Gjest Yoshi Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 Var det noen som slette religionsnakket, eller er jeg overtrøtt? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 ¤ Metallica - To Live Is To Die ¤ Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 Jeg er ateist. Tror enkelt og greit at menneskeheten og alt annet liv og annet tull på jorda og i hele universet, bare oppstod og en gang kommer til å bare opphøre. Uten noen innblanding fra en slags gudsfigur eller kraft. Og hvorfor blande filosofi og religion? 5811850[/snapback] Må si meg litt enig der ja. Ser nå ved ozonlaget. Relegion er noe som oppstad da folk var overtroiske og fortalte historier i folkemunne. Etter hvert så bygde det seg opp... Jesus gjorde ett eller annet. Ble fortalt videre, måtte piffe opp litt. Jesus gikk på vannet! Ble kjedelig; Jesus helbrerte folk! For meg ser dette helt urimlig ut. Det går ikke ann å gå på vann og ikke å helbrede folk ved intim kontakt. MEN: Dette bør ikke diskuteres her, vi har egent forumdel for dette. 5811885[/snapback] SO4 er som en "Everything goes" seksjon på steder ala blink/deiligst. Derfor sier jeg dette: Jeg har lenge forundret meg over menneskelig oppførsel: hvorfor folk gjør det de gjør og hvorfor får vi akkuratt DEN følgen av DEN handlingen. Jeg liker psykologi og er stor fan av analyse. Som du sa det (men kanskje litt for kjapt formulert) så har mennesker en trang til å ha noe som ser over dem, som en mor eller far, noen som sier "fy" og "flink gutt/jente". Mennesker har en trang for en struktur og orden. Derfor ble det opprettet The Law og religion. Loven ble for dem som var litt mer "opplyste" eller for å si det sånn, hadde et annet syn på livet. Religion ble opprettet for dem som følte at Loven ikke ga dem tilstrekkelig overvåkning/oppmuntring. Om en tenker seg om, så har både Loven og religionen en rolle som en brems for samfunns utvikling (dette gjelder også teknologisk utvikling). Regjeringen allerede foreslo at Nyere Historie skulle forkastes og er en unødvendig fag, og kloning av mennesker er "uetisk". Både religion og Loven har sin finger i suppa. Begge delene bremser utvikling av oss som individer og levende vesener og begge prøver å kontrollere vårt oppfatning av virkeligheten. Den tredje store "djevelen" er media. Media spiller rollen sin både som Whitehat og Blackhat. Media tvinger sin egen versjon av virkeligheten på deg, om det er mote eller livs moral, blir dette tvunget på deg. De får som regel betalt for det, og et konvolutt hvor det står hva de skal si. MEN, media har også sine positive sider, freedom of speech. Det gir oss, "uavhengige" (merk ") individer rett til å uttrykke vår mening og spre det videre, ett slags opprør om du vil kalle det. Vi kan "slenge dritt" på produkter, arbeidsplassen, service etc ved hjelp av lovlige organisasjoner som Forbruker rådet. Vi har også Arbeidsmiljøloven. Hvorfor så lang rant ? Fordi det etablerte samfunnet bremser vår utvikling. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 BlablablaFordi det etablerte samfunnet bremser vår utvikling. 5812065[/snapback] Det etablerte samfunnet gjør at vi har mulighet og evne til å tenke utenfor vår egen situasjon og gir oss muligheten til å utvikle nye hypoteser til problemstillinger vi enda ikke har svaret på. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Teamspeak er lastet ned. Finner ingen servere.... Endret 25. mars 2006 av Skogli Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 hadde vært spennende å se hvordan verden hadde vært uten noen religioner.. tenk så mange kriger som kanskje hadde vært unngått, spesielt i midt østen.. og ja jeg er helt klar over at det og er mange andre faktorer som spiller inn men alikevel... Lenke til kommentar
svamp Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 Hvem? O_o www.purepwnage.com 5812051[/snapback] Hvem er det som har tenkt å betale 30 000 kroner for litt av håret til en amerikansk internettnerd? Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 Religionpraten var en side bak, ja... Huff, på tide å legge seg snart.. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 Hvem? O_o www.purepwnage.com 5812051[/snapback] Hvem er det som har tenkt å betale 30 000 kroner for litt av håret til en amerikansk internettnerd? 5812085[/snapback] gale folk men han er kul. Ville dog ikke betalt for det Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 Teamspeak er lastet ned. Finner ingen servere.... 5812081[/snapback] Trykk på Connection->connect og legg til 206.75.217.24 i ip-tingen. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 Trur jeg legger meg jeg. Det er noen som tar opp uansett, så jeg får hørt på det etter de har redigert alt sammen uansett. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 gale folk men han er kul. Ville dog ikke betalt for det 5812091[/snapback] Ikke jeg heller, men hadde jeg hatt det, hadde jeg solgt det på eBay Lenke til kommentar
TSP Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 Nå er jeg så lei av denne hersens PC'n at jeg får lyst til å kaste den ut av vinduet! 5811440[/snapback] Hva er galt med den? Fremdeles BSOD og mus og tastatur og det som verre er? 5811877[/snapback] Ja... I dag var den dog litt innovativ i sin tankegang, i dag kom det opp en beskjed (etter at jeg hadde restartet etter en blåskjerm) beskjeden lød noe slikt som dette: The hardware monitor have discovered a problem, go to the setup -screen. Jaja. *ønske* http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10141 *ønske* Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 Joda er innpå jeg... Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 De er ferdig om 10 min ca nå. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 *ønske* http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10141 *ønske* 5812111[/snapback] *oenske* Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 De er ferdig om 10 min ca nå. 5812152[/snapback] Klarte ikke legge deg, nei. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 De er ferdig om 10 min ca nå. 5812152[/snapback] Klarte ikke legge deg, nei. 5812168[/snapback] nei Lenke til kommentar
TSP Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 *ønske* http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10141 *ønske* 5812111[/snapback] *oenske* 5812163[/snapback] Faen! Det der må være for utrolig . Det kan da virkerlig ikke finnes... gud hjelp.. Hva skjer med verden? Det monsteret der kan da virkerlig ikke være virkerlighet? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 25. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) f*en så jeg kjeder meg as. what to do btw nå er det over til sommertid... klokkene skal stilles en time frem før vi legger oss ikveld... forresten jeg tror ikke det var helt sunt å drikke 4 kopper kaffe på rappen istad. føler meg litt merkelig. Endret 25. mars 2006 av 2mass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg