Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig rik? Kan noen definere det? Er man "rik" hvis man har en netto på over 500'000 året? Eller er man "rik" hvis man har mye datautstyr? Fin bil? Kjøleskap med mat?

 

Nå vil jeg ikke definere meg som rik, selv om jeg er 17år, har samboer og er forlovet, en datter på 6mnd, bil, leilighet, prosjektor, 21" LCD, tørketrommel, vaskemaskin, fryseboks, dress.. Hva er det "rikingene" har, som ikke jeg har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig rik? Kan noen definere det? Er man "rik" hvis man har en netto på over 500'000 året? Eller er man "rik" hvis man har mye datautstyr? Fin bil? Kjøleskap med mat?

 

Nå vil jeg ikke definere meg som rik, selv om jeg er 17år, har samboer og er forlovet, en datter på 6mnd, bil, leilighet, prosjektor, 21" LCD, tørketrommel, vaskemaskin, fryseboks, dress.. Hva er det "rikingene" har, som ikke jeg har?

5970592[/snapback]

Fryseboks OG datter? Du er rik i mine øyne!

Lenke til kommentar
Hva er egentlig rik? Kan noen definere det? Er man "rik" hvis man har en netto på over 500'000 året? Eller er man "rik" hvis man har mye datautstyr? Fin bil? Kjøleskap med mat?

 

Nå vil jeg ikke definere meg som rik, selv om jeg er 17år, har samboer og er forlovet, en datter på 6mnd, bil, leilighet, prosjektor, 21" LCD, tørketrommel, vaskemaskin, fryseboks, dress.. Hva er det "rikingene" har, som ikke jeg har?

5970592[/snapback]

Jeg ser på folk som rike når de har for mange unødvendige ting.

Lenke til kommentar
Den var egentlig mer rettet mot phax og hans "eller hvordan det nå enn er dere gjør det" kommentar. :)

5970569[/snapback]

Da så. :)

 

Dette har egentlig vært en av de beste SO-kveldene noensinne. Faktisk litt kvalitet i postene her, uten at de vanlige spammerne og nazimoderatorene (ironilevel = 100) er her.

5970575[/snapback]

Ja, la oss feire med en flaske fra Moët & Chandon (vann fungerer like bra det altså -- må passe meg nå ;)).

Lenke til kommentar
Hva er egentlig rik? Kan noen definere det? Er man "rik" hvis man har en netto på over 500'000 året? Eller er man "rik" hvis man har mye datautstyr? Fin bil? Kjøleskap med mat?

 

Nå vil jeg ikke definere meg som rik, selv om jeg er 17år, har samboer og er forlovet, en datter på 6mnd, bil, leilighet, prosjektor, 21" LCD, tørketrommel, vaskemaskin, fryseboks, dress.. Hva er det "rikingene" har, som ikke jeg har?

5970592[/snapback]

Jeg ser på folk som rike når de har for mange unødvendige ting.

5970600[/snapback]

Vel, det må jo være en ganske dårlig forklaring. Det finnes folk som samler bruskorker, de er som oftest ikke rike. Unødvendig er forsåvidt subjektivt, jeg har personlig ikke behov for tamponger.

Lenke til kommentar

Ja det har vært en godt diskusjon her i SO i kveld, men nå kaster jeg inn håndkledet for kvelden.

 

 

 

 

God natt:

19 bruker(e) leser denne tråden (0 gjester og 0 anonyme brukere)

19 brukere: EvoZ, Robbiedeluxe, Shikaru, Ronja, BeFs, Zappza, SteffyBoy, Marius E, phax, Kanskje tsx, kaiern, fredrikrb, Skogli, DemonFudge, Søppelsveitt, Kvammis, Ø.B., Eline, Zlatzman

Lenke til kommentar
Jeg ser på folk som rike når de har for mange unødvendige ting.

5970600[/snapback]

 

Hva er unødvendig da? Er sikkert ikke _nødvendig_ å ha tre typer corn flakes i skapet når man har havregryn.

