phax Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Når jeg løper inn på Outlets store-ene i Florida ser ikke jeg på prisen. jeg vet at jeg kan få flotte Polo RL-t-skjorter for en dollar eller to, og ... osv Ja, men nå handler du merker som allerede har bygd seg opp et merkenavn pga måten de har blitt markedsført på. Ville du sprunget inn på lignende butikk og kjøpt totalt ukjente merker til en dollar eller to? Eller enda verre, kjøpt no-name produkter? Jeg mener ikke at folk går rundt og titter på prisen når de handler og tenker oi den var dyr, den må jeg ha. men man blir vant til at en vare er dyr og dermed ekskulsiv så da tenker du jo neste gang du ser den varen at det er et bra produkt. om du finner den på salg en plass til en brøkdel av prisen så er det jo klart du kjøper den for da har du jo gjort et skikkelig kupp, føler du hvertfall. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Nå tok du litt av her, men jeg jobber med utsendelser av giroer, fkaturaer og andre brev. Jeg har ansvaret for den jevne kommunikasjonen med kundene i flere selskaper. Stort sett tar jeg bare 125,- kr i timen, men et av selskapene tar jeg 500,- timen fra. Det er faktisk et "ordentlig" selskap, hvor min familie kun eier 25 %. Om tyve dager er jeg seksten år. Jeg er tross alt ufaglært, så jeg mener, jeg synes det er en OK lønn. I tillegg får jeg jo månedslønn fra pappa "bare for å være sønnen hans" omtrent, dvs; må jo sette i oppvaskmaskinene ca hver tredje dag. I tillegg er jeg så heldig Bogan, som kanskje er viktig å få med her, at mamma og pappa betaler så godt som alt jeg har av klær. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Man kan kjøpe flere kler hvis de er billigere, ikke alle som har en rik far den kan snylte på vettu... Tull. Man kan jo tjene penger selv også. Du lever i en fantasiverden JoachimR der alle i norge vasser i penger og kan jobbe. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 ok joachim... Er dette en jobb som alle ungdommer kan få siden du snakker som du gjør? I såfall tror jeg at jeg selv skal starte med dette. "kom ta min hånd å bli med meg en tur rundt i byen så skal du snart få se at du tar fullstendig feil" finn kalvik-tur rundt i byen Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Når jeg løper inn på Outlets store-ene i Florida ser ikke jeg på prisen. jeg vet at jeg kan få flotte Polo RL-t-skjorter for en dollar eller to, og ... osv Ja, men nå handler du merker som allerede har bygd seg opp et merkenavn pga måten de har blitt markedsført på. Ville du sprunget inn på lignende butikk og kjøpt totalt ukjente merker til en dollar eller to? Eller enda verre, kjøpt no-name produkter? For å være helt ærlig, det finnes en gigantisk Old Navy-outlet fem hundre meter fra Polos. Den holder jeg meg unna. Jeg skal tross alt handle kvalitet et sted de vet hva det betyr, ikke på Old Navy hvor de overvektige amerikanerne (ofte farvete) triller en GIGANTISK handlevogn(Old Navy har gigantiske handlevogner...) foran seg. Dessuten har de lite som passer så godt inn i min stil. Vurderte å kjøpe en sånn flagg-t-skjorte fra dem, men fikk ikke lov. Men går jeg opp til å betale 2 dollar for en t-skjorte istedetfor 0,75 (Old Navy) - så får jeg også meget god kvalitet som holder seg. Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Nå tok du litt av her, men jeg jobber med utsendelser av giroer, fkaturaer og andre brev. ... osv dette er litt OT da, men be foreldrene din og kutte pengene dine for 1 mnd, ikke betale for klærne dine osv. prøv og kun lev på de pengene du tjener selv, så ser du hvordan mange andre har det på dette feltet. da tror jeg du vil forstå hvorfor så mange her reagerer på måten du prater om pris og penger. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Jeg må atter en gang få presisere at jeg PERSONLIG går i pene og til tider forholdsvis dyre klær fordi det styrker selvbildet mitt å vite at jeg har pene klær som får meg til å se ut som en ordentlig person utenifra. Jeg hevder på ingen måte at jeg ikke ser ordentlig ut med andre klær, men dette er bare er valg jeg selv har tatt. Og jeg bruker ikke tusenvis av kroner i måneden på klær. Jeg har to par sko, 6 -7 gensere og 5 -6 bukser til sammen, buksene koster vel rundt 700 kroner hver, med noen litt dyrere, genserene spenner fra 500 - 1200. Skoene mine koster 900 kroner for hvert par, jeg ser ikke helt det gale i å betale litt ekstra for et plagg du føler deg skikkelig vel i, og du vet at du kommer til å ta god vare på. Og 800 kroner for en genser er for øvrig ikke så grisedyrt, du kjøper ikke en genser hver uke likevel. Hva med de som får skjermkort til 4-5000 av foreldrene sine, er ikke det unødvendig? (Jeg har på meg en genser til 500 og bukse til 700 nå. Er det å flippe ut totalt?) Endret 10. mai 2005 av Loeve Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 For jeg skulle levd uten penger en måned?! Jeg skjønner at jeg ville måttet bruke kreditten på kortet mitt... Det er et useriøst forslag. Ja, det var OT, men tenkte Bogan fortjente et svar. Jeg tror faktisk de aller fleste får det meste av klær dekket, bare ved å fremvise kvittering. Vet kun om en venn av meg som ikke får det... Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg skal tross alt handle kvalitet et sted de vet hva det betyr, ikke på Old Navy hvor de overvektige amerikanerne (ofte farvete) triller en GIGANTISK handlevogn(Old Navy har gigantiske handlevogner...) foran seg. Du er genial. Er målløs totalt uten ord. Hvordan er det mulig å debatere mot? Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 For jeg skulle levd uten penger en måned?! Jeg skjønner at jeg ville måttet bruke kreditten på kortet mitt... Det er et useriøst forslag. Ja, det var OT, men tenkte Bogan fortjente et svar. Jeg tror faktisk de aller fleste får det meste av klær dekket, bare ved å fremvise kvittering. Vet kun om en venn av meg som ikke får det... sier jo ikke at du skulle levd uten penger, men bare på de pengene du tjener selv slik som folk flest. jeg synes det er helt greit at du lever på pappas penger, men da må du kunne innrømme det og ikke ha en slik holdning som du ofte har når andre folk snakker om at de synes det er dyrt og bruke så mye penger på klær som du gjør. men nå skal vi ikke dra denne tråden mer OT en den allerede er da.. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 For jeg skulle levd uten penger en måned?! Jeg skjønner at jeg ville måttet bruke kreditten på kortet mitt... Det er et useriøst forslag. Ja, det var OT, men tenkte Bogan fortjente et svar. Jeg tror faktisk de aller fleste får det meste av klær dekket, bare ved å fremvise kvittering. Vet kun om en venn av meg som ikke får det... Jeg får ikke det... Skal inrømme jeg fikk da jeg var yngre, men ingen uhemmet frotsing. Nå tjener jeg mine egne penger og har selv ansvaret for meg selv og skal langt tilbake i tid før jeg kan huske å ha mottat penger hjemmefra. Men jeg vet MANGE ikke har penger til å feks betale si 4000kr til hver unge i klær hver eneste mnd... Tenk hvor mye en 3barns familile må ut med når alle 3 skal ha sko bukse genser t-skjore og jakke? Seier seg vel selv at de ikke gidder bruke 30 000 på det? SÅ hva tror du de gjør? De kjøper noe som er kult og har en fornuftig pris. At det dyre er det kule er en missforståelse blandt de stilløse. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Og ja, forresten, dette med prioritering. Jeg har en kompis som er sytten år og bor på hybel. Han får totalt 4500 i måneden (500 fra foreldrene og 4000 i stipend). Dette kjøper han mopedbensin, mat, festing og husleie for. Likevel har han veldig mye dyre klær, nettopp fordi han prioriterer pengene "riktig". Endret 10. mai 2005 av Loeve Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Og ja, forresten, dette med prioritering. Jeg har en kompis som er sytten år og bor på hybel. Han får totalt 4500 i måneden (500 fra foreldrene og 4000 i stipend). Dette kjøper han mopedbensin, mat, festing og husleie for. Likevel har han veldig mye dyre klær, nettopp fordi han prioriterer pengene "riktig". Ikke faen om han kan ha råd til det! er ikke mulig å leve for 4500kr i mnd og samtidig handle klær til middelspris.. om husleie er på 2000kr(garantert mye mer) mat budsjett på 1000kr(også mye mer) bensin 300kr fest 1000kr så ser du selv... Er bare tull å si slikt Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Bogan: Vi er tre barn i min familie. Alle får det de vil ha. Søster har en god del Lindeberg. Broren min fikk sjokk da mormor kom med en genser hun hadde kjøpt på Cubus: "Hvorfor er det ikke hest på den?" spør han med et uskyldig smil, og uten å vite hva hesten symboliserer. Desssuten har vel du flyttet hjemmefra, og da er det vel naturlig at foreldrene bare sørger for boligen din, vil jeg tro. Phax, heldigvis blir alle pengene jeg får av pappa utbetalt som lønn elelr bonus via selskaper. Yes, da kan jeg leve godt en måned til Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Merk deg at han bor på hybel. Og han handler ikke nødvendigvis veldig mye klær i måneden. Mormoren kjøper også all maten Festing for tusen kroner? Jævla mye drikking