Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den "store" mote og utseende-tråden

Anbefalte innlegg

Stort sett enig med godeste Piranha. Folk må få bruke penger på det de vil, gjerne litt mer spesielle klær enn lindeberggensere som hver femte du møter på har. Det er mange flotte merker som ikke er allemannseie - Christian Dior, YSL etc. Ralph Lauren og Lacoste er jo mer klassiske, vanlige merker som "alle" har. Likevel har begge disse mer spesielle ting enn de vanlige piquene - og her synes jeg det er mye fint. Chasmir-ullgenser fra Polo RL med skiløper på er liksom litt mer spesielt enn en ensfarvet pique med hest på - som alle har i skapet sitt.

Du ATI - synes du WE er så flott? Trodde ikke det var et så fantastisk merke?

Angående billig t-skjorter, jeg har en med "Enjoy capitalism" jeg til tider bruker når jeg trener. Men den gjør seg også godt med blazer til. Dette var en t-skjorte til en verdi av kr 1oo,- Så Marvil; jeg kan også "fremme et budskap", selv om jeg foretrekker andre t-skjorter.

Nå ble jeg litt daff, er dette slik som man skal vite? Bør jeg være flau over at jeg overhodet ikke har peiling på klær?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ble jeg litt daff, er dette slik som man skal vite? Bør jeg være flau over at jeg overhodet ikke har peiling på klær?

neida,samma f hva slags merke klæra er,så lenge du trives i dem,så er det greit :)

Kjøper sjelden klær selv,men etter at jeg arva,bestemte jeg meg for å kjøpe inn noen nye bukser,gensere osv... hvis du kler deg litt hip-hop sånn som meg,så er LRG ett merke med utrolig god kvalitet...litt dyrt,så jeg hadde ikke kjøpt det hvis jeg ikke fikk en del penger mellom henda....

Lacoste er noe av det styggeste jeg ser folk går med...men thats me

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

Først og fremst vil jeg få si at det bare er noe ordentlig tull og diskutere noe slikt som er i diskusjon nå. Det vil aldri skje at noen kommer til enighet, kommentarene og argumentene hagler. Men til hvilken nytte?

Klær har mye med hvordan førsteinntyket blir. Kommer man med hølete, slitte og møkkete klær så blir det et annet intrykk enn om man kommer i rene pene klær som er nystryket.

Når du søker jobb, kommer du i pyjamasen da?

Man blir IKKE "automatisk" tatt opp i overklassen selv om man har svidd av mange tusen på de nye hotte klærene.

Lenke til kommentar
Stygge folk blir pene når de får på seg noe ordentlig!

*Mumler noe om at det kommer an på øyet som ser*

Var forresten på Satyricon-konsert i "pene klær" en gang. Selv om normen der var nagler og skinn, registrerte jeg ikke ett eneste skjeivt blikk eller en eneste kommentar. :w00t:

Kanskje de var redde for at du skulle daske til dem med dameveska di?

Lenke til kommentar
Hei alle sammen.

Først og fremst vil jeg få si at det bare er noe ordentlig tull og diskutere noe slikt som er i diskusjon nå. Det vil aldri skje at noen kommer til enighet, kommentarene og argumentene hagler. Men til hvilken nytte?

Klær har mye med hvordan førsteinntyket blir. Kommer man med hølete, slitte og møkkete klær så blir det et annet intrykk enn om man kommer i rene pene klær som er nystryket.

Når du søker jobb, kommer du i pyjamasen da?

Man blir IKKE "automatisk" tatt opp i overklassen selv om man har svidd av mange tusen på de nye hotte klærene.

Det kommer nok aldri til å bli enighet, nei. Folk må bare innse at ikke alle har samme preferanser som de selv. Det var uansett ikke dette tråden EGENTLIG handlet om, da.

Lenke til kommentar

NextMan på Mercur er en forholdsvis fet butikk, ja. De har noe Lacoste (bånd, piquer, sko), Diesel, WE, Nudie og noen andre merker, så vidt jeg vet. Prisene er ok, og de har mye fete klær.

