Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har lyst til aa fortelle meg saann ca. hva grafiske kalkulatorer ligger paa i moderlandet? Evt. hvor jeg kan finne priser paa det.

5920275[/snapback]

Rundt tusenlappen? Kanskje oppimot 1500? Snakker da om de vanlige modellene for vgs.

5920276[/snapback]

Standard modeller for grunnskolen. TI 83/84/87 og Casio tilsvarende. (Det er i alle fall standard her nede, vil tro det er ca. det samme der hjemme).

Tingen er at disse koster vel 100 euro paa det meste her. Har en del venner som begynner paa vgs, kanskje muligheter paa aa tjene et par hundrelapper? :wee:

Lenke til kommentar
Nei du, det er jo ganske innlysende at du ikke bare kan fortsette på ny og ny garanti fordi de har måttet skifte ut produktet.

5920274[/snapback]

Det burde da bli ny garanti nettopp fordi det er et nytt produkt!

 

 

Uansett om garantien er gått ut gjelder forbrukerkjøpsloven på det nye produktet.

5920285[/snapback]

Forbrukerloven? Kjapp innføring please?

 

Vet hva den er, men har du link til lov.no elns?

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle om den gjelder på det opprinnelige produktet, orginal garantien gikk ut for en mnd siden :)

 

Men hvordan skal jeg gjøre det med forbrukerloven da? Skal jeg bare ringe Apple "Hei! iPoden min er ødelagt, garantien har gått ut, men jeg påberoper meg forbrukerloven og skal ha ny!"?

Lenke til kommentar
Spiller ingen rolle om den gjelder på det opprinnelige produktet, orginal garantien gikk ut for en mnd siden :)

 

Men hvordan skal jeg gjøre det med forbrukerloven da? Skal jeg bare ringe Apple "Hei! iPoden min er ødelagt, garantien har gått ut, men jeg påberoper meg forbrukerloven og skal ha ny!"?

5920344[/snapback]

FredriK: Riktig. Men sånn fungerer ikke loven i praksis. Sjekk elkjøp, og finn x antall kabler med "lifetime warranty" som ikke er verdt en dritt.

 

Zappza: Du må ta kontakt med de du kjøpte iPoden av. Apple har ingenting med forbrukerkjøpsloven direkte - dette er forhandlers ansvar. (Om du da ikke kjøpte på nettet direkte av Apple, da bare ringer du og trykker 3 (eller hva det måtte være) for garanti-case, så skjønner de hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Du lærer om forbrukerloven i økonomi på VGS, det skal jeg love deg :hrm:

 

glad jeg skal kvitte meg med matte,naturfag og økonomi til nesten år :D

bytter ut disse fagene med 5 timer IKT og psykologi :D

5920341[/snapback]

Det gjør da ingenting? Denna loven høres nyttig ut :innocent:

 

fredrikrb: Denneloven? Ble bare litt usikker siden det står "Mangler ved produktet" blir mangler det samme som feil eller?

 

Mohaa! Ringe Apple i morgen og reklamere, skal bli artig og høre hva danskene sier til den norske Forbrukerloven! :evil:

Lenke til kommentar
*kremt*

 

Orker dere å lage en ny thread om saken? :)

Se på forbrukerrådet sine sider om saken, de kan gi deg en god del info også.

5920358[/snapback]

Ny tråd skal lages, ble vel support :whistle:

 

 

Og ofte er apple.no forhandleren. ^^

5920370[/snapback]

Ikke i mitt tilfelle, lokalt her ;)

 

Shit, jeg har jobba der jeg kjøpte iPoden, tro om de blir greiere da :hmm:

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...