Suppelars2k Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Klærne dine sier mye om hvor mye du er verdt som menneske. Har du Polo Ralph Lauren, Lacoste, Tiger og lignende signaliserer du at du tar avstand fra gothere, punkere, bomser og annet avskum. Ikke bare har disse plaggene en kraftig signaleffekt overfor resten av samfunnet, men samtidig ser de bra ut BTW: Noen som har tips om noen fete hodeplagg til sommeren? Ironi? Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Klærne dine sier mye om hvor mye du er verdt som menneske. Har du Polo Ralph Lauren, Lacoste, Tiger og lignende signaliserer du at du tar avstand fra gothere, punkere, bomser og annet avskum. Ikke bare har disse plaggene en kraftig signaleffekt overfor resten av samfunnet, men samtidig ser de bra ut BTW: Noen som har tips om noen fete hodeplagg til sommeren? HAr sagt det før og sier det igjen. Noen ganger er det best å ikke si noen ting. JEg har rett og slett ikke ord som kan komme opp mot dette Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Klærne dine sier mye om hvor mye du er verdt som menneske. Har du Polo Ralph Lauren, Lacoste, Tiger og lignende signaliserer du at du tar avstand fra gothere, punkere, bomser og annet avskum. Ikke bare har disse plaggene en kraftig signaleffekt overfor resten av samfunnet, men samtidig ser de bra ut BTW: Noen som har tips om noen fete hodeplagg til sommeren? Endret 9. mai 2005 av B|Real Lenke til kommentar
Jan Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Mote skaper menneskers verdi. Helvette..ja såklart! *stikke ut å kjøpe feeeeeete bandanas* Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Jeg liker ikke å kjøpe klær, det er rett og slett kjedelig å vandre fra butikk til butikk og lete etter noe som er stilig, og som kler deg. Derfor kan klærene mine deles i to grupper: Klær jeg har kjøpt online (t-skjorter) Klær mamma har kjøpt til meg. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 BTW: Noen som har tips om noen fete hodeplagg til sommeren? Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Jeg liker og kjøpe klær, men handler ikke etter pris.. klær kan være like kule selv om de koster 50,- eller 5000,-. merker er heller ikke noe jeg gidder bry meg med. det er kun utseende som teller når jeg shopper klær.. de som går etter pris og merker er folk som ikke eier smak og har problemer med og bedømme selv om ett klesplagg ser bra ut eller ikke. men ofte synes jeg det er lettere og finne kule klær når man går på f.eks carlings iforhold til H&M, dyrere butikker gidder jeg ikke tenke på engang. med den økonomien jeg har i dag så finenr jeg ikke det forsvarlig, men det kan godt hende at jeg spanderer på meg dyrere klær når jeg får råd. visst jeg finner noe jeg virkelig vil ha selvsagt. og handle klær på nett er litt for mye sjangsespill, klær må prøves slik at man kan se at forman passer kroppen din. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Spennende tråd! Ser veldig skille her mellom den "motebevisste" og "in-personen". Poenget med interesse for klær er forøvrig ikke å reklamere mest mulig med et gigantisk merke fra produsenten på brystet, men å kjøpe klær du synes ser bra ut. Kvaliteten er selvfølgelig forskjellig fra merke til merke, men det at Lindeberg er Cubus-gensere er noe alle vet; eller burde vite. Lindeberg er forsåvidt et forsøk fra produsentens side på å lure norsk ungdom. Folk sier de vil kjøpe J.Lindeberg for å skille seg ut? Hvor mye skiller du deg ut når du går nedover gaten og ser kvisete fjortistryner kry som hanen over sin nye J. Lindeberg-genser akkurat lik din? Er det da du skiller deg ut? Neppe. Når et moteplagg blir "allvare" slik som Lindeberg og tildels Tiger er; blir det ikke like attraktivt blant "bevisste" ettersom alle har hørt om det og alle skal ha det. At folk i dag kjøper en Lindeberg-genser til 1000 kroner er bare et bevis på at folks dumhet. Tro meg; kvaliteten i Lindeberg-genserne er ikke mye å skryte av. Har nemlig prøvd en selv, og de er prikk lik andre type billig-gensere! Nå skal det sies at Tiger faktisk har noen fete plagg, men kvaliteten vet jeg ikke om er tipp-topp ettersom det eneste jeg eier fra Tiger et et belte. Synes forøvrig PirAnhA har mye klokt å si i denne diskusjonen. -dimiles Lenke til kommentar
