Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Der har vi alt oppsumert i ett ord. Du tror du vet hvordan "vi" (liker ikke å si det) gjør det. Og du tror så inderlig at alle rike er skattesnyltere som nekter å gi noe tilbake til felleskapet, at du kommer med slike smarte utsagn som "eller hvordan det nå enn er dere gjør det". Så lenge du har sånne holdninger vil vi aldri kunne ha en OK diskusjon. :)

 

Tror du forresten smutthull i loven er forbeholdt de rike?

5970492[/snapback]

 

Eneste grunnen til at jeg sa akkurat det er fordi vår venn jokke tidligere har nevnt at han har pengene på utenlandsk konto, og jeg ser ikke noen annen grunn til det enn og utnytte smutthull... beklager hvis jeg støtet deg på noe vis. det var ikke hensikten.

 

forresten, hvorfor tar du det for gitt at jeg ikke er rik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
forresten, hvorfor tar du det for gitt at jeg ikke er rik?

5970511[/snapback]

Interessant. Det sies at så mange rike oppfører seg som Jokke, men dere tror vel ikke at han er den eneste på forumet med penger? Jeg kan tenke meg at det er flere som leser her akkurat nå som er blant de mer velstående, men som ikke tør å si noe i frykt for å bli stemplet pappagutt/riking.

Lenke til kommentar
forresten, hvorfor tar du det for gitt at jeg ikke er rik?

5970511[/snapback]

Interessant. Det sies at så mange rike oppfører seg som Jokke, men dere tror vel ikke at han er den eneste på forumet med penger? Jeg kan tenke meg at det er flere som leser her akkurat nå som er blant de mer velstående, men som ikke tør å si noe i frykt for å bli stemplet pappagutt/riking.

5970519[/snapback]

 

Pappagutt!

Lenke til kommentar
Tror du forresten smutthull i loven er forbeholdt de rike?

5970492[/snapback]

Det har han aldri sagt. Poenget er at bedriftstoppene benytter seg av smutthullene oftere, og med større virkninger. Som sagt er dette generaliserende, men oppførselen til Joachim med flere er et godt tegn på at det ligger noe i disse påstandene.

5970501[/snapback]

Bedriftstopper inkluderer for øvrig også medlemmer av denne pro-skatte regjeringen. Snakk om å walk the talk! :)

 

Og ja, holdningene deres er nokså generaliserende. Det er veldig synd at dere dømmer alle "rike" fordi dere synes ÉN person her inne oppførerer seg på en måte dere misliker.

Lenke til kommentar
forresten, hvorfor tar du det for gitt at jeg ikke er rik?

5970511[/snapback]

Interessant. Det sies at så mange rike oppfører seg som Jokke, men dere tror vel ikke at han er den eneste på forumet med penger? Jeg kan tenke meg at det er flere som leser her akkurat nå som er blant de mer velstående, men som ikke tør å si noe i frykt for å bli stemplet pappagutt/riking.

5970519[/snapback]

Selv om man er rik trenger man ikke være bortsemt og få alt man peker på. Det er helt feil at man skal stemple noen som har penger, men som bruker dem på fornuftige ting og ikke klær til 10 000 på en dag.

Endret av Ronja
Lenke til kommentar
Der har vi alt oppsumert i ett ord. Du tror du vet hvordan "vi" (liker ikke å si det) gjør det. Og du tror så inderlig at alle rike er skattesnyltere som nekter å gi noe tilbake til felleskapet, at du kommer med slike smarte utsagn som "eller hvordan det nå enn er dere gjør det". Så lenge du har sånne holdninger vil vi aldri kunne ha en OK diskusjon. :)

 

Tror du forresten smutthull i loven er forbeholdt de rike?

5970492[/snapback]

 

Eneste grunnen til at jeg sa akkurat det er fordi vår venn jokke tidligere har nevnt at han har pengene på utenlandsk konto, og jeg ser ikke noen annen grunn til det enn og utnytte smutthull... beklager hvis jeg støtet deg på noe vis. det var ikke hensikten.

 

forresten, hvorfor tar du det for gitt at jeg ikke er rik?

5970511[/snapback]

No problem, forstår du er provosert. :)

 

Jeg skal ikke nevne tall, men jeg har en sum i utlandet -- dette er ikke for å utnytte disse såkalte smutthullene, men fordi jeg ønsker en god avkastning. Sist jeg sjekket var det lov. ;) Og nei, jeg tar det ikke for gitt at du ikke er rik -- men da synes jeg i så fall at det er rart at du skriver f.eks. "eller hvordan det nå enn er dere gjør det" - der "dere" åpenbart er siktet mot de såkalte rike.

