Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban

b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville bedt dem ringe foreldrene sine, slik at jeg fikk snakke med dem. Til slike situasjoner har vi et kamera i hanskerommet på bilene slik at skader kan dokumenteres. I dette tilfellet ville jeg også kunne tatt bilder av gjerningsmennene, om de forsøkte å stikke av. Deretter ville jeg anmeldt dette, og latt forsikringsselskapet føre saken overfor politiet slik at gjerningsmennene ble tatt. Foreldrene er naturligvis økonomisk ansvarlige, til en viss grad.

5717608[/snapback]

Stakkars barn. Om jeg var dem ville jeg løpt for harde livet.

5717673[/snapback]

Selvsagt. Og det hadde vært enklest for alle parter, jeg ringer forsikringsmegleren som melder skaden, og saken er ute av verden for min del. Kasko må da dekke slikt?

Lenke til kommentar
Men hva har barna lært da?

5717687[/snapback]

Det er foreldrenes ansvar å lære barna opp til å bli gode borgere, ikke mitt.

5717716[/snapback]

Men ikke alle foreldre sender med barna polske barnevakter når de skal ut. Spesielt ikke når barna er 14 år.

Om noen er dårlige til å oppdra barna må vi jo vise de at de ikke kan gjøre sånn.

Lenke til kommentar
Men ikke alle foreldre sender med barna polske barnevakter når de skal ut. Spesielt ikke når barna er 14 år.

Om noen er dårlige til å oppdra barna må vi jo vise de at de ikke kan gjøre sånn.

Herregud, skal de oppføre seg som om foreldrene har ansatt meg som læreren deres? NEI! Foreldrene får finne "lærere" som ønsker å være lærere, og betale dem det en lærer skal ha. Men at foreldre bare forventer at jeg kan ta privattimer med deres elever, uten betaling? Et sted går virkelig grensen.
Lenke til kommentar
Foreldrene får finne "lærere" som ønsker å være lærere, og betale dem det en lærer skal ha. Men at foreldre bare forventer at jeg kan ta privattimer med deres elever, uten betaling? Et sted går virkelig grensen.

5717759[/snapback]

Det er ikke alle som har råd til å betale for folk som skal lære barna deres folkeskikk.

Og de "forventer" ikke at du skal ta ansvar. De forventer at barna skal ta ansvar for egne handlinger. For hvis de ikke gjør det kan de bli utsatt for vold ol.

Alle barn må lære at de ike alltid kan få det som de vil, enten ved at de møter haddis, eller ved at de lærer det av deres betalte folkeskikk-lærer.

Lenke til kommentar
Jeg gir f i hva foreldrene har råd til, men forvente at jeg, en tilfeldig forbipasserende skal lære barna deres folkeskikk uten betaling, det er jammen for meget for langt.

5717837[/snapback]

Et lite spørsmål. Har du noengang vært på epleslang?

Lenke til kommentar
Så, Joachim, du er ikke villig til å gjøre noe for at samfunnet du er en del av skal bli bedre?

5717874[/snapback]

Det har vi hauger av statsansatte til.

Et lite spørsmål. Har du noengang vært på epleslang?

Nei. Vi har eplehave selv. Sist kom noen polakker og ville plukke eplene. Jaja, ta litt da, sa vi. Og vips så kom de med en varebil og rensket samtlige trær. Men da fikk jo noen brukt eplene, kanskje.

EDIT: Og jeg nærer et lite håp til at læringssituasjonen og læring uten lønn ikke var seriøst ment. At Haddis likevel gikk mange skritt for langt, står jeg for.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...