der du kommer fra, forstår jeg? Endret 10. mai 2005 av Loeve Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Festing for tusen kroner? Jævla mye drikking der du kommer fra, forstår jeg? Går glatt 500kr på en kveld.. Og fester man mye blir det fort penger.. er vel billigere for en 17 åring å feste da man ikke kommer inn noe sted. "Hvorfor er det ikke hest på den?" spør han med et uskyldig smil, og uten å vite hva hesten symboliserer. Kan jeg bruke et begrep som hjernevasking? VEt jo hvertfall hva jeg ikke skal gjøre om jeg blir rik med mine barn... Slike holdninger synes jeg er skumle Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Poenget var at min stakkars lillebror ikek aner hva det betyr at en genser har en polohest på seg, bare at han er vant til det... Mamma og pappa vil jo ha barn som går pent kledd, og med de lave prisene på Polo RL i USA, så har det blitt en del på oss, alle tre. Skal vi gå back on topic? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Festing for tusen kroner? Jævla mye drikking der du kommer fra, forstår jeg? Går glatt 500kr på en kveld.. Og fester man mye blir det fort penger.. er vel billigere for en 17 åring å feste da man ikke kommer inn noe sted. "Hvorfor er det ikke hest på den?" spør han med et uskyldig smil, og uten å vite hva hesten symboliserer. Kan jeg bruke et begrep som hjernevasking? VEt jo hvertfall hva jeg ikke skal gjøre om jeg blir rik med mine barn... Slike holdninger synes jeg er skumle La oss si at han fester to ganger i måneden, da, og bruker 200 kroner hver kveld. 400 kroner på en måned. Noen ganger blir det ikke noen festing i det heletatt, noen ganger blir det mer. Uansett går han neppe over 500 i drikkebudsjett på en måned. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Jeg tror faktisk de aller fleste får det meste av klær dekket, bare ved å fremvise kvittering. Med andre ord; du har faktisk ikke peiling på hva du snakker om? Fra jeg var 12 år og frem til jeg var 17, gikk jeg utelukkende i Nike-klær. Jeg følte meg bra i dem, som den sunne ungdommen jeg er. Nå for tiden har jeg ingen klær jeg liker og priser meg lykkelig over at jeg kan bruke russebuksen min en uke til. Jeg foretrekker ensfargede, tynne gensere, driter i hvor de er kjøpt. Akkurat nå sitter jeg med en genser til 99,- med en t-skjorte jeg kjøpte for 4 år siden over. Jeg kjøper klær når jeg trenger dem, eller ikke føler meg bra i dem jeg har fra før. Jeg handler mye i utlandet når jeg er der, fordi jeg synes moten er helt skrudd i Norge. I utlandet kjøper jeg akkurat det jeg vil, hvor jeg vil og det skal ganske mye til for at jeg skal komme hjem med et plagg til over tusenlappen. Så dyre klær er forkastelig. Vi vet jo alle at det finnes billigere alternativ som er minst like bra, eller hva Joachim? Jeg får de fleste klærne mine av mamma, fordi jeg selv har bedre ting å bruke pengene på, s0m for eksempel god mat og drikke, filmer eller pc-utstyr. Det som holder mitt klesskap varmt for tiden er klær foreldrene mine kjøper i utlandet. Jeg bryr meg en del om hvordan jeg ser ut, men trenger ikke mangfoldige tusen kledd på meg for å føle meg bra. Tar stor avstand fra Jack & Jones og går heller på H & M i så tilfelle. Skal jeg for en gang skyld handle klær selv, foretrekker jeg Dressman og skatebutikker, men jeg bruker som sagt svært lite av mine egne penger på klær. Da jeg var i London for eksempel, brukte dama 5-6-7-8-9-10 tusen på klær, mens jeg brukte tilsvarende på film. Det jeg synes er viktigst og ikke minst grunnleggende for ens stil, er skoene, så de prioriterer jeg. Så fremt det ikke er siste unisex-modell fra Puma eller lignende moteskrap, forteller skoene mye om en person, trot jeg. Endret 10. mai 2005 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Med andre ord; du har faktisk ikke peiling på hva du snakker om?Jo, selvfølgelig? Akkurat nå sitter jeg i min Polo Ralph Lauren-pyjamas full av polohester. Aner ikke hva den kostet. Jeg kjøper klær nå¨r jeg trenger det, eller føler for det. Får litt kick av å komme hjem med et par fulle poser. Alltid på en måte hyggelig å komme med noe nytt. Som sagt, er vel nesten seksti prosent av mine klær kjøpt in the States. Når jeg er der, handler jeg til halve priser, og bare rasker med meg. I Norge føler jeg selv at det må vurderes litt mer, selvom det stort sett blir litt shopping hver uke. Ellers føler jeg ikke for å kommentere innlegget dit tyterligere, det taler i grunnen for seg selv. Den som bruker ti tusen kroner på film, han har litt problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg