Jan Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Fy faen..syns synd på samtlige. Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Nei, ikke derfor, men jeg liker ikke de gruppene mennesker. Hvis noen skulle komme til å tro at jeg er gother, ville jeg blitt skremt (Jeg har ikke noe til overs for klesstilen heller. Gutter med kjoler og flosshatter, samt sminke.. ..) Hva mener du egentlig? katagoriserer og rangsetter du mennesker utifra hvilken klesstil de har? blir sjokkert over holdninga til visse folk.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (Jeg har ikke noe til overs for klesstilen heller. Gutter med kjoler og flosshatter, samt sminke.. ..) Slapp av, med den holdningen der er det nok enda flere enn bare gothere som ikke har noe til overs for deg heller. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg har ikke hørt om hverken "Lindeberg" eller "Tiger" jeg. Går i helt standard dongeribukse (Levis, Jack&Jones, Dressman ) og tilfeldige gensere som er på tilbud overalt. Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Nei, ikke derfor, men jeg liker ikke de gruppene mennesker. Hvis noen skulle komme til å tro at jeg er gother, ville jeg blitt skremt (Jeg har ikke noe til overs for klesstilen heller. Gutter med kjoler og flosshatter, samt sminke.. ..) Hva mener du egentlig? katagoriserer og rangsetter du mennesker utifra hvilken klesstil de har? blir sjokkert over holdninga til visse folk.. Nei, men jeg liker ikke de gruppene, og ønsker å dstansere meg fra dem. Klesstilen spiller kun en liten rolle (Eller en støre rolle med hensyn til gotherne) Folk trenger da for all del ikke kjøpe klær til mange tusen, men det er heller kke nødvendig å gjennomsøke byen etter det hesligste plagget på Fretex, eller spesialbestille digre sorte kjoler og tilbehør. Ja, det er deres valg, og jeg synes de ser udelikate ut. Det må jeg få lov til. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 3000 er mer enn jeg som oftest føler for noen briller. Men to tusen er sånn passe. Hvis han mente vanlige briller (altså ikke solbriller), så er ikke 3000kr mye. Jeg betalte nærmere 6000kr for mine. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) 3000 er mer enn jeg som oftest føler for noen briller. Men to tusen er sånn passe. Hvis han mente vanlige briller (altså ikke solbriller), så er ikke 3000kr mye. Jeg betalte nærmere 6000kr for mine. Tror han mente solbriller... BTW: B|Real må oppdatere singnaturen sin... EDIT: * glem det* Endret 11. mai 2005 av hilram Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Nei, men jeg liker ikke de gruppene, og ønsker å dstansere meg fra dem. synes det er utrolig at man kan si at man ikke liker en "gruppe" mennesker pga av måten de går kledd på. du sier altså rett ut at du missliker folk som ikke følger din kleskode.. det er jo litt hitleraktig synes nå jeg. hva med og kunne få være litt unik og ta sine egne valg istedet for og følge massen på alle punkter? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 3000 er mer enn jeg som oftest føler for noen briller. Men to tusen er sånn passe. Hvis han mente vanlige briller (altså ikke solbriller), så er ikke 3000kr mye. Jeg betalte nærmere 6000kr for mine. Naturligvis. Jeg trodde som sagt det var snakk om solbriller jeg da.. Personlig har jeg et sterkt ønske om å distagnere meg fra det dere så fint kaller samfunnets avskum; gothere, blitzere, uteliggere mm. Og derfor kler jeg meg også helt annerledes enn dem. Men mistenker at tråden sklir helt ut om vi fortsetter denne diskusjonen. Fikk i dag en kommentar da jeg var nede på Tøyen eller grønland eller hva det heter, ihvertfall på den offentlige tannhelse-spesialist-avdelingen. "Piratbuksehomo" var det noen pakistanere som ropte. Jeg er ihvertfall totalt ukjent med at piratbukser er "homofilt". Synspunkter? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Kjøpte forresten bare DEN keege rosa bjørn Borg-tskjorten i dag. Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 det er jo ikke helt hetrofilt og gå i rosa tskjorter og piratbukser da Lenke til kommentar
Luv Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Fatter ikke det der med at klærne viser hvilken legning du har. Er jo klart at en gutt med trange skinnbukser på byen kan virke litt homofil, men det er jo et ekstremt eksempel og da... Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Fatter ikke det der med at klærne viser hvilken legning du har. Er jo klart at en gutt med trange skinnbukser på byen kan virke litt homofil, men det er jo et ekstremt eksempel og da... ironi 2 poster opp... Lenke til kommentar
paroa Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Fikk i dag en kommentar da jeg var nede på Tøyen eller grønland eller hva det heter, ihvertfall på den offentlige tannhelse-spesialist-avdelingen. "Piratbuksehomo" var det noen pakistanere som ropte. Jeg er ihvertfall totalt ukjent med at piratbukser er "homofilt". Synspunkter? Ikke bry deg om sånne folk. Idag så var det en som kalte meg og en kammerat for "soper" og jeg skal love deg at han ikke gjør det igjen. Det var en pakistansk gjeng som sa det mot oss og siden kammeraten min har lite til overs for slike folk så ble det kort prosess.. Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Fatter ikke det der med at klærne viser hvilken legning du har. Innimellom bare ser du det. Slik er det med den saken Selvfølgelig ekstremtilfeller mye av det men Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 det er jo ikke helt hetrofilt og gå i rosa tskjorter og piratbukser da Det er vel ikke akkurat det om det er hetrofilt eller homofilt men mer det at rosa tradisjonelt er en farge man forbinder med det feminine. Jeg er jo en voksen mann og legger veldig godt merke til at flere og flere gutter/menn er mindre opptatt av det vi tradisjonelt forbinder med maskulinitet og mer opptatt av å se pene ut. Grensene mellom femininitet og maskulinitet blir mer vage. Jeg kjenner endel kvinner i begynnelsen av 20 årene som hadde grisebanket de fleste av sossene her og stappet de rosa skjortene deres langt opp i et sted der solen sjelden (forhåpentligvis) skinner og det er helt greit i min bok. Det er bare det at slik var det ikke når jeg var yngre Det er ikke noe galt med det, det er vel bare et tegn i tiden. Jeg for min del er nok såpass gammeldags at jeg trives bedre i andre ting og trives godt med å være mann. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hilram: Vil du ikke ta avstand fra gothere, punkere, bomser og annet avskum ?! Jeg vil ikke ta så stor avstand at jeg kaller dem avskum. Da tar jeg heller avstand til folk som ikke klarer å se likeverdt, og som har lært av mamma at man aldri skal snakke med fremmede. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Hilram: Vil du ikke ta avstand fra gothere, punkere, bomser og annet avskum ?! Jeg vil ikke ta så stor avstand at jeg kaller dem avskum. Da tar jeg heller avstand til folk som ikke klarer å se likeverdt, og som har lært av mamma at man aldri skal snakke med fremmede. Det høres bare dumt ut. Rosa er kanskje ørlite feminint. Men tross alt, det er en fin farve, og er moteriktig for øyeblikket. Ihvertfall pastellrosa må jo kunne gå an. Mange menn og gutter ser veldig bra ut i rosa faktisk. Rosa ser veldig bra ut til dress også. Og det bør folk etterhvert innse. Det er ikke noe "homofilt" over rosa. At du kjenner damer som ser ut som DDR's idrettsutøvere har ingenting med saken å gjøre. Det finnes jo sikkert damer som kan "banke driten" ut av "sossegutter". Unnskyld at jeg spør, men er det noe galt i å være det du kaller "soss"? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Unnskyld at jeg spør, men er det noe galt i å være det du kaller "soss"? Nei! Det er anderledes, likt som gothere og punkere. Det er stilen du får siden du er i et miljø. Det som er galt er å kalle folk som ikke er lik deg selv, og som ikke mener det samme som deg, for avskum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg