Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For ekstra effekt: Bruk en grønn felleskjøpet-dress full av kumøkk ;)

5702131[/snapback]

Med litt hb på innerlomma ;)

 

Hæhæ.. Jæren er en ting som fastslår at jeg er totalt lost innen geografi...

Jeg har i nesten alle år hatt det for meg at Jæren ligger på Østlandet, noe Jæren absolutt ikke gjør..

Dette får meg sikkert til å virke totalt lost. Og jeg skjønner ikke hvorfor jeg har hatt det for meg.. men, men..

5702133[/snapback]

He he..Jæren ligger i Sør-Rogaland, på grensen til det glade Sørlandet. Om du aldri har vært der, så kan jeg love deg at du ikke har gått glipp av noe ;)

 

Okei, Stavanger dialekten er grusom :blush: Kristiansand har ikke så ille faktisk ;)

5702063[/snapback]

Stavangerdialekten er herlig. Man skjønner den etter å ha bodd der i noen år ;)

He he..Kr.Sand ligger ikke på vestlandet, det ligger på sørlandet.

 

Sånn for opplysning så går Vestlandet fra Sør-Rogaland til Nord-Vestlandet (Molde, Kr.sund etc) Dialektene kan ikke akkurat sammenlignes :)

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
I tromsoe  sier de eg og ikkje.

5702127[/snapback]

 

i tromsø sier de "æ" og "ikkje" eller "ikke" alt ettersom.. "eg" er slikt de sier på bygda. så har du jo også de som sier "æg", de holder også til på bygda for det meste.

5702170[/snapback]

Du har helt rett. Jeg mente aa skrive "aeg", men bommet paa en bokstav.

Alle jeg kjenner i tromsoe sier forsaavidt aeg og ikke ae.

 

Hvor er du fra Phax?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Eg var på fretex i dag. Lette etter Stripa. Har nemlig Prikken. Noen som husker dem fra mattetimene på barneskolen? :)

5702198[/snapback]

Hm, nei, jeg er sikkert litt ung eller noe..

 

Men apropo Fretex! Var det mye bra der?

5702202[/snapback]

 

Farmor handler på fretex :dontgetit:

Lenke til kommentar
Du har helt rett. Jeg mente aa skrive "aeg", men bommet paa en bokstav.

Alle jeg kjenner i tromsoe sier forsaavidt aeg og ikke ae.

 

Hvor er du fra Phax?

5702199[/snapback]

 

hm, det var da rart. vet knapt om noen som sier Æg fra tromsø. alle kommer ifra utkanten. Jeg er oppvokst på Finnsnes, her sier de Eg, men sier selv Æ etter jeg bodde i Tromsø noen år som liten.

 

men på forumet sier jeg "Jeg." :wee:

Lenke til kommentar
Eg var på fretex i dag. Lette etter Stripa. Har nemlig Prikken. Noen som husker dem fra mattetimene på barneskolen? :)

5702198[/snapback]

Hm, nei, jeg er sikkert litt ung eller noe..

 

Men apropo Fretex! Var det mye bra der?

5702202[/snapback]

Jepp, er alltid mye digg å finne der. I hvert fall for meg som samler på alt og ingenting. De har mange fine basis-plagg som du kan supplere garderoben med. Og så er det jo masse unike ting og tang der som du mest sannsynlig aldri vil se noen andre med.

 

Alt er jo rent og pent. I Bergen vaskes alt på Minde og sendes så ut til butikkene. Jobbet der i arbeidsuken og så hvordan alt var organisert. Et fint tiltakt.

 

For folk med dårlig råd er jo Fretex perfekt! Skal du etablere deg for første gang og har lite penger så kan du kjøpe billige møbler og servise og sånt der.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
men på forumet sier jeg "Jeg." :wee:

5702223[/snapback]

Hm, er det ikke rart å si æ og skrive Jeg...?

5702226[/snapback]

:lol: Nå var du noe blond, Eline :p

5702233[/snapback]

 

Er ikke det bare søtt da? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
:lol: Nå var du noe blond, Eline :p

5702233[/snapback]

always! Hehe... Huff, nå har ikke jeg fått med meg hva det var jeg sa som hva rart. Venligst forklar, noen...

5702240[/snapback]

 

Tror han som du quota bare prøvde å gjøre et poeng av at på forumet sier han "Jeg", det skulle ikke være noe rart med det ;)

Lenke til kommentar
Eg var på fretex i dag. Lette etter Stripa. Har nemlig Prikken. Noen som husker dem fra mattetimene på barneskolen? :)

5702198[/snapback]

 

 

neeeh jeg er vel for gammel, ellers så er det fordi vi hadde andre bøker her på hamar.. vi hadde noen andre men jeg husker ikke hva de het..

 

 

To the HindenPeter! for å hente en til carls cheers.gif:)

Lenke til kommentar
Hm, er det ikke rart å si æ og skrive Jeg...?

5702226[/snapback]

 

næ..

 

et lite problem med nordnorsk og bokmål er at jeg sier "Korsen" for både "Hvordan" og "Hvilken", så da blir det ofte til at jeg surrer og blander de to litt når jeg skriver. :wee:

Lenke til kommentar
Tror han som du quota bare prøvde å gjøre et poeng av at på forumet sier han "Jeg", det skulle ikke være noe rart med det ;)

5702247[/snapback]

Hæhæ, okeij.. nå ler jeg av meg selv her... Men jeg har hørt at selvironi er bra :D

:thumbup:

 

Phax: Okeij.. har alltid lurt på sånt skjønner du.. Hihi..

Endret av Eline
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...