Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban

b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jaja, vet det. Men har du peng kan du nok skaffe en.

5906129[/snapback]

Igjen, les hva jeg skrev og TENK!

5906140[/snapback]

No e eg nesten litt spent på ka du tenker på. :blush: :!: ?

Hmm bokmål er så unødig, kan jeg heller få skrive engelsk. ? :innocent:

Cheezcake: Nice :tease::D

Endret av chills
Lenke til kommentar
The_Fire haha ka e det du griner over... sinna for noen plaga deg i sted?

EN TING TIL:

EG SKRIVER MUNTLIG BERGENS LEV MED DET ELLER VÆR SÅ JÆVLIG SNILL OG BRUK IGNORER BRUKER FUNKSJONEN: :)

5906121[/snapback]

Kan du ikke bare innrømme at du er treg, og aldri har klart å skrive riktig?

Lenke til kommentar
Jaja, vet det. Men har du peng kan du nok skaffe en.

5906129[/snapback]

Igjen, les hva jeg skrev og TENK!

5906140[/snapback]

No e eg nesten litt spent på ka du tenker på. :blush: :!: ?

Hmm bokmål er så unødig, kan jeg heller få skrive engelsk. ? :innocent:

Cheezcake: Nice :tease::D

5906161[/snapback]

Heller Engelsk enn dialekt iallefall.

For noen år siden da jeg på ungdomskolen begynte å sitte på nett/msn begynte folk å syte om ungdommen som skrev dialekt både på chat og sms.. jeg fnøys av de og skjønte ikke hysteriet.. jeg klarte da fint å skille mellom venneprat og skriving av norskoppgaver på skolen..

Nå ser jeg derimot fler og fler av de på 15-16 som rett og slett ikke kan å skrive bokmål... Søskenbarnet mitt kan kun dialekt.. er det mulig....

Så feil kan man ta :(

Synes det er ei trist utvikling.. før var det bare de med lese og skrivevansker som hadde problemer med rettskrivinga..

Lenke til kommentar
Hva er poenget med å hetse chills? Ok, han skriver på dialekt, men det er da ikke verdens undergang.

5906197[/snapback]

Er det dialekt å skrive viss fremfor hvis? Eneste mulige forskjell er lengden på s-lyden, og hvis det er dialekten hans kan da jammen skrive hviss? Legg ikke skylden på dialekten.

Lenke til kommentar
For noen år siden da jeg på ungdomskolen begynte å sitte på nett/msn begynte folk å syte om ungdommen som skrev dialekt både på chat og sms.. jeg fnøys av de og skjønte ikke hysteriet.. jeg klarte da fint å skille mellom venneprat og skriving av norskoppgaver på skolen..

Nå ser jeg derimot fler og fler av de på 15-16 som rett og slett ikke kan å skrive bokmål... Søskenbarnet mitt kan kun dialekt.. er det mulig....

Så feil kan man ta :(

Synes det er ei trist utvikling.. før var det bare de med lese og skrivevansker som hadde problemer med rettskrivinga..

5906194[/snapback]

Jeg klarer også uten problemer og skille mellom venneprat og skole og nett skriving :) Men flere i klassen min klarer ikke det, men jeg prøver og få de på rett vei igjen ;)
Lenke til kommentar
Hva er poenget med å hetse chills? Ok, han skriver på dialekt, men det er da ikke verdens undergang.

5906197[/snapback]

Det er ikke verdens undergang, men det er en uting!

5906207[/snapback]

Ja!

På et annet forum jeg er medlem av er det en som er blind. Vedkommende har store problemer med å "lese" innlegg fordi enkelte fjortenåringer ikke klarer å skrive bokmål/nynorsk istedet for sms-språk og dialekt..

Og for en som har lesevansker må det være selve marerittet over alle mareritt.. å skulle stotre seg gjennom 50 forskjellige dialekter...

EDIT: leif :blush:

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at det ikke er en uting å skrive på dialekt. Men det ingen grunn til å "småhetse" chills.

Selvfølgelig er det en fordel å skrive enten på bokmål eller nynorsk, men det kan i mindre grad være vanskelig å skille "vennespråk" og korrekt språk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...