Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Likestilling går da begge veier. Og gutter/menn som whiner over at de ikke får jobb når de brukte ungdomskolen og vgs til å sose rundt og flyte på sjarmen kan gå og henge seg. Er det noen som jobber hardt så er det jenter. I følge lærere, rektor og hva jeg selv har sett så er det de som er flittige, øver og stiller opp til prøver og som har satt seg realistiske mål som de faktisk greier å nå.

 

Blir dritt forbanna å høre på sånt tull om at vi ikke jobber hardt. Skal søren meg ikke ha noe av at eg sliter meg gjennom vgs for å få høyt nok snitt til medisinstudie og så få høre at jeg ikke jobber hardt nok. Og jeg har da gjort "mannfolk" arbeid jeg også. Brukte hele forrige sommer på det. Dere gutter er mye heldigere. Dere får jobb i egenskap av å være gutt. Jeg får for det meste bare vaskejobber fordi jeg ikke er sterk nok osv. :roll:

 

*gaaah*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke likestilling når kvinner skal ha egne "kvoter" alle stedet i samfunnet.

Kan stå på lik linje med resten av oss.  :roll:

5961842[/snapback]

 

Men når det finnes en haug av gamle bitre menn der ute som ikke vil ha kvinner i styre og viktige verv så er kanskje det eneste måten..? ;)

5961854[/snapback]

 

Minner meg om en reklame på tv:

 

-"Nå kan de bringe inn rullekaken frøken... "

 

Menn og kvinner er jo tross alt forskjellige... hvorfor ikke bare akseptere det. :roll:

Lenke til kommentar
Det er ikke likestilling når kvinner skal ha egne "kvoter" alle stedet i samfunnet.

Kan stå på lik linje med resten av oss.  :roll:

5961842[/snapback]

 

Men når det finnes en haug av gamle bitre menn der ute som ikke vil ha kvinner i styre og viktige verv så er kanskje det eneste måten..? ;)

5961854[/snapback]

Kjære deg, kjære deg, du har nok ikke forstått. Dere må gjerne være med i styret, hvis dere kan jobben. Problemet er at styrene er nødt til å ha kvinner med, selv om de ikke er de mest kvalifiserte.

 

Hvorvidt du gjorde leksene på videregående har ingenting å si.

Lenke til kommentar

Jeg er imot likestilling. Disse jævla damene kan se til helvete å hodle seg hjemme og betale regninger og gi meg nytelse. De duger ikke til meg. (Støv)suge kan de også. De kan re opp sengen min, de kan fore meg med god mat, og de kan gi meg Cola. Om de ikke gjør det, kan de se til helvete å bo på gata. Om de ikke vil det, kan de dø. Om de ser slitene ut, tar jeg de inn i varmen, og beordrer de til å (støv)suge. Om de vil vaske meg også, skal de få gnu og gnikke meg ren. Jævla jenter og likestilling. De er her for mitt personlige bruk. De er bruk og kast.

 

 

 

De som ikke skjønner ironien i denne teksten er rimelig flinke.

Lenke til kommentar
Det er ikke likestilling når kvinner skal ha egne "kvoter" alle stedet i samfunnet.

Kan stå på lik linje med resten av oss.  :roll:

5961842[/snapback]

 

Men når det finnes en haug av gamle bitre menn der ute som ikke vil ha kvinner i styre og viktige verv så er kanskje det eneste måten..? ;)

5961854[/snapback]

Kjære deg, kjære deg, du har nok ikke forstått. Dere må gjerne være med i styret, hvis dere kan jobben. Problemet er at styrene er nødt til å ha kvinner med, selv om de ikke er de mest kvalifiserte.

 

Hvorvidt du gjorde leksene på videregående har ingenting å si.

5961874[/snapback]

 

Finnes tonnevis av kvalifiserte kvinner der ute... Men når det kommer til å velge mellom en to like flinke folk, ene er mann andre er kvinne.. Så velger de menn. Hvorfor det..? Syntes ikke å kvotere inn kvinner på sånne premisser er riktig... Men uten en form for "tvang" så velger ikke menn kvinner inn i styrene. Sånn er det bare, å det vet vi begge.. ;)

Endret av CrazyKimmi=)
Lenke til kommentar
Det er ikke likestilling når kvinner skal ha egne "kvoter" alle stedet i samfunnet.