For min del så går jeg ikke i typiske plagg alle hopper rundt i. Jeg går i plagg og farger jeg trives i, men selvfølgelig har jeg visse favorittmerker. Mote handler ikke om spesifikke modeller, men farger, former og plagg. Jeg blander ofte mye nytt, gammelt, dyrt og billig, og føler meg på ingen som helst måte bundet til tusenlappen for å kjøpe meg en genser eller skjorte. Jeg liker å kle meg unikt, og da blir det gjerne slik at jeg handler klærne jeg gjør.

Grunnen til at jeg ranter om alle hoodiesene til Lindeberg er rett og slett fordi det har blitt allemannseie, ikke fordi de tøffe kara i Oslo har sluttet å gå med det. Det er ikke klærne som gjør deg, det er du som gjør klærne.

--

Ny diskusjon: Er vi PISSLEI blazere nå? Jeg vet i hvert fall at jeg er rålei av at alle sammen går i blazere, da det i likhet med f.eks caps og solbriller må KLE deg.

Lenke til kommentar

Enig der, trailercaps er stygt, og da de herjet som verst hadde jeg liten lyst til å bevege meg utenfor døra :p

Og ja, blazere som stikker ut foran, har for store skuldre eller rett og slett ikke sitter riktig er råstygt. Både blazere og dresser bør sitte veldig bra fra start av. Gjør de ikke det så bruker du den ikke, eller så får du en skredder til å gå over den.

Lenke til kommentar

Elsker blazere. Føler meg mye bedre kledd da. Med dressjakkene har jeg fem blazere, en grå en, en lys beige(armani), en grønn, en Sort dressjakke som er veldig lite bundet til dressen, og en grå dressjakek som egentlig ikke bør brukes til annet.

Føler meg veldig bra med en edeilig blazer rett og slett.

Lenke til kommentar
Var forresten på Satyricon-konsert i "pene klær" en gang. Selv om normen der var nagler og skinn, registrerte jeg ikke ett eneste skjeivt blikk eller en eneste kommentar.

Kanskje de var redde for at du skulle daske til dem med dameveska di?

Dersom du ikke skjønte det så var det en kommentar til dem som sier at visse klær ikke passer seg på en golfbane pga miljø og tradisjon. Black metal-miljøet virker mye mer åpne enn golfmiljøet, men dette er vel egentlig ikke noen stor nyhet.

Ikke går jeg med damevesker heller, men jeg har derimot et par guttevesker. Dette ved jeg fordi de begge er kjøpt på herreavdelinga på H/M ;).

Ang. blazere: var farlig nær å kjøpe meg en hvit/stripet blazer her for en stund siden, er glad for at jeg ikke gjorde det. For det første så passer jeg ikke til blazer egentlig, dessuten har 1/3 av kompisene mine hjemme kjøpt hvite blazere til sommeren. Ble for kjedelig da.

Lenke til kommentar
"Den var tøff, da kjøper jeg den"

Min enkle tankegang..

Slik tenker jeg og.. Prisen ser jeg ikke så veldig på.. Men handler veldig mye på H&M, etter som at jeg må kjøpe klær, sko, sminke og slikt selv.. Eller i hvert fall mye av det. Og jeg tjener ikke så veldig mye penger på å jobbe, så da blir det billige klær.. Men jeg er fornøyd med det, jeg klager ikke :)

Lenke til kommentar
Dersom du ikke skjønte det så var det en kommentar til dem som sier at visse klær ikke passer seg på en golfbane pga miljø og tradisjon. Black metal-miljøet virker mye mer åpne enn golfmiljøet, men dette er vel egentlig ikke noen stor nyhet.

Metalmiljøet er kanskje det mest dømmende miljøet vi har. Om man ikke passer inn i deres mal så blir du ansett som en wannabe. Hvorfor er det så himla bra å være stygg?

Jeg for min del ble ikke godtatt før en langhåret kompis av meg sa at jeg var ondere enn Gamle-Erik sjøl.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...