Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Bollocks, jeg er så lei av den gnålinga til dere idioter som ikke gidder å PRØVE å skrive skikkelig engang.

 

Ja, vi har lest første posten i denne tråden, og ja, dere er idioter.

5906371[/snapback]

 

 

Nei, for all del.

Men poenget er vel at det rett og slett er lettere og bare skrive rett frem muntlig/dialekt, kanskje for at jeg i bunn og grunn ikke ser nytten i rettskrivning så lenge budskapet når frem.  :roll:

5906352[/snapback]

Du ser ikke nytte av rettskrivning? VI kan jo dra frem det klassiske eksempelet om kommaregelen, "vent ikke, heng ham" og "vent, ikke heng ham". Ser du forskjellen?

 

Hvis Anne kommer, kommer også en viss person. (Det gir mening, ikke sant?)

Viss Anne kommer, kommer også en hvis person. (Den gir ikke mening, er du med?)

 

Manglende rettskriving fører til kommunikasjonsproblemer. Nettopp derfor er rettskrivning så viktig i en tid der stadig med av kommunikasjonen skjer skriftlig.

5906386[/snapback]

Mine helter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oh, plz. Må Fredrik, Kaiern, Hylo eller Steffy komme og redde SO fra verdens undergang? Jeg tror nesten jeg burde pakke til TG. Noen som vil overbevise meg om at jeg burde gjøre det?

 

Edit: Se der ja, der kom hottien og ryddet opp.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

]All medfølelse til dere... To spillegale, men bare en konsoll :nei: Få dere en til!!

 

Hmm... Da så, men nå henger du jo på forumet i stedet :!:

 

Jeg vurderer faktisk og ignorere alle som skriver dialekt :hrm:

5906406[/snapback]

 

Vi vurderte det.. jeg kjøpte faktisk en til da vi hadde ps2, men fikk den aldri.. svindler!

 

Xboxen er litt for dyr til at det vil være nyttig å eie 2... og da ville vi bare krangla om hvem som skulle spille på HDTV og hvem som skulle spille på den gamle 20" som står på gulvet på soverommet..

 

Men det funker egentlig ganske bra slik vi har det, jeg kan se på mens han spiller og han kan ... jobbe overtid mens jeg spiller :!:

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe problem med å forstå andre dialekter.

Kanskje det å kunne forstå andre dialekter krever mer enn å bare kunne skrive bokmål? :p

5906419[/snapback]

Jeg forstår ingenting annet enn Oslo-dialekt og det gjør meg skikkelig flau, for det virker som jeg ikke vil forstå. Mamma hadde en venninne her fra Flekkefjord, jeg bare lo og sa ja og nei der jeg trodde det passet jeg. :blush:

Lenke til kommentar
Dårlig erfaring, Thea?

5906375[/snapback]

Tror det, vi alle vet jo om kukosten i SO3 :!:

 

 

Nei, for all del.

Men poenget er vel at det rett og slett er lettere og bare skrive rett frem muntlig/dialekt, kanskje for at jeg i bunn og grunn ikke ser nytten i rettskrivning så lenge budskapet når frem.  :roll:

5906352[/snapback]

Det er da ikke lettere og skrive dialekt? Jeg sliter nesten når jeg skal skrive dialekt :ermm:

 

Jeg sammenligner dialekter med forskjellige språk. De fleste er vanskelig å forstå :)

 

 

Manglende rettskriving fører til kommunikasjonsproblemer. Nettopp derfor er rettskrivning så viktig i en tid der stadig med av kommunikasjonen skjer skriftlig.

5906386[/snapback]

Agreed...

 

 

Linn: Tror han sikter til at du bruker ".." ikke "..." som det egentlig skal være :)

 

Bundy: Det er da så vitterlig flere som skriver dialekt, jeg bare husker ingen ^^

Lenke til kommentar
Ta deg god tid når du skriver postene dine og se spesielt godt etter skrivefeil, grammatiske feil og eventuell feilinformasjon. Du skal ikke bruke SMS- språk og helst ikke forkortelser, spesielt ikke hvis det er en forkortelse folk flest ikke kan. Hvis du i etterkant oppdager en skrivefeil kan du i så fall bruke "Edit"-funksjonen til forumet for å endre på det som var feil. Det er vanlig å skrive "Edit: 'Det som har blitt endret'" etter en eventuell endring slik at folk kan se hvorfor du har endret på innlegget.

 

Husk at en aldri skal rase ut i tråden med kritikk av skrivefeil eller grammatiske feil. Om spørsmålet er dårlig formulert kan du pent og høflig be trådstarter omformulere spørsmålet. Dette kan legges til som et svar i tråden hvis det er et engangstilfelle, men hvis du har ergret deg over samme person tidligere anbefaler vi at du sender en personlig beskjed til personen der du ber han prøve å skrive tydeligere. Det finnes nemlig mennesker som har skrive- og leseproblemer og da skal man ta hensyn.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe problem med å forstå andre dialekter.

Kanskje det å kunne forstå andre dialekter krever mer enn å bare kunne skrive bokmål? :p

5906419[/snapback]

Du svarte ikke på mitt spørsmål. Ser du forskjellen i mine to eksempler?

5906434[/snapback]

 

Ja, jeg gjør det. :)

 

(Komma etter ja og nei right? hva eg flink no :!: )

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...