Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban

b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns det faktisk har blitt litt vel mye hat mot alle som tør å ytre frampå noe som helst som kan oppfattes som negativt om homofili... Sier man noe som kan tolkes som negativt blir du hudflettet og kalt gammeldags homofob. Det er per i dag mye mer tabu å si noe negativt om homofile enn å stå fram som homse.

Det blir som å si noe negativt om jøder eller svarte; det skal rett og slett ikke sies. Folk må gjerne si negative ting om homofile, men det må likestilles med jødehat og rasisme, der det også er en nulltoleranse.

Er på ingen måte noen homofob og mener at folk må kunne velge legning selv, men å begynne å si at det er like naturlig som å være hetero er vel litt i drøyeste laget? Og angående adoptering og sånt, tror du ikke at det beste for de fleste barn er å vokse opp med en far og en mor sånn som det alltid har vært for alle fram til nå?

Jeg synes ikke det er i drøyeste laget. De har ikke valgt det, derfor er det naturlig. Det er ikke mindre naturlig å være skeivhendt, selv om folk flest ikke er det?

Angående adoptering så kan man argumentere med at mor og far er en fin ordning, men 50% av ekteskap fungerer ikke, og maaange barn fødes utenfor ekteskap. Hvor mange kjenner du som har vokst opp med kun mor eller far? Er de dårligere mennesker av den grunn?

Antall og kjønn har ingenting å si når det gjelder oppvekst, det kun individene som oppdrar.

Med innpass i kirken skjønner jeg egentlig ikke helt hvorfor de har så lyst til å inn der engang med de gamle stabeisene som helt tydelig ikke vil ha dem der uansett. Finnes da mange andre trossamfunn som er mer tolerante (og sikkert bedre på andre måter også) enn statskirka.

Det er ikke bare å få en ny religion så snart den ikke passer. Folk har vokst opp med religionen, og religioner er faktisk folket som styrer. Hvis alle de kristne ønsker å tilbe Muhammed, da er det slik. Folk glemmer at det ikke er prester eller paven som bestemmer, det er de praktiserende medlemmene.

Må bare få si igjen at jeg ikke er homofob, driver ikke med uthenging av homofile og respekterer dem som velger å leve sånn. Men det er alltid to sider av en sak, og i det siste har det faktisk blitt lagt så mye vekt på toleranse overfor homofile at man har mistet toleransen overfor dem med andre meninger...

Det har ikke med toleranse å gjøre; jeg tolerer alle meninger. Det mange får hets for er å enten plassere homofile i bås, eller komme med svake argumenter for at det er unaturlig, for så å gjemme seg bak "det er min mening". Folk må gjerne mene at homofile eller svarte er undermennesker, men de tar feil (and that's the truth).

Lenke til kommentar
Hvordan kan du ha en bukse som ikke passer etter EN fredags kveld?

Da kan den ikke ha passa så godt torsdagen før :p

5857281[/snapback]

På fredag var de løse. Jeg skjønner ingenting.

Eller, har jo spist mer enn jeg pleier da. Har spist frokost, lunsj, en porsjon middag istedenfor en halv pluss kveldsmat. Vanligvis spiser jeg 1 eller 2 av de fire. ;)

5857291[/snapback]

Sorry, jeg tyvlånte buksa de, du skal få tilbake snart ;)

Lenke til kommentar
Vi konfirmerer oss for to forskjellige grunner

Kristene: Bekreftelse av den kristne dåp, og det skjer ved en kristen handling

Ikke kristne : en skille fra ungdom til voksen!

Har ikke vi rett til å konfirmere oss pga vi ikke er kristne?  :ohmy:

Skal vi ikke ha lov til å feire jul og påske, fordi det tilhører kristendommen?

5856652[/snapback]

Du er ikke voksen naar du konfirmerer deg :)

Lenke til kommentar
Vi konfirmerer oss for to forskjellige grunner

Kristene: Bekreftelse av den kristne dåp, og det skjer ved en kristen handling

Ikke kristne : en skille fra ungdom til voksen!

Har ikke vi rett til å konfirmere oss pga vi ikke er kristne?  :ohmy:

Skal vi ikke ha lov til å feire jul og påske, fordi det tilhører kristendommen?

5856652[/snapback]

Du er ikke voksen naar du konfirmerer deg :)

5857398[/snapback]

Veslevoksen drittunge, rettere sagt.

:tease:

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...