten spiller ikke en SÅ jævla stor rolle. Og igjen gjelder det samme for Louis Viutton som for Burberry - kvaliteten på disse merkene som for tilsvarende varer det litt øvre (altså ikke det aller billigste) prissjiktet er tilsvarende, den samme eller i noen tilfeller verre. Og nei, det er ikke KVALITETEN som gjør Louis Viutton dyrt, det er merket. Det aller galeste med det du sier er at man har en slik veske resten av livet - vel, hva skjer når den går av moten? Altså, man kan riktignok BRUKE et par Levis 501 i 15 år (slik tenkte mange på 90-tallet), men 15 år etter de blir kjøpt er de likevel uhyre umoderne. INGEN, jeg gjentar, INGEN kommer til å like Louis Viutton-veskene de kjøper i dag, om 15 år - de er ikke hippe lenger.

Etter min mening er Burberry og LV tidsløse merker. Det er synd å se at det har kommet så ekstremt mange fjortisjenter med fake LV vesker fra QXl i det siste. Mine foreldre har hvertfall kjøpt mange av veskene sine på 90 tallet, og de er fortsatt, som før, like "in". Dessuten har LV mange andre vesker og modeller som ikke er den klassiske brune med hologrammet. De er ihvertfall ikke i fare for å bli "ut".

Lenke til kommentar
Skinn må smøres og ordnes, skosåler blir etter hvert slitt, det setter seg skitt i sømmer og overganger, kort sagt - det finnes ikke sko som ikke trenger oppfølging, det er bare det at noen sko er såpass billig at det strengt tatt ikke er så farlig om de ikke varer særlig lenge. Jeg har selvfølgelig også noen par sko som krever svært lite vedlikehold utover regelmessig rengjøring, men jeg har en tendens til ofte å ende opp med å gå med skinnsko.

Det er fullt mulig å kjøpe skokrem og pusse sine egne sko, selv foretrekker jeg det foran å levere dem inn ukentlig for dyprens.

Lenke til kommentar
Ok Bogan.

 

Men, til Joachims forslag; han mente neppe at alle Norges innbyggere eier, eller har råd til å eie, Burberry-skjerf, men siktet vel heller mot at innen den gruppen som er potensiell kjøper av slike varer, er det forholdsvis mange som har et skjerf. Det må jo være lov til å bruke dagligdagse uttrykk uten at noen skal fare opp av den grunn?

kan så være i det tilfellet. men med 88 sider og joachimr som har postet mest kan du jo lese igjennom og se andre tilfeller... Man får ikke sagt mer rett ut hvor mye bedre man er enn andre...

 

JEg driter i om folk er merkefreaka eller har en dyr stil eller hva enn det måtte være. Men rike trangsynte som lever i sin egen verden (noen tilfeller pappas lille verden) og mener og tror de selv går den riktige vei og ha et syn som om andre er mindre verdt.. osv(trenger ikke forklare). Det er virkelig å slå seg selv så i trynet og bekrefter virkelig fordommer!

 

MEn for all del kos dere i 4k skjerf og hva det måtte være, men om det skjerfet deres får dere til å føle dere bedre en en med et 50k skjerf. Eller jeg skulle se noe fnising og knising om jeg en vintersdag tusler på karl johan i bestemors vinterskjerf. Ville instinktet mitt være å nappe til meg 4k skjerfet og på en brutal demonstrantisk måte ødelagt det!

 

Neida er ikke så trangsynt selv.. Men setter litt på spissen i motsatt ende..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...