Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Påskeferie  :!:

 

Jeg er hos foreldrene mine på ferie.. Uten xbox 360 eller andre konsoller  :cry:

5906309[/snapback]

Ah, forklarer alt ^^

 

Tok du ikke med deg 360-en :ohmy:

 

Skammes burde du :mad:

5906327[/snapback]

 

Jeg fikk rett og slett ikke lov :( Typen skulle være igjen alene. Han mente jeg var heldig nok som skulle hjem, om jeg ikke skulle ta fra han det eneste som kunne underholde han mens jeg var borte ..

 

Tok med meg ps2'en hjem i sommerferien.. det endte med at jeg satt inne begge ferieukene mine med nytt spill... Ikke så bra det heller når man egentlig skulle festa, vært med venner og gjort.. sosiale ting

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Viss nå dialekter/Chatte Språk/SMS-Språk klarer å formidle samme budskap på færre ord er vel det et mer effektivt språk...

 

Vi burde innføre det på skolene :D  :w00t:

5906338[/snapback]

H...

 

V...

 

I...

 

S...

 

 

Hvem skulle trodd at man etter å diskutert språket sitt side opp og side ned, fortsatt ikke har fått det med. Ta deg sammen.

Lenke til kommentar
Viss nå dialekter/Chatte Språk/SMS-Språk klarer å formidle samme budskap på færre ord er vel det et mer effektivt språk...

 

Vi burde innføre det på skolene :D  :w00t:

5906338[/snapback]

 

Ja ikke sant. eller vi kunne rett og slett slutte å lære rettskriving.

 

Om æ sku skrv mi dialækt sku alle her bli gnske sur etterkvært kann æ sei dæ!

 

Bergensk er ikke den eneste dialekten i Norge skjønner du...

 

Det eneste jeg har problemer med er at jeg ofte skriver "Sjø" som er min dialekts forkortelse av skjønner du... sier det titt og ofte også.. :blush:

Lenke til kommentar
Viss nå dialekter/Chatte Språk/SMS-Språk klarer å formidle samme budskap på færre ord er vel det et mer effektivt språk...

 

Vi burde innføre det på skolene :D  :w00t:

5906338[/snapback]

H...

 

V...

 

I...

 

S...

 

 

Hvem skulle trodd at man etter å diskutert språket sitt side opp og side ned, fortsatt ikke har fått det med. Ta deg sammen.

5906345[/snapback]

Har du lest førstepost?

 

Folk skriver slik de skriver, trenger ikke å rette på skrivefeil.

 

4140551[/snapback]

Og du chills, du burde gi faen i og skrive dialekt. Det står i rettningslinjene at man ska lskrive bokmål, eller nynorsk.(evnt engelsk)

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Du har absolutt et poeng. Noen tar ting til seg lettere enn andre; noe man bør ta litt hensyn til.

Alle burde tenke over at man han kun lov til å skrive så godt norsk man kan, i og med at det står i retningslinjene. Men hvor mange leser egentlig dem? ^^

5906297[/snapback]

Ja, det er vanskelig å vite hvordan man kan formidle ting skriftelig, uten å tråkke folk for hardt på tærne..

 

Viss nå dialekter/Chatte Språk/SMS-Språk klarer å formidle samme budskap på færre ord er vel det et mer effektivt språk...

 

Vi burde innføre det på skolene :D  :w00t:

5906338[/snapback]

Tingen er vel at dialekt er tungvindt å lese. Spes. andres.

Lenke til kommentar
Bollocks, jeg er så lei av den gnålinga til dere idioter som ikke gidder å PRØVE å skrive skikkelig engang.

 

Ja, vi har lest første posten i denne tråden, og ja, dere er idioter.

5906371[/snapback]

 

Det er helt greit at noen skriver feil fordi de har dysleksi.. slikt må man egentlig bare prøve å tollerere.. men når noen skriver så mye feil fordi de ikke gidder å prøve engang.. vel.. da blir saken en annen

Lenke til kommentar
Nei, for all del.

Men poenget er vel at det rett og slett er lettere og bare skrive rett frem muntlig/dialekt, kanskje for at jeg i bunn og grunn ikke ser nytten i rettskrivning så lenge budskapet når frem.  :roll:

5906352[/snapback]

Du ser ikke nytte av rettskrivning? VI kan jo dra frem det klassiske eksempelet om kommaregelen, "vent ikke, heng ham" og "vent, ikke heng ham". Ser du forskjellen?

 

Hvis Anne kommer, kommer også en viss person. (Det gir mening, ikke sant?)

Viss Anne kommer, kommer også en hvis person. (Den gir ikke mening, er du med?)

 

Manglende rettskriving fører til kommunikasjonsproblemer. Nettopp derfor er rettskrivning så viktig i en tid der stadig med av kommunikasjonen skjer skriftlig.

