Gå til innhold

Den "store" mote og utseende-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg er ikke så slepphendt på pengene at jeg kjøper meg t-skjorter til seks hundre kroner. Virker som om det er flere som kan å designe pene t-skjorter enn andre klær, så jeg handler t-skjorter omtrent overalt :)

 

 

Nytt tema, folkens!

 

Hva er hottest nå om sommeren? Åpen jakke, halvveis lukket jakke, ingen jakke, skjorta ned i buksa? Kom med din mening! :)

Endret av Loeve
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt problemet er. Folk må gå med akkurat hva de vil for min del.

 

Personlig synes jeg det er kjekt når gutter kler seg litt "stilig". Da snakker jeg ikke om nødvendigvis dyre merkeklær, men klær som SER ålreit ut.

 

Jeg hater generelt sett mote. Jeg har et bilde i hodet av hvordan jeg vil klærne og skoene mine skal se ut.. men når jeg kommer ut i butikkene så har de ikke slike klær, fordi alt skal være mote. Hva skjedde med de KLASSISKE klærne?

 

Jeg kan innrømme at jeg har kjøpt "relativt" dyre klær og sko. Meste jeg har brukt på sko er vel dog 1300kr. Meste jeg har brukt på en kåpe er 2000kr (men den var ekte skinn). Dyreste buksen kostet vel 900-1000kr. Poenget er bare at jeg ikke kjøper klærne pga merkestatus, men fordi jeg ønsker kvalitet. Klær som varer lenge. Jeg har hatt en dieselbukse siden ungdomskolen. Det er snakk om 4år +/- Den ser ut som en bukse som man kan kjøpe i butikken for 1000kr nå. Litt slitt i kantene. Ironsik, dog. Her har jeg en naturlig slitt bukse.. mens andre betaler for en slik bukse i butikken. Endelig er jeg med på moten :p Jeg har også hatt et par globe-sko siden ungdomskolen. De ser ikke så pene ut nå lenger, men de varte i flere år. Tipper jeg betalte rundt 1100kr for de. Jeg har også kjøpt en genser for 100-200kr som har blitt stygg etter én vask. Man betaler ikke BARE for merket, men også for kvalitet.

Lenke til kommentar
Skjorten skal bare ned i buksen hvis du har en veldig spesiell beltespenne. Jakken må i såfall være åpen. Genser over skuldrene er alltid kjekt. Aldri knepp jakken helt igjen, en knapp eller to er mer enn nok.

Hehe. Jeg såg en dude med en tynn Lindberg genser og Lindberg beltespenne. Han stappa litt av genseren nedi buksa rett over beltespenna. Så faen meg fulsltendig latterlig ut :)

 

Genser over skuldrene er forsåvidt noe av det styggeste som finnes. Og jakka skal da vitterlig enten være åpen eller kneppes-nesten- helt opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvem går med jakke på sommeren?

 

Foretrekker selv oppbrettet bukse av syntetisk stoff, Nike til eksempel, og en t-skjorte jeg trives i.

Lenke til kommentar

Det er forfriskende deilig å høre noen som faktisk lar folk være individuelle. Og jeg må bare igjen få presisere at jeg ikke nødvendigvis kjøper klærne for merket sin skyld, men på grunn av ekslusiviteten og ofte utseendet som følger med visse merkeklær.

 

Mitt sommertips er en pen jakke med friske farger (av typen genser med glidelås), lyse jeans, hvite sko og litt bling. Ikke nødvendigvis så jævla mye i ørene, men et pent smykke eller armlenke. Et pent belte er heller ikke å forakte. Jakken skal være åpen og dratt litt nedover skuldrene så den ikke dekker deg så mye, og skjorten skal være pakket ned foran så du ser beltespenna og helst helt rundt, slik at den ikke henger ut bak.

 

My five cents.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
Man ser som ofest mer anstendig ut med skjorten nedi buksen.. men da må man nesten ha et belte.

 

Noen skjorter er OK utenpå, hvis man vil ha en litt mer avslappet stil. Jeg synes dog man bør ha skjorten oppi buksa hvis man har jakke utenpå

Selvfølgelig, du går ikke på jobbintervju med skjorten utenfor buksen. Men ellers synes jeg det er likegreit å ha den utenfor. Skal du ha jakke/blazer over må det vurderes i hvert tilfelle.

 

Han stappa litt av genseren nedi buksa rett over beltespenna. Så faen meg fulsltendig latterlig ut
Det har jeg også gjort flere ganger...
Lenke til kommentar

Når man betaler opp mot tusenlappen for et belte vil man gjerne vise det óg, og personlig føler jeg meg så "innestengt" hvis jeg pakker skjorta helt ned i skjorta hele veien rundt. Heldigvis pleier jeg å gå med gensere som er lengre enn t-skjorta, slik at jeg slipper at den henger ut. Det er i hvert fall stygt.

Lenke til kommentar
Litt vanskelig å bedømme hvordan den faktisk ser ut på noen, men den så helt grei ut. Digger ikke camo selv, men har ikke noe mot det på andre.

har ikkno forhold til camo jeg heller, men jeg må finne en surfeshorts til sommer som skal matche hvite sko og en hvit t-skjorte. mulig en trailer caps( :blush: ) eller en lue :love:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...