Even. Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Oi! Dårlige tider eller? Nei, men jeg bruker penger på annet enn sko, klær og mote. Du er 14 år og betaler for klær og sko selv? Jeg er 15 og betaler det meste av klær og sko selv Pleier å handle bukser og slikt fra carlings og t-skjorter kjøper jeg over alt bare jeg finner noe fint (krapyl.no og andre nettbutikker ofte). Gensere er mangelvare i mitt skap, tror jeg har en eller to stykker eller noe sånn, rett og slett fordi at jeg HATER gensere. Jeg kan godt gå i sånn genser med glidelås, men ikke vanlig genser (ikke spør meg hvorfor). Betaler maks 900,- for en bukse (ofte mindre), 1000-1100 for et par sko og 350 for en t-skjorte. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Det er kun mennesker uten ryggrad som kjøper plagg til flere tusen kroner kun på grunn av merket. For øvrig er jeg stolt over å kunne si at jeg ikke har hørt om hverken Tiger eller J. Lindeberg. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 BTW: Noen som har tips om noen fete hodeplagg til sommeren? haha :!: genialt fredrikrb Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Det er kun mennesker uten ryggrad som kjøper plagg til flere tusen kroner kun på grunn av merket. For øvrig er jeg stolt over å kunne si at jeg ikke har hørt om hverken Tiger eller J. Lindeberg. Om du ikke har sett disse genserne før: ...er du ikke særlig observant Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Spennende tråd! Ser veldig skille her mellom den "motebevisste" og "in-personen". Poenget med interesse for klær er forøvrig ikke å reklamere mest mulig med et gigantisk merke fra produsenten på brystet, men å kjøpe klær du synes ser bra ut. Kvaliteten er selvfølgelig forskjellig fra merke til merke, men det at Lindeberg er Cubus-gensere er noe alle vet; eller burde vite. Lindeberg er forsåvidt et forsøk fra produsentens side på å lure norsk ungdom. Folk sier de vil kjøpe J.Lindeberg for å skille seg ut? Hvor mye skiller du deg ut når du går nedover gaten og ser kvisete fjortistryner kry som hanen over sin nye J. Lindeberg-genser akkurat lik din? Er det da du skiller deg ut? Neppe. Når et moteplagg blir "allvare" slik som Lindeberg og tildels Tiger er; blir det ikke like attraktivt blant "bevisste" ettersom alle har hørt om det og alle skal ha det. At folk i dag kjøper en Lindeberg-genser til 1000 kroner er bare et bevis på at folks dumhet. Tro meg; kvaliteten i Lindeberg-genserne er ikke mye å skryte av. Har nemlig prøvd en selv, og de er prikk lik andre type billig-gensere! Nå skal det sies at Tiger faktisk har noen fete plagg, men kvaliteten vet jeg ikke om er tipp-topp ettersom det eneste jeg eier fra Tiger et et belte. Synes forøvrig PirAnhA har mye klokt å si i denne diskusjonen. -dimiles Moter forandrer seg, i likhet med veldig mye annet, og etter et års tid er det nærmest et krav med forandring. Nye kolleksjoner kommer, de gamle går ut. Jeg kjenner flere som kaster klærne sine etter de har brukt dem gjennom en sommer eller vinter fordi de rett og slett mener at de har tjent sin nytte. Jeg liker ikke å gå med klær mange andre har fordi det får meg til å føle meg så "standard". Jeg har for øvrig -aldri- hevdet at jeg kjøper meg J. Lindeberg for å skille meg ut. Jeg har sagt at jeg liker å handle -ekslusive- merker på -ekslusive- butikker, og sånn jeg ser det har J. Lindeberg blitt allemannseie. Jeg har også fått med meg at folk begynner å miste sansen for Tiger. Det gjør meg ingenting, jeg har masse plagg av Tiger og jeg digger hvert eneste ett av dem. Det som er med Tiger er at visse modeller har ikke blitt hypet opp så utrolig som f.eks de klassiske Lindeberg-hoodiesene, og at du derfor har større sjanse for å finne deg noe unikt og særegent. Og til alle trollene, inkludert mr. hobbymod, spis bly. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Mye fornuftig her. Jeg liker personlig ikke lindeberg. Mange av de som går med det, har tydeligvis brukt en del på dem, og føler de må gå masse med dem. Jeg synes det er kjedelig når folk går med samme genseren en hel uke på rad. I tillegg tar det ikke lange stunden før du ser at genseren blir slitt. Jeg har mye fra Lacoste, Polo RL, og en del fra Tommy Hilfiger. Dior og YSL finnes det også mer enn tre plagg av i skapet. Dette er ting som stort sett har veldig god kvalitet, og jeg har lite Tommy Jeans og Tommy Athletics, så jeg skulle vel dermed ha "ekte Tommy" produsert på "ekte" fabrikker. Av en eller annen grunn er det alltid Tommy Hilfiger som skal tas på at de bruker litt for unge arbeidere. Når et moteplagg blir "allvare" slik som Lindeberg og tildels Tiger er; blir det ikke like attraktivt blant "bevisste" ettersom alle har hørt om det og alle skal ha det Jeg liker og kjøpe klær, men handler ikke etter pris.. Unnskyld at jeg spør, men handler noen etter pris? Endret 10. mai 2005 av JoachimR Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Man kan kjøpe flere kler hvis de er billigere, ikke alle som har en rik far den kan snylte på vettu... