Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fredrikrb, hvor mye bruker du bussen? Og Hvor mye betaler du? Tror du at busstilbudet du benytter deg av vil bli rammet av en annen måte enn prisøkning?

5952014[/snapback]

 

Tar en buss til byen om morgenen (3 minutter på bussen :wee:) og en videre til skolen (5 minutter), og omvendt når jeg skal hjem. Har månedskort (370,-).

 

Og angående "tror du busstilbudet du benytter deg av vil bli rammet av en annen måte enn prisøkning" så skjønte jeg ikke helt hva du mente.

 

Men, det er dårlig gjort å lønne bussjåfører som vi gjør.

 

Forøvrig koster buss (uansett reisestrekning, gratis overgang) i Grenland 25,- for voksen og 13,- for barn (økte fra 20,- og 10,- den første april).

5952055[/snapback]

Ok, er litt trøtt nå, men skal svare etter beste evne.

Tar en buss til byen om morgenen (3 minutter på bussen :wee:) og en videre til skolen (5 minutter), og omvendt når jeg skal hjem. Har månedskort (370,-).
Tror du bussen vil gå færre ganger til byen etter streiken, et resultat av streiken altså? Eller tror du prisen for billett vil øke (også et resultat av streiken)?
Men, det er dårlig gjort å lønne bussjåfører som vi gjør.

 

Forøvrig koster buss (uansett reisestrekning, gratis overgang) i Grenland 25,- for voksen og 13,- for barn (økte fra 20,- og 10,- den første april).

Syns du ikke det er dårlig gjort å ta så høye billettpriser?

Kan si at jeg vet veldig lite om denne streiken og hvem den er mot. Men jeg synes bussprisene er alt for høye. Om man ønsker at flere skal ta buss, vil ikke høye busspriser hjelpe. Jeg tror staten burde gi mer støtte til bussselskapene.

 

Sorry for dårlig formulering etc.

Lenke til kommentar
Henger meg på den.

Mye artig fra han, selv om det er lite jeg har av Sunde nå.

*finne* :)

5952250[/snapback]

Har du hørt Mæsjen og Påsjen? :p Den er litt kul ;p

 

EDIT: Mæsjen og Påsjen var visst laget av Ole Paus? :S Sto det i Playlisten min.. Ble usikker nå..

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Tror du bussen vil gå færre ganger til byen etter streiken, et resultat av streiken altså? Eller tror du prisen for billett vil øke (også et resultat av streiken)?

 

Jeg tror billettprisene vil øke.

 

Tror ikke du følger meg helt her. Norges kollektive transport lider. Rekrutteringen av nye sjåfører går ned, nettopp på grunn av denne dårlige lønnen (face it, med tanke på hva slags ansvar og viktig jobb de faktisk har, bør de få mye bedre betalt enn de faktisk gjør).

 

Og når antallet tilgjengelige sjåfører går ned, hvem skal kjøre bussene våre? Det er ikke som om det sitter masse sjåfører på pauserommet nå og venter på at de skal ut og kjøre. Jo færre sjåfører, jo færre ruter er det mulig å opprettholde.

 

Dårlig lønn = dårlig rekruttering til yrket

Dårlig rekruttering = dårlig tilbud

 

Syns du ikke det er dårlig gjort å ta så høye billettpriser?

Kan si at jeg vet veldig lite om denne streiken og hvem den er mot. Men jeg synes bussprisene er alt for høye. Om man ønsker at flere skal ta buss, vil ikke høye busspriser hjelpe. Jeg tror staten burde gi mer støtte til bussselskapene.

 

Jeg mener også at staten/kommunene burde spytte inn penger her, men tror du det skjer med det første? Det er opp til befolkningen å presse styresmaktene til å bevilge penger og legge forholdene til rette for en effektiv og ikke minst lønnsom kollektivtransport.

Lenke til kommentar

Ole Paus var nok ja, jeg sa feil :p

 

 

 

[[be ware og skrivefeil!]]

 

Det begynte en morgen i dusjen

Min kone Turid som jeg kaller Tusjen

Ropte "Larsen, har du bestilt drosjen?"

For hun sku te værste med Pårsjen

Hu kanke kjøre Pårsjen uten å kræsjen

Nei Tusjen sa jeg, jeg tar Mæsjen

Jamen Larsen sa Tusjen, du er børsten

Pøh, blikke børsten av litt champis mot tørsten

 

Tusjen som er hekta på fæsjen

Kaller dæsjbordet i mæsjen for dæsjen

Jeg satte meg inn og smæsja inn reversen

Men så ble det kontroll, fyttefæsjen

Jeg bløsja og slo ned kalæsjen

Men da røsja en polti mot mæsjen

Jeg sa "Det er råknæsjt med kiser i fårsjen

men jeg har vognkortet til mæsjen i påsjen"

jeg sa "Hør er konstabel, jeg har dårlig tid

Du ser klokka er snart elleve og jeg sku vært et sted klokka ni

Jeg ser trafikken her er ganske stor

Det var råknæsjt å veksle non ord

Hvis du vil snakke mer, så kom på mitt kontor

Eller ta med en kjærste og kom opp der jeg bor"

Han sa "De har drukket du Larsen"

jeg ble knusktørr i hæsjen fyfarsjen

men så ba han om nøkla til mæsjen

Da sa jeg "Døh, ro deg ned i litt a bæsjen

jeg kanke gå fra en mæsj midt i busjen"

"Ålreit" sa han "Da får de pusjen"

"Pusje mæsjen? Da ryker jo kløtsjen"

"Ålreit sa'n så får de labbli og tørsjen"

 

Jeg måtte ringe etter Tusjen og Pårsjen

Men tusjen sto å brøsja på ståsjen

"Ta en drosje sa Larsen" sa Tusjen

"Næmen Tusjen" sa jeg "Ikke vær busjen"

"Dessuten ligger kæsjen i Pårsjen"

"Ålreit sa jeg", så sant mæsjen hos dråsjen

Så nå vil jeg skilles fra Tusjen

Etter den komæsjen med han bæsjen i busjen

 

 

Lenke til kommentar
Tror du bussen vil gå færre ganger til byen etter streiken, et resultat av streiken altså? Eller tror du prisen for billett vil øke (også et resultat av streiken)?

 

Jeg tror billettprisene vil øke.

 

Tror ikke du følger meg helt her. Norges kollektive transport lider. Rekrutteringen av nye sjåfører går ned, nettopp på grunn av denne dårlige lønnen (face it, med tanke på hva slags ansvar og viktig jobb de faktisk har, bør de få mye bedre betalt enn de faktisk gjør).

5952334[/snapback]

Er enig med deg her. Aner ikke hvor mye de får, men tipper på at det ikke er riktig mye. De burde få høyere lønn, det er tross alt de som står for at vi kommer oss på skolen om morran, og på kino om kveldene eller fester i helgene.

 

EDIT: Hmm.. Jeg har en fæl tendens til alltid å få to poster rett etter hverandre:S

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Ole Paus var nok ja, jeg sa feil :p

 

 

 

[[be ware og skrivefeil!]]

 

Det begynte en morgen i dusjen

Min kone Turid som jeg kaller Tusjen

Ropte "Larsen, har du bestilt drosjen?"

For hun sku te værste med Pårsjen

Hu kanke kjøre Pårsjen uten å kræsjen

Nei Tusjen sa jeg, jeg tar Mæsjen

Jamen Larsen sa Tusjen, du er børsten

Pøh, blikke børsten av litt champis mot tørsten

 

Tusjen som er hekta på fæsjen

Kaller dæsjbordet i mæsjen for dæsjen

Jeg satte meg inn og smæsja inn reversen

Men så ble det kontroll, fyttefæsjen

Jeg bløsja og slo ned kalæsjen

Men da røsja en polti mot mæsjen

Jeg sa "Det er råknæsjt med kiser i fårsjen

men jeg har vognkortet til mæsjen i påsjen"

jeg sa "Hør er konstabel, jeg har dårlig tid

Du ser klokka er snart elleve og jeg sku vært et sted klokka ni

Jeg ser trafikken her er ganske stor

Det var råknæsjt å veksle non ord

Hvis du vil snakke mer, så kom på mitt kontor

Eller ta med en kjærste og kom opp der jeg bor"

Han sa "De har drukket du Larsen"

jeg ble knusktørr i hæsjen fyfarsjen

men så ba han om nøkla til mæsjen

Da sa jeg "Døh, ro deg ned i litt a bæsjen

jeg kanke gå fra en mæsj midt i busjen"

"Ålreit" sa han "Da får de pusjen"

"Pusje mæsjen? Da ryker jo kløtsjen"

"Ålreit sa'n så får de labbli og tørsjen"

 

Jeg måtte ringe etter Tusjen og Pårsjen

Men tusjen sto å brøsja på ståsjen

"Ta en drosje sa Larsen" sa Tusjen

"Næmen Tusjen" sa jeg "Ikke vær busjen"

"Dessuten ligger kæsjen i Pårsjen"

"Ålreit sa jeg", så sant mæsjen hos dråsjen

Så nå vil jeg skilles fra Tusjen

Etter den komæsjen med han bæsjen i busjen

 

 

5952361[/snapback]

Hva heter den sangen der? Den har jeg vært på jakt etter i over et halvt år nå. :)

Lenke til kommentar
Tror du bussen vil gå færre ganger til byen etter streiken, et resultat av streiken altså? Eller tror du prisen for billett vil øke (også et resultat av streiken)?

 

Jeg tror billettprisene vil øke.

 

Tror ikke du følger meg helt her. Norges kollektive transport lider. Rekrutteringen av nye sjåfører går ned, nettopp på grunn av denne dårlige lønnen (face it, med tanke på hva slags ansvar og viktig jobb de faktisk har, bør de få mye bedre betalt enn de faktisk gjør).

 

Og når antallet tilgjengelige sjåfører går ned, hvem skal kjøre bussene våre? Det er ikke som om det sitter masse sjåfører på pauserommet nå og venter på at de skal ut og kjøre. Jo færre sjåfører, jo færre ruter er det mulig å opprettholde.

 

Dårlig lønn = dårlig rekruttering til yrket

Dårlig rekruttering = dårlig tilbud

 

Syns du ikke det er dårlig gjort å ta så høye billettpriser?

Kan si at jeg vet veldig lite om denne streiken og hvem den er mot. Men jeg synes bussprisene er alt for høye. Om man ønsker at flere skal ta buss, vil ikke høye busspriser hjelpe. Jeg tror staten burde gi mer støtte til bussselskapene.

 

Jeg mener også at staten/kommunene burde spytte inn penger her, men tror du det skjer med det første? Det er opp til befolkningen å presse styresmaktene til å bevilge penger og legge forholdene til rette for en effektiv og ikke minst lønnsom kollektivtransport.

5952334[/snapback]

Ser hvor du vil hen. Og nei, jeg har ikke fulgt med i kollektivtransporten.

 

Tror flere kommer til å at buss dersom bensinprisene økes. Hørte tidligere i dag at bussprisen kom til å øke til 15 kr. Tror dette vil føre til en blomstring i kollektivtrafikken. Om det er noen trøst.

 

 

Da skrur jeg av :sleep::sleep:

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...