Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel ingen forskjell på å leie inn en negergutt eller en hvilken som helst annen gutt som ønsker å tjene seg litt penger...

5923771[/snapback]

 

Nja, å leie en negergutt pleier vell ofte å inneholde ett lite snev at utnyttelse? :ermm:

5923782[/snapback]

Det lurer jeg også på. Derfor det var et poeng at han ikke var hvit eller fra nabolaget.

Lenke til kommentar
Det er vel ingen forskjell på å leie inn en negergutt eller en hvilken som helst annen gutt som ønsker å tjene seg litt penger...

5923771[/snapback]

 

Nja, å leie en negergutt pleier vell ofte å inneholde ett lite snev at utnyttelse? :ermm:

5923782[/snapback]

 

Jeg ser ikke helt hva dere mener... Vi lever i 2006, og så lenge dette ikke er en importert slave fra midt inni mørkeste Afrika kan jeg ikke se hvordan det er utnyttelse. Gutten får sikkert like godt betalt som han hadde fått hvis han var hvit.

 

Ser ikke forskjellen på å leie inn en hvilken som helst gutt til å rydde innkjørselen, eller å ha noen til å lage maten for seg.

 

EDIT: Om han var fra nabolaget ville han sikkert krevd alt for mye betalt, typ 250 kroner timen :tease:

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar

Han får jo sikkert en hundrelapp i timen, er ikke det. Synes bare det så litt trist ut for en liten gutt og gå og skrubbe oppkjørselen... Hadde forsåvidt vært litt trist om han var norsk og hvit også...

 

EDIT: En annen eldre nabo her som jeg skulle hjelpe med litt datagreier(!!) synes det var litt ekkelt å ikke ha fast timepris, så hun foreslo først 700 i timen for meg. Det var jo kos, men jeg hadde ikke helt hjerte til å ta i mot så meget, så gikk ned til 500. Jeg har et hjerte jeg også.-

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Han får jo sikkert en hundrelapp i timen, er ikke det. Synes bare det så litt trist ut for en liten gutt og gå og skrubbe oppkjørselen... Hadde forsåvidt vært  litt trist om han var norsk og hvit også...

5923814[/snapback]

 

En liten gutt? Jeg har inbillt meg at du ikke var så fryktelig mye yngre enn meg?

 

Synes forsåvidt ikke det er trist i det heletatt. Der jeg kommer fra ( ;) ) er det veldig vanlig å ta seg møkkajobber for møkkalønn dersom man ikke har vanlig jobb fra før. Klippe plener, rake løv, male, rake ugress og passe møkkaunger for 50 kroner timen.

 

EDIT; 500 kroner, så edelt :innocent: Jeg satt en gang barnevakt for 2 barn etter jobb en lørdagskveld. Slutta på rema klokken 21:00, og dro rett dit hvor jeg satt barnevakt til klokken 4 om morgenen. Det var ikke noe vanskelig jobb, og jeg satt for det meste med lekser, men da de kom hjem og gav meg 200 kroner ble jeg svært paff.. Jeg var tross alt over 18 og hadde sittet i mange timer ... :hrm: Satt ikke mer for de ;)

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar
Han får jo sikkert en hundrelapp i timen, er ikke det. Synes bare det så litt trist ut for en liten gutt og gå og skrubbe oppkjørselen... Hadde forsåvidt vært  litt trist om han var norsk og hvit også...

5923814[/snapback]

 

huff, eneste som er trist her er du og dine holdninger kjære Jokke. :no:

Lenke til kommentar
Synes forsåvidt ikke det er trist i det heletatt. Der jeg kommer fra (  ;)  ) er det veldig vanlig å ta seg møkkajobber for møkkalønn dersom man ikke har vanlig jobb fra før. Klippe plener, rake løv, male, rake ugress og passe møkkaunger for 50 kroner timen.

5923821[/snapback]

 

Her er det ikke vanlig og ta "møkkajobber" for "møkkalønn" :hmm:

 

Hvor bor du, da?

Lenke til kommentar
Han får jo sikkert en hundrelapp i timen, er ikke det. Synes bare det så litt trist ut for en liten gutt og gå og skrubbe oppkjørselen... Hadde forsåvidt vært  litt trist om han var norsk og hvit også...

 

EDIT: En annen eldre nabo her som jeg skulle hjelpe med litt datagreier(!!) synes det var litt ekkelt å ikke ha fast timepris, så hun foreslo først 700 i timen for meg. Det var jo kos, men jeg hadde ikke helt hjerte til å ta i mot så meget, så gikk ned til 500. Jeg har et hjerte jeg også.-

5923814[/snapback]

Oeh? Er det noe galt i 16aaringer som skrubber oppkjoersler?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...