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Man kan kjøpe flere kler hvis de er billigere, ikke alle som har en rik far den kan snylte på vettu... Tull. Man kan jo tjene penger selv også. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Ikke alle som vil bruke alle pengene sine på klær, kanskje de prioriterer ting som fks. musikk? Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg liker og kjøpe klær, men handler ikke etter pris.. Unnskyld at jeg spør, men handler noen etter pris? ja. veldig mange gjør det, selv om det selv kanskje ikke tenker over det. "høy pris = bra produkt" tenker man helt ubevist. hadde noen av disse merkene du ramset opp blitt solgt til 1/10 av det de koster nå så kan jeg garantere deg at salget hadde droppet noe sinnsykt. hvertfall hvis de hadde blitt solgt til den prisen fra starten av, før de bygde seg opp et merkenavn som signaliserer ekslusivitet. markedsføringstriks nr 1 når man skal markedsføre et merke eller en vare som eksklusiv er og kjøre prisen opp. og det funker jo som faen. bare se på Ati-Radeon sitt gullkorn i går, "man finner ikke fete gensere til under 5-600,-" eller noe i den duren. og du kan jo se på din egen garderobe, tipper at man ikke finner så veldig mange billige plagg der. og ja jeg vet du ikke bevisst tenker at du handler utifra pris, men prøv og tenk litt etter så skjønner du det sikkert selv. og tro noe annet er jo egentlig bare naivt. det er jo ikke for ingenting at disse merkene bruker millioner av dollar på markedsføring hvert eneste år. (og ikke si at det er kvaliteten man betaler for, det er noe vi alle vet er bare bull) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Når jeg løper inn på Outlets store-ene i Florida ser ikke jeg på prisen. jeg vet at jeg kan få flotte Polo RL-t-skjorter for en dollar eller to, og rasker med meg. Jeg vet at buksene neppe koster mer enn 50 dollar, og tar med ett par av de også. Jeg kan faktisk love deg, jeg kaster bare så vidt et øye på prisen. Og det er dette som faktisk er litt ille. Jeg kan kjøpe kvalitetsmerker der til en brøkdel av prisen her i Norge. Så det er dermed ikke sagt at jeg ikke har plagg til under 600,- kroner i garderroben min. Jeg har masse klær, sannsynligvis like mye som en gjennomsnittlig jente. Kanskje mer. Jeg er glad i å kle meg ordentlig å se godt ut. ATI-Radeon har nok fått et veldig "jeg må ha de kuleste merkene"-motto uten å kanskje være klar over det. Men merker som Polo RL og Lacoste er merker som alltid vil være her, og som aldri vil være direkte "ut". Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Man kan kjøpe flere kler hvis de er billigere, ikke alle som har en rik far den kan snylte på vettu... Tull. Man kan jo tjene penger selv også. Kjære JoaachimR, en vanlig ungdom har ofte ikke jobb. Får han en jobb må han jobbe rævva av seg på en møkka jobb og ha liten fritid. Men hvis du er over 18 år har du krav på litt mer lønn. Så nå skal jeg ta i og bruke et eksempel på langt over gjennomsnittet av hva en i 14-18års alderen tjener/bruker. Si han tjener 3000 i mnd Grovt budsjett: fyll og fest: 3*500kr MAt: 1000kr Bensin til bil /moped: 300kr for moped 1000kr for bil hobbyer/div: 1000-mye merkr Og klær skal og passe inn her... Hvor lurt er det å bruke hele budsjettet da på klær? Kom ikke her og si at folk tjener mer en det osv, for det er feil! Nå jeg gikk u-skole hadde så og si ingen jobb. på vgs var det fler, men ikke faen om de tjente seg feite på det! Kan jeg få spørre hva slags jobb du har og timelønn? Vurderer nemlig å bryte utdannelsen for det er tydeligvis penger i det du gjør pluss at det virker så ekstremt allmennt siden du "Ikke kan forstå" at andre ikke har det sånn, så nå venter jeg i spenning. Desuten så synes jeg ikke merket er kult men plagget.. Man kan ikke kjøpe seg stil. Man kan ikke betale for å bli kul. Mitt intrykk av hva mange i slike klær gjør.. de er usikkre på hva som er kult og kjøper derfor merkeklær i dyredommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg