Gå til innhold

Hovedkort som har PCI-E og Sokkel 478?

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem når det gjelder akkurat dette.

Jeg har Pentium 4 - 2,8GHz og et ABIT AI7 (hovedkort), men så har jeg lyst til å upgradere skjermkortet mitt fra et NVIDIA Geforce4 Ti 4200 til et nytt Fatal1ty X800 XL 512 MB eller Sapphire Radeon X800XL 512 MB.

Der kommer problemet. ABIT AI7 har AGP og ikke PCI Express sånn som de nye kortene trenger.

Finnes det hovedkort som har PCI Express og bruker Sokkel 478?

Og hvor god er disse kortene, visst de finnes?

:hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skjønner ikke hvorfor folk skriver noe som de ike har peiling på. helt sikkert bare for å få flere innlegg, i mitt tilfelle skriver eg ingenting når eg ikke vet noe. det burde folk flest lære seg tongue.gif

Sorry, men jeg trodde ikke man fikk tak i hk med pcie til 478. Der dret jeg meg ut, jeg svarer ikke på poster for og få score nei. Så der tok du alvorlig feil av meg.

Lenke til kommentar
jeg tror du skal lete lenge etter pci-e kort til sokkel 478, den nye sokkelen er 940 tror jeg, på 940 er pci-e vanlig, man skifter du sokkel må du skifte CPU også vet du!!!

Du kødder?

Tydeligvis ikke...

Grunnen til at jeg leter etter et slikt hovedkort er jeg har lyst til å oppgradere skjermkortet uten å bytte CPU, som bare blir ekstra kostnader.

Nytt skjermkort var egentlig det eneste som manglet sist gang jeg oppdaterte PCen min, men da var det ingen grunn til å få et nytt et.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er ute etter akkurat det samme som deg Colossus (478+pcix). Etter litt googling fant jeg disse alternativene til ASUS P4GD1:

Albatron PX915P4C Pro: http://www2.newegg.com/Product/Product.asp...N82E16813170143

EQS A46G8-MLF: http://www.eqscomputers.com/products/mothe...model=A46G8-MLF

Asus P4GPL-X: http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=4283&id=77019

Hvilke som er best vil jeg ikke spekulere i, men jeg kommer personlig til å gå for ASUS P4GD1 siden den er eneste du får kjøpt i Norge som støtter 533 MHz FSB + har mer enn 2 DDR plasser (skal ha 1x512+2x256).

Lenke til kommentar
Kandalf Skrevet 10/05/2005 : 12:01

jeg tror du skal lete lenge etter pci-e kort til sokkel 478, den nye sokkelen er 940 tror jeg, på 940 er pci-e vanlig, man skifter du sokkel må du skifte CPU også vet du!!! 

He he, det er vel litt sært og påstå dette når det jo faktisk er linker til hk med pci-e for sokkel 478 i innleggene over, i tillegg til at en allerede har fått "kjeft" for å si det ikke finnes ;)

chris_as Skrevet 19/05/2005 : 16:20

Hvilke som er best vil jeg ikke spekulere i, men jeg kommer personlig til å gå for ASUS P4GD1 siden den er eneste du får kjøpt i Norge som støtter 533 MHz FSB + har mer enn 2 DDR plasser (skal ha 1x512+2x256).

Vil tro det uansett er et godt valg, har selv et P5GD1 for 775, men som ellers ser ut til å være akkurat det samme, 915p, ich6, god raid kontroller osv. Så hvis Asus ikke her rotet det til veldig pga 478 sokkel er det grunn til å tro at dette er et bra kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...