Men hva er galt med å unne seg litt luksus? Greit nok, man trenger ikke å skryte av det. Jeg har en kompis, som så absolutt ikke er rik, men han har penger i utlandet. Vurderer faktisk det selv.

Lenke til kommentar
Vel, det må jo være en ganske dårlig forklaring. Det finnes folk som samler bruskorker, de er som oftest ikke rike. Unødvendig er forsåvidt subjektivt, jeg har personlig ikke behov for tamponger.

5970611[/snapback]

Selvsagt er det subjektivt - ingen av oss har behov for en PC for å overleve. Men du skjønner nok hva Elise-pewsen mener.

Lenke til kommentar
Interessant. Det sies at så mange rike oppfører seg som Jokke, men dere tror vel ikke at han er den eneste på forumet med penger? Jeg kan tenke meg at det er flere som leser her akkurat nå som er blant de mer velstående, men som ikke tør å si noe i frykt for å bli stemplet pappagutt/riking.

5970519[/snapback]

Jeg blir ofte kalt rik, det ligger det nok noe i, men jeg føler meg ikke rik i det hele tatt. Jeg tjener også nesten alt av penger jeg har selv ;)
Lenke til kommentar
Vel, det må jo være en ganske dårlig forklaring. Det finnes folk som samler bruskorker, de er som oftest ikke rike. Unødvendig er forsåvidt subjektivt, jeg har personlig ikke behov for tamponger.

5970611[/snapback]

Selvsagt er det subjektivt - ingen av oss har behov for en PC for å overleve. Men du skjønner nok hva Elise-pewsen mener.

5970621[/snapback]

Jeg skjønner det, og jeg er uenig. Det finnes bedre definisjoner, f eks en viss sum i året, eller visse summer på konto. Hva jeg bruker pengene på er min sak, og selv om jeg "bare" tjener 250 000 i året kan jeg fortsatt kjøpe mye unødvendig dill-dall.

Lenke til kommentar
Vel, det må jo være en ganske dårlig forklaring. Det finnes folk som samler bruskorker, de er som oftest ikke rike. Unødvendig er forsåvidt subjektivt, jeg har personlig ikke behov for tamponger.

5970611[/snapback]

Selvsagt er det subjektivt - ingen av oss har behov for en PC for å overleve. Men du skjønner nok hva Elise-pewsen mener.

5970621[/snapback]

Perspektiv er en fin bil. ^^

 

Nattinatt, EvoZ! Sove godtesan. Ikke dø.

Lenke til kommentar

Foreldrene mine har forholdsvis mye penger. Ikke slik at vi er millionærer, men de tjener mer en gjennomsnittet, har mange unødvandinge "ting" og reiser en hel del. Mange vil se på meg og si at jeg er rik, men det stemmer på ingen måte. Jeg kjøper mine egne klær og ting, og får svært lite av foreldrene mine. Jeg har hatt jobb siden jeg var 15 og er økonomisk selvstendig på mange måter.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig rik? Kan noen definere det? Er man "rik" hvis man har en netto på over 500'000 året? Eller er man "rik" hvis man har mye datautstyr? Fin bil? Kjøleskap med mat?

 

Nå vil jeg ikke definere meg som rik, selv om jeg er 17år, har samboer og er forlovet, en datter på 6mnd, bil, leilighet, prosjektor, 21" LCD, tørketrommel, vaskemaskin, fryseboks, dress.. Hva er det "rikingene" har, som ikke jeg har?

5970592[/snapback]

Hva har du som jeg ikke har?

Jo det er:

- samboer.

- forlovelsesring.

- datter, ei heller sønn.

- bil og leilighet

- prosjektor og 21" LCD

- tørketrommel og vaskemaskin.

 

Jeg blir 17 og til sommeren har jeg:

hybel, data, 21(?)" TV (arvet av far), stipend.

Nei, jeg er ikke rik. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...