Staalkontroll Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hadde jeg nå faktisk kjørt av veien måtte jeg ringt politet ja... Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) JoachimR: Jeg kan banna på at viss du hadde snakket med foreldrene til ungene hadde faren "i-huset" sikkert vært enig i hvordan han taklet det. For sånt skal man ikke gjøre, men politiet? HALLO 5717372[/snapback] Pappaen min ville bedt mamma dra og anmelde det sporenstreks. Man går ikke fysisk løs på barn(eller voksne, men særlig ikke barn). Synes det er rart så mange på forumet synes dette er greit. 5717391[/snapback] Barn? de er 14 år. Like gamle som deg vist ikke jeg husker feil? 14 år, da er man gammel nok til å ta ansvar for sine handlinger. Å det at du nevener mamma å pappa konstant....klarer du ikke å gjøre noe ting selv? Endret 7. mars 2006 av haddis Lenke til kommentar
Solid Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 JoachimR: Jeg kan banna på at viss du hadde snakket med foreldrene til ungene hadde faren "i-huset" sikkert vært enig i hvordan han taklet det. For sånt skal man ikke gjøre, men politiet? HALLO 5717372[/snapback] Pappaen min ville bedt mamma dra og anmelde det sporenstreks. Man går ikke fysisk løs på barn(eller voksne, men særlig ikke barn). Synes det er rart så mange på forumet synes dette er greit. 5717391[/snapback] Barn? de er 14 år. Like gamle som deg vist ikke jeg husker feil? 14 år, da er man gammel nok til å ta ansvar for sine handlinger. 5717409[/snapback] Hvem har sagt det? Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Sniff sniff. Det lukter troll. På tide å dra ut armbrøstet. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Fjortenåringer er barn. De er dessuten under den kriminelle lavalder. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 JoachimR: Jeg kan banna på at viss du hadde snakket med foreldrene til ungene hadde faren "i-huset" sikkert vært enig i hvordan han taklet det. For sånt skal man ikke gjøre, men politiet? HALLO 5717372[/snapback] Pappaen min ville bedt mamma dra og anmelde det sporenstreks. Man går ikke fysisk løs på barn(eller voksne, men særlig ikke barn). Synes det er rart så mange på forumet synes dette er greit. 5717391[/snapback] Barn? de er 14 år. Like gamle som deg vist ikke jeg husker feil? 14 år, da er man gammel nok til å ta ansvar for sine handlinger. Å det at du nevener mamma å pappa konstant....klarer du ikke å gjøre noe ting selv? 5717409[/snapback] Han er vel 16, fyller 17 iår? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Hehehe du er tidig du... :!: Tror ikke du faren ville vært like sint så haddis, for viss han nå hadde kjørt av veien. Hvem måtte betalt, jo foreldrene?! Endret 7. mars 2006 av chills Lenke til kommentar
johnj Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Noe jeg lurer på. Før, når folk sku på butikken sa de "jeg drar på supern" Mulig jeg har litt dårlig hukommelse ( og var ikke så gammal på den tida ) men het butikken det? eller var det bare noe man kallte matbutikken? 5717392[/snapback] Slang (eller hva det nå het i gamle dager) for supermarkedet, kanskje? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvem har sagt det? 5717418[/snapback] Jeg har sagt det. Når jeg var 14 år var det noen som knuste ruter på skolen der jeg gikk. De fikk straff iform av samfunnstjeneste...altså, stå å klippe hekker å busker i 1 måned. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 JoachimR: Jeg kan banna på at viss du hadde snakket med foreldrene til ungene hadde faren "i-huset" sikkert vært enig i hvordan han taklet det. For sånt skal man ikke gjøre, men politiet? HALLO 5717372[/snapback] Pappaen min ville bedt mamma dra og anmelde det sporenstreks. 5717391[/snapback] Skulle likt å vært på politistasjonen den dagen. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvem har sagt det? 5717418[/snapback] Jeg har sagt det. Når jeg var 14 år var det noen som knuste ruter på skolen der jeg gikk. De fikk straff iform av samfunnstjeneste...altså, stå å klippe hekker å busker i 1 måned. 5717444[/snapback] Tja hvor kommer du fra da? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Fjortenåringer er barn. 5717424[/snapback] Det står nemlig i loven(?) Er det pappa som sier det også!? Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg står for det jeg har sagt. Jeg vet om folk som har psykiske problemer av mindre hendelser. Det Haddis gjorde kunne være dråpen som fikk begeret til å renne over. 5717320[/snapback] Men da er det vel strengt tatt ikke det Haddis gjorde som gav de psykiske problemer.. hvis noen er så skjør så sliter de med et eller annet fra før av. Eller så kommer de fra vestkanten og har blitt beskyttet fra verden hele livet i pappas trygge favn. At jeg kastet sneballer er uinterresant så lenge jeg er under den kriminelle lavalader. Riktignok måtte jeg antagelig snakket med en barnevernspedagog eller lignende. At en voksen mann lar sin vrede gå ut over et barn er langt mer alvorlig, og det tror jeg også dere innser. 5717320[/snapback] Så du mener altså at "barn" under den kriminelle lavalder skal få gjøre hva som helst uten noen form for straff. Og kan du slutte og fremstille dette som om en "voksen mann lar sin vrede gå ut over et barn", Det er snakk om at en gutt i 20 årene lærte en 14åring litt folkeskikk. Men skjønner jo at du reagerer. du kjenner deg vel godt igjen i drittungene som kasta snøball, så ikke rart du tar det til deg... Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Fjortenåringer er barn. 5717424[/snapback] Det står nemlig i loven(?) Er det pappa som sier det også!? 5717461[/snapback] Ifølge loven er du barn til du er 18 år og myndig. Bastabom. Etter man er 16 kan man bli kastet i fengsel (lite sannsynlig) under 16 kan man bli straffet med samfunnstjeneste. Enklere blir det ikke Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hehehe du er tidig du... :!: Tror ikke du faren ville vært like sint så haddis, for viss han nå hadde kjørt av veien. Hvem måtte betalt, jo foreldrene?! 5717439[/snapback] Poenget er at mine foreldre ville beskyttet meg for menn som lar agresjonen gå ut over barn. Joda, han hadde rett til å bli sint, men ingen rett til å gå løs på barna. Jeg skjønner jammen ikke hvordan alle dere forsvarer det. Om noen hadde kastet en sneball på pappas bil, hadde naturligvis saken vært annerledes. Men det er ikke poenget her. Poenget er at man ikke går til fysisk angrep på barn. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 JoachimR: Jeg kan banna på at viss du hadde snakket med foreldrene til ungene hadde faren "i-huset" sikkert vært enig i hvordan han taklet det. For sånt skal man ikke gjøre, men politiet? HALLO 5717372[/snapback] Pappaen min ville bedt mamma dra og anmelde det sporenstreks. Man går ikke fysisk løs på barn(eller voksne, men særlig ikke barn). Synes det er rart så mange på forumet synes dette er greit. 5717391[/snapback] Og riste drittungene, og løfte dem opp er greit. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Så du mener altså at "barn" under den kriminelle lavalder skal få gjøre hva som helst uten noen form for straff. Slettes ikke. Men i en stat som vår straffes ingen fysisk. Jeg finner Haddis forbrytelse langt verre enn barnas, da Haddis faktisk er en voksen mann som burde vite bedre. Barna ville antagelig møtt i forliksrådet eller fått smekk på fingeren av barnevernet. Men da er også saken en annen. Og kan du slutte og fremstille dette som om en "voksen mann lar sin vrede gå ut over et barn", Det er snakk om at en gutt i 20 årene lærte en 14åring litt folkeskikk. Han tok ut aggresjon overfor barn, riktignok ikke uskyldige. Dette burde han likevel være for smart til. Det bryter med normale normer. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Om noen hadde kastet en sneball på pappas bil, hadde naturligvis saken vært annerledes. 5717480[/snapback] Da hadde det vært greit eller? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Byttet topic jeg. Så Gymnaslærer Pedersen på kino med skolen idag. Alle skrek når dama stod på hodet naken med mer hår under armene enn Pedersen hadde. "...og som gutter gjerne har en tendens til, gjør herr Pedersen det meste for sex. Resultatet blir opptil flere kommunistiske sex-scener hvor vi får kryssklippet propagandafilmer fra et rødt Kina med Ane Dahl Torps pupper i fri utfoldelse." Artige greier. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Poenget er at mine foreldre ville beskyttet meg for menn som lar agresjonen gå ut over barn. Joda, han hadde rett til å bli sint, men ingen rett til å gå løs på barna. Jeg skjønner jammen ikke hvordan alle dere forsvarer det. Om noen hadde kastet en sneball på pappas bil, hadde naturligvis saken vært annerledes. Men det er ikke poenget her. Poenget er at man ikke går til fysisk angrep på barn. 5717480[/snapback] Foreldrene mine har tatt tak og holdt meg flere ganger da jeg var mindre. Hvor er barnevernet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg