Gå til innhold

Den "store" mote og utseende-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har venner fra så godt som alle samfunnslag. :)

Sympatisk ung mann som ikke bryr seg om status penger og makt du gutten min :thumbup:

Hjelp! Den beskrivelsen trodde jeg aldri, og når jeg sier aldri så mener jeg ALDRI, skulle settes i sammenheng med JoachimR...

 

Fortsett og tro, tro er viktig!

 

Med mindre det da var en ironisk setning  :dontgetit:

 

Nettopp hva det var

Lenke til kommentar
Kan noen anbefale butikker som selger skjerf? Eller selger de kanskje ikke slikt på denne tiden av året? :hmm:

Jeg handler sjelden i Oslo (antar at det er der du befinner deg), men svært mange butikker har skjerf, selv om det ikke kommer åpenlyst frem. De færreste gutter går med skjerf, så herrebutikker har ikke akkurat for vane å stille dette ut lengst mulig frem i butikken. Danske DAY har et par veldig pene skjerf, finn en butikk som forhandler DAY, og mye skulle være gjort. Dette avhenger selvfølgelig av hva du vil ha skjerfet til, men jeg antar at det ikke er for varmens skyld.

Lenke til kommentar

Beklager, kom nok med litt lite informasjon. :blush: Jeg befinner meg ikke i Oslo, men i Bergen. Skjerfet skal primært brukes til blazer, men det skader jo ikke om det kan brukes til en «vanlig jakke» også. :)

 

For øvrig, takk for tipset om DAY, får sjekke om det finnes noen butikker her som fører det. Når det gjelder Burberry, synes jeg det var litt i overkant med 4.000 kroner for et skjerf. :wee:

Lenke til kommentar
4000 for et stygt og ganske ordinært ullskjerf?

 

HAHAHHAHAHAHAHA. Snakker om å bli rundtlurt. :thumbs:

Det er en ekstremt stor forskjell på et ullskjerf og cashmere. Prisen kan kanskje høres mye ut, men i den tiden man har dette skjerfet ville man nokså sikkert brukt like mye eller mer på å kjøpe mange andre-dårlige skjerf. Det gjelder det meste i grunn, spesielt klær.

Lenke til kommentar
Det er en ekstremt stor forskjell på et ullskjerf og cashmere.

Nei, det er det ikke. Riktignok er det forskjell, men det er ikke nødvendigvis slik at kasjmirull er SÅ himmla mye bedre enn et annet ullskjerf, det er rett og slett snobberi.

 

Prisen kan kanskje høres mye ut, men i den tiden man har dette skjerfet ville man nokså sikkert brukt like mye eller mer på å kjøpe mange andre-dårlige skjerf.

 

Det gjelder riktignok enkelte typer plagg, men for pokker - vi snakker om skjerf! Hvor mange skjerf har du egentlig slitt ut i ditt liv? Med mindre du har gjort det helt bevisst, skal jeg vedde på, nettopp, ingen. Herre min hatt. Jeg kjøpte ikke mindre enn TRE flotte og så og si ubrukte ullskjerf av topp kvalitet for 30 kr samlet for en uke siden (Fretex), skal vedde på at de holder minste like bra som Burberry-snobberiet ditt. Et skikkelig skjerf koster IKKE skjorta. Og nei, Burberry er ikke så himla eksklusivt som du tror.

Lenke til kommentar
Totalt fjåeste og unødvendige prioriteringer... Som et resultat av å ha for mye penger.

Fjåsete? Tja, hva mener du med det? Jålete, annerledes enn det du ønsker å prioritere? Helt sikkert. Jeg trenger hverken sko eller skjerf til flerfoldige tusen kroner stykket for å overleve, men jeg velger å bruke penger på det. Jeg kjenner mennesker med både høye og lave inntekter og formuer som bruker mye penger på klær, så det har ikke nødvendigvis noe med det å ha spesielt mye penger å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...