Lenke til kommentar
Bollocks, jeg er så lei av den gnålinga til dere idioter som ikke gidder å PRØVE å skrive skikkelig engang.

 

Ja, vi har lest første posten i denne tråden, og ja, dere er idioter.

5906371[/snapback]

 

Det er helt greit at noen skriver feil fordi de har dysleksi.. slikt må man egentlig bare prøve å tollerere.. men når noen skriver så mye feil fordi de ikke gidder å prøve engang.. vel.. da blir saken en annen

5906381[/snapback]

 

Så klart. Greit at man har dysleksi. Det jeg mener står i innlegget ditt uansett.

Lenke til kommentar
Det er helt greit at noen skriver feil fordi de har dysleksi.. slikt må man egentlig bare prøve å tollerere.. men når noen skriver så mye feil fordi de ikke gidder å prøve engang.. vel.. da blir saken en annen

5906381[/snapback]

 

VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL

 

Du glemte punktum, vettu u hva. Kvelden min e ødelagt. :roll:

Lenke til kommentar
Du har absolutt et poeng. Noen tar ting til seg lettere enn andre; noe man bør ta litt hensyn til.

Alle burde tenke over at man han kun lov til å skrive så godt norsk man kan, i og med at det står i retningslinjene. Men hvor mange leser egentlig dem? ^^

5906297[/snapback]

Ja, det er vanskelig å vite hvordan man kan formidle ting skriftelig, uten å tråkke folk for hardt på tærne..

 

Viss nå dialekter/Chatte Språk/SMS-Språk klarer å formidle samme budskap på færre ord er vel det et mer effektivt språk...

 

Vi burde innføre det på skolene :D  :w00t:

5906338[/snapback]

Tingen er vel at dialekt er tungvindt å lese. Spes. andres.

5906377[/snapback]

 

Ja spesielt andres! Du har bodd i Stavanger ikke sant! Har du også erfaring med at Siddiser absolutt skal prakke på andre sin dialekt, uansett hvor mye man spør og ber om de ikke kan skrive bokmål så man slipper å tyde hvert ord de skriver?

 

Jeg kan skrive dialekt jeg også! Med venner og slik. Men kun dersom de "Begynner" å skrive dialekt.. Jeg foretrekker å bruke bokmål siden jeg snakker med folk fra hele Norge og det har blitt en vane

Lenke til kommentar
Det er helt greit at noen skriver feil fordi de har dysleksi.. slikt må man egentlig bare prøve å tollerere.. men når noen skriver så mye feil fordi de ikke gidder å prøve engang.. vel.. da blir saken en annen

5906381[/snapback]

 

VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL

 

Du glemte punktum, vettu u hva. Kvelden min e ødelagt. :roll:

5906388[/snapback]

 

 

.. .. .. ..

 

8 punktum teller jeg. Hvordan ser dine punktum ut?

Lenke til kommentar
Viss nå dialekter/Chatte Språk/SMS-Språk klarer å formidle samme budskap på færre ord er vel det et mer effektivt språk...

 

Vi burde innføre det på skolene :D  :w00t:

5906338[/snapback]

:ermm:

 

 

Jeg fikk rett og slett ikke lov :( Typen skulle være igjen alene. Han mente jeg var heldig nok som skulle hjem, om jeg ikke skulle ta fra han det eneste som kunne underholde han mens jeg var borte ..

 

Tok med meg ps2'en hjem i sommerferien.. det endte med at jeg satt inne begge ferieukene mine med nytt spill... Ikke så bra det heller når man egentlig skulle festa, vært med venner og gjort.. sosiale ting

5906342[/snapback]

All medfølelse til dere... To spillegale, men bare en konsoll :nei: Få dere en til!!

 

Hmm... Da så, men nå henger du jo på forumet i stedet :!:

 

Jeg vurderer faktisk og ignorere alle som skriver dialekt :hrm:

Lenke til kommentar
Viss nå dialekter/Chatte Språk/SMS-Språk klarer å formidle samme budskap på færre ord er vel det et mer effektivt språk...

 

Vi burde innføre det på skolene :D  :w00t:

5906338[/snapback]

:ermm:

 

 

Jeg fikk rett og slett ikke lov :( Typen skulle være igjen alene. Han mente jeg var heldig nok som skulle hjem, om jeg ikke skulle ta fra han det eneste som kunne underholde han mens jeg var borte ..

 

Tok med meg ps2'en hjem i sommerferien.. det endte med at jeg satt inne begge ferieukene mine med nytt spill... Ikke så bra det heller når man egentlig skulle festa, vært med venner og gjort.. sosiale ting

5906342[/snapback]

All medfølelse til dere... To spillegale, men bare en konsoll :nei: Få dere en til!!

 

Hmm... Da så, men nå henger du jo på forumet i stedet :!:

 

Jeg vurderer faktisk og ignorere alle som skriver dialekt :hrm:

5906406[/snapback]

Alle = chills?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...