Kan stå på lik linje med resten av oss.  :roll:

5961842[/snapback]

 

Men når det finnes en haug av gamle bitre menn der ute som ikke vil ha kvinner i styre og viktige verv så er kanskje det eneste måten..? ;)

5961854[/snapback]

 

Minner meg om en reklame på tv:

 

-"Nå kan de bringe inn rullekaken frøken... "

 

Menn og kvinner er jo tross alt forskjellige... hvorfor ikke bare akseptere det. :roll:

5961872[/snapback]

 

Seff er vi forskjellige.. Men betyr det at vi skal gjøre sammen jobben som dere menn men tjene mindre? Hører vi til på kjøkkenet , mens dere skal jobbe...? Sånne forskjelliger vil ikke jeg ha i vertfall. :whistle:

Endret av CrazyKimmi=)
Lenke til kommentar
Det er ikke likestilling når kvinner skal ha egne "kvoter" alle stedet i samfunnet.

Kan stå på lik linje med resten av oss.  :roll:

5961842[/snapback]

 

Men når det finnes en haug av gamle bitre menn der ute som ikke vil ha kvinner i styre og viktige verv så er kanskje det eneste måten..? ;)

5961854[/snapback]

Kjære deg, kjære deg, du har nok ikke forstått. Dere må gjerne være med i styret, hvis dere kan jobben. Problemet er at styrene er nødt til å ha kvinner med, selv om de ikke er de mest kvalifiserte.

 

Hvorvidt du gjorde leksene på videregående har ingenting å si.

5961874[/snapback]

 

Finnes tonnevis av kvalifiserte kvinner der ute... Men når det kommer til å velge mellom en to like flinke folk, ene er mann andre er kvinne.. Så velger de menn. Hvorfor det..? Syntes ikke å kvotere inn kvinner på sånne premisser er riktig... Men uten en form for "tvang" så velger ikke menn kvinner inn i styrene. Sånn er det bare, å det vet vi begge.. ;)

5961892[/snapback]

Nei, sånn tror du at det er. :)

Lenke til kommentar
Finnes tonnevis av kvalifiserte kvinner der ute... Men når det kommer til å velge mellom en to like flinke folk, ene er mann andre er kvinne.. Så velger de menn. Hvorfor det..? Syntes ikke å kvotere inn kvinner på sånne premisser er riktig... Men uten en form for "tvang" så velger ikke menn kvinner inn i styrene. Sånn er det bare, å det vet vi begge..  ;)

5961892[/snapback]

Så vidt jeg vet finnes det flere menn enn kvinner med høy utdannelse.

Lenke til kommentar
Finnes tonnevis av kvalifiserte kvinner der ute... Men når det kommer til å velge mellom en to like flinke folk, ene er mann andre er kvinne.. Så velger de menn. Hvorfor det..? Syntes ikke å kvotere inn kvinner på sånne premisser er riktig... Men uten en form for "tvang" så velger ikke menn kvinner inn i styrene. Sånn er det bare, å det vet vi begge..  ;)

5961892[/snapback]

Så vidt jeg vet finnes det flere menn enn kvinner med høy utdannelse.

5961962[/snapback]

Jammen.. Altså.. NEHEI

*furte*

Lenke til kommentar
Finnes tonnevis av kvalifiserte kvinner der ute...

Bare for å ta litt tak i denne, at det finnes "tonnevis av kvalifiserte kvinner der ute" er nokså optimistisk. Jeg sier ikke at det ikke finnes kvalifiserte kvinner, men la oss f.eks. ta kvinnebasen.no -- det finnes per i dag rundt 3 500 kvinner registrert i kvinnebasen (gjennom AETAT) som kunne ønske seg en lederstilling og/eller styreverv. Er det virkelig dette vi vil i 2006? Søke spesifikt etter kvinner på internett? Hvor ble det av kompetanse her? Søke etter kvinner på internett gir meg dårlige assosiasjoner...

 

Hadde jeg vært kvinne hadde jeg aldri gått med på å registrere mitt navn i et database over kvinner som ønsker seg lederstillinger. Jeg synes det i seg selv er mange på respekt: "Se på oss, vi kan også være ledere". Jeg mener at gode kvinnelige talenter vil (og bør!) klare seg meget bra i arbeidslivet, uten hjelp av hverken staten eller en simpel og latterlig database på internett.

Lenke til kommentar
Og hva med at alle gutter må inn i militæret, mens jentene bare kan si nei jeg vil ikke? Er det liksom likestilling?

 

Ikke misforstå, jeg er helt for likestilling. Skal vi ha likestilling bør begge kjønn få alt både på godt og vondt.

5962020[/snapback]

Betyr det vi burde få mensen?

5962044[/snapback]

Hehe, lite vi kan gjøre med det da.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...