Lenke til kommentar
Og ja, holdningene deres er nokså generaliserende. Det er veldig synd at dere dømmer alle "rike" fordi dere synes ÉN person her inne oppførerer seg på en måte dere misliker.

5970530[/snapback]

Jeg dømmer på ingen måte alle rike. Hvor har du det fra? Jeg sier jo selv at jeg er generaliserende i flere av mine poster her, men det er allikevel hold i påstandene mine.

Lenke til kommentar
forresten, hvorfor tar du det for gitt at jeg ikke er rik?

5970511[/snapback]

Interessant. Det sies at så mange rike oppfører seg som Jokke, men dere tror vel ikke at han er den eneste på forumet med penger? Jeg kan tenke meg at det er flere som leser her akkurat nå som er blant de mer velstående, men som ikke tør å si noe i frykt for å bli stemplet pappagutt/riking.

5970519[/snapback]

 

Vel...som jeg og mange andre her inne har sagt 1147 ganger tidligere; jeg har ingenting i mot rike personer, men holdningene enkelte av dem har. Tviler ikke et sekund på at det er flere en Joachim som har penge her på forumet. Men, det er få som har slike holdninger som enkelte her inne.

 

Slik som Robbiedeluxe, jeg trodde ikke at han var noe spessiellt rik, før han postet her i sted. Joachim hinter til at han er rik i hvert innlegg.

Lenke til kommentar
Og ja, holdningene deres er nokså generaliserende. Det er veldig synd at dere dømmer alle "rike" fordi dere synes ÉN person her inne oppførerer seg på en måte dere misliker.

5970530[/snapback]

Jeg dømmer på ingen måte alle rike. Hvor har du det fra? Jeg sier jo selv at jeg er generaliserende i flere av mine poster her, men det er allikevel hold i påstandene mine.

5970560[/snapback]

Den var egentlig mer rettet mot phax og hans "eller hvordan det nå enn er dere gjør det" kommentar. :)

Lenke til kommentar
Den var egentlig mer rettet mot phax og hans "eller hvordan det nå enn er dere gjør det" kommentar. :)

5970569[/snapback]

Da så. :)

 

Dette har egentlig vært en av de beste SO-kveldene noensinne. Faktisk litt kvalitet i postene her, uten at de vanlige spammerne og nazimoderatorene (ironilevel = 100) er her.

Lenke til kommentar
Joachim hinter til at han er rik i hvert innlegg.

5970561[/snapback]

Og det er derfor de med penger blir satt i dårlig lys, på grunn av én person. Men det gjelder jo alt, hvis man får et dårlig inntrykk av en person tror man gjerne "resten av dem" er sånn óg.

 

EDIT: Enig med han! *peke i posten over* Det er ordenlig interesant å diskutere med dere. ^^

Endret av Ronja
Lenke til kommentar
No problem, forstår du er provosert. :)

 

Jeg skal ikke nevne tall, men jeg har en sum i utlandet -- dette er ikke for å utnytte disse såkalte smutthullene, men fordi jeg ønsker en god avkastning. Sist jeg sjekket var det lov. ;) Og nei, jeg tar det ikke for gitt at du ikke er rik -- men da synes jeg i så fall at det er rart at du skriver f.eks. "eller hvordan det nå enn er dere gjør det" - der "dere" åpenbart er siktet mot de såkalte rike.

5970557[/snapback]

 

Tja, blir provosert av holdningen til jokke ja, er det jeg snakker om, ikke økonomien hans.

 

og når jeg skrev "eller hvordan det nå enn er dere gjør det" er "dere" de som utnytter smutthull, la ingenting mer i det. Tro det eller ei.

Lenke til kommentar
Vel...som jeg og mange andre her inne har sagt 1147 ganger tidligere; jeg har ingenting i mot rike personer, men holdningene enkelte av dem har. Tviler ikke et sekund på at det er flere en Joachim som har penge her på forumet. Men, det er få som har slike holdninger som enkelte her inne.

 

Slik som Robbiedeluxe, jeg trodde ikke at han var noe spessiellt rik, før han postet her i sted. Joachim hinter til at han er rik i hvert innlegg.

5970561[/snapback]

Da er det rart at det så ofte hintes til rike og "sånne som deg", i stedet for å snakke om de med kjipe holdninger. Folk har tross alt kjipe holdninger om alle fordeler, enten det er en fin bil, god PC (se signaturene til mange her på forumet), søt kjæreste (se signaturen min :p ) eller hva det nå er. Alle er stolt over noe, og alle liker å vise frem sin sterkeste side.

 

Hvorfor ellers skulle Eline postet